0
powrót
 

diskuze k tématu: Naftu v autech nahradí elektřina a vodík

kategorie zaszeregowania tematu:
niezalogowany użytkownik
iloœć wystšpień-
data registracji-
Pištek 06.06.2008 07:03, Elektromobil
Na všech výstavách se automobilky chlubí elektromobilama ,ale nikde to nelze koupit, ani v americe na ebay není nic k mání, jako druhý auto do rodiny to považuji za naprosto ideální volbu. Nemáte někdo kontakt na prodejce který prodává komerční elekromobil,to malý subaru by mě celkem zajímalo , ale údajně je to jenom pro Japonsko.
reagować
niezalogowany użytkownik
iloœć wystšpień-
data registracji-
Pištek 06.06.2008 07:49, elektromobil ma ucinnost parniho stroje
anonym napisał:
Na všech výstavách se automobilky chlubí elektromobilama ,ale nikde to nelze koupit, ani v americe na ebay není nic k mání, jako druhý auto do rodiny to považuji za naprosto ideální volbu. Nemáte někdo kontakt na prodejce který prodává komerční elekromobil,to malý subaru by mě celkem zajímalo , ale údajně je to jenom pro Japonsko.
takze je to totalni nesmysl pouzitelny pro par lidi tzv. cernych pasazeru, kteri treba dnes jezdi na vypaleny olej z restauraci, ale nikoliv pro lidstvo jako takove alespon do te doby, kdy budeme schopni vyrabet elektrinu opravdu zalevno takze nas mizerna ucinnost trapit nebude. Porovnejte:
1) klasika: Palivo-teplo-pohyb
2)elmobil: Palivo-teplo-pohyb-elektrina-transformace-prenos-transformace-premena na stejnosmerny-chemicka-elektrika-pohyb
....
Vsechny premeny probihaji s nejkou ucinnosti (spatnou), takze kdyz to vynasobite, vyjde vam, ze parni stroj v aute na tom bude lepe nez elektromobil. A uplne totalni kravina je vodik, coz je velmi spatna chemicka baterka, alektrolyza i palivove clanky maji prachmizernou ucinnost a vyrabet vodik tepelnym rozkladem plynu-to ten plyn opet muzete v aute palit rovnou
...
K tomu mizerna kapacita baterii, nepouzitelnost za mrazu, nutnost pridavneho topeni pro posadku a spoustu balastni zateze, ktera provoz prodrazi. No a ani slavna rekuperace na tom neni nejlepe, chvili trva nez se chemie v baterce otoci, takze i s tou rekuperaci to neni nijak slavne
...
K tomu totalni nedostatek elektriny i pro prumysl a domacnosti, ke kteremu se kvapem diky osvicenosti nasi modrozelene vlady blizime my a i v radech jinych zemi Evropy kvuli ideologicke blokaci jadra, uz to vidim jak za par let budeme zoufale stavet elektrarny na zemni plyn (s astronomickou cenou) jen kvuli tomu , ab prumysl neklekl.
...
elektromobil je stejne jako biopaliva pohadka pro nazelenale deti, aby nevideli, tu hruzu do ktere se svet v dusledku nedostaku energii riti
reagować
niezalogowany użytkownik
iloœć wystšpień-
data registracji-
Pištek 06.06.2008 08:44, RE: elektromobil ma ucinnost parniho stroje
anonym napisał:
takze je to totalni nesmysl pouzitelny pro par lidi tzv. cernych pasazeru, kteri treba dnes jezdi na vypaleny olej z restauraci, ale nikoliv pro lidstvo jako takove alespon do te doby, kdy budeme schopni vyrabet elektrinu opravdu zalevno takze nas mizerna ucinnost trapit nebude. Porovnejte:
1) klasika: Palivo-teplo-pohyb
2)elmobil: Palivo-teplo-pohyb-elektrina-transformace-prenos-transformace-premena na stejnosmerny-chemicka-elektrika-pohyb
....
Vsechny premeny probihaji s nejkou ucinnosti (spat...
hmm, tak na tom asi něco bude
reagować
niezalogowany użytkownik
iloœć wystšpień-
data registracji-
Pištek 06.06.2008 09:36, RE: elektromobil ma ucinnost parniho stroje
anonym napisał:
hmm, tak na tom asi něco bude
Zjednodusene receno by uplne stacilo, kdyby se prestaly vyrabet tuny zmetku, ktere se dnes prodavaji na kazdem rohu - at uz jde o obleceni, boty, spotrebni elektroniku, nebo treba auta. Tady vidim nejvetsi problem v tom ohromnem plytvani jak energii, tak prirodnimi zdroji. Kdyby se vsichni snazili vyrabet veci, ktere se nerozpadnou hned po zaruce, to bychom usetrili energie! Ale co? Hlavne, ze je to levne, tak to lidi prece koupi, ne?
reagować
niezalogowany użytkownik
iloœć wystšpień-
data registracji-
Pištek 06.06.2008 10:02, RE: elektromobil ma ucinnost parniho stroje
anonym napisał:
takze je to totalni nesmysl pouzitelny pro par lidi tzv. cernych pasazeru, kteri treba dnes jezdi na vypaleny olej z restauraci, ale nikoliv pro lidstvo jako takove alespon do te doby, kdy budeme schopni vyrabet elektrinu opravdu zalevno takze nas mizerna ucinnost trapit nebude. Porovnejte:
1) klasika: Palivo-teplo-pohyb
2)elmobil: Palivo-teplo-pohyb-elektrina-transformace-prenos-transformace-premena na stejnosmerny-chemicka-elektrika-pohyb
....
Vsechny premeny probihaji s nejkou ucinnosti (spat...
Ale blbost, doporucuji se trochu informovat nez zacnete psat takove nesmysly.

Problem je v tom, ze i kdyz se elektrina vyrabi z uhli ci plynu (taky se muze vyrabet z atomu ci hydro, ne?), ucinnost premenny energie z uhli na elektrickou je asi 2x vyssi nez prumerna ucinnost premeny nafty na pohybovou energii.

A kdyz uz je to jednou elektrina, zasuvka->baterie->pohyb funguje priblizne s 80% ucinnosti.

Mimochodem, dokonce i kdyz se elektrina vyrabi primo v aute pomoci spalovaciho motoru, celkova spotreba je presto priblizne stejna jako u diesloveho auta.

Je to tim ze takovy motor lze dobre vyladit na "konstatni provoz" (konstantni otacky, konstantni vykon), zatimco normalni motor v aute musi fungovat v celem spektru otacek.

Prave proto seriove hybridy davaji takovy smysl...
reagować
niezalogowany użytkownik
iloœć wystšpień-
data registracji-
Pištek 06.06.2008 10:18, RE: elektromobil ma ucinnost parniho stroje
anonym napisał:
Ale blbost, doporucuji se trochu informovat nez zacnete psat takove nesmysly.

Problem je v tom, ze i kdyz se elektrina vyrabi z uhli ci plynu (taky se muze vyrabet z atomu ci hydro, ne?), ucinnost premenny energie z uhli na elektrickou je asi 2x vyssi nez prumerna ucinnost premeny nafty na pohybovou energii.

A kdyz uz je to jednou elektrina, zasuvka->baterie->pohyb funguje priblizne s 80% ucinnosti.

Mimochodem, dokonce i kdyz se elektrina vyrabi primo v aute pomoci spalovaciho motoru, celkova...
Mam otazku, neslo by napriklad udelat automobil s motorem obsahu treba ze skutra 50 ccm, ktery by se stara jen o vyrobu elektriny a pak elektromotor, ktery by vlastne zajistoval pohyb auta? Tim padem baterie by byli zbytecne a usetrelo by se misto. Sice by emise nebyly nula, ale zase takovy malickaty motor by mel orpavdu nizkou spotrebbu, jen by vyrabel elektrinu, nic vic, plus by mozna zvladnul vytapet i auto pokud by nebyli fakt mrazy.
reagować
niezalogowany użytkownik
iloœć wystšpień-
data registracji-
Pištek 06.06.2008 10:32, RE: elektromobil ma ucinnost parniho stroje
anonym napisał:
Mam otazku, neslo by napriklad udelat automobil s motorem obsahu treba ze skutra 50 ccm, ktery by se stara jen o vyrobu elektriny a pak elektromotor, ktery by vlastne zajistoval pohyb auta? Tim padem baterie by byli zbytecne a usetrelo by se misto. Sice by emise nebyly nula, ale zase takovy malickaty motor by mel orpavdu nizkou spotrebbu, jen by vyrabel elektrinu, nic vic, plus by mozna zvladnul vytapet i auto pokud by nebyli fakt mrazy.
Bez baterii by to urco neslo, musi tam byt alespon nejaka vyrovnavaci baterie. Jinak ten motor ze skutra mi neco rika :)) Zrovna u nas v laboratori jeden takovej motor lezi a podilim se na jeho vyvoji.
www.lceproject.org
Rad bych, kdyby za par let se tento motor dodaval do automobilu
reagować
niezalogowany użytkownik
iloœć wystšpień-
data registracji-
Pištek 06.06.2008 11:40, RE: elektromobil ma ucinnost parniho stroje
anonym napisał:
Bez baterii by to urco neslo, musi tam byt alespon nejaka vyrovnavaci baterie. Jinak ten motor ze skutra mi neco rika :)) Zrovna u nas v laboratori jeden takovej motor lezi a podilim se na jeho vyvoji.
www.lceproject.org
Rad bych, kdyby za par let se tento motor dodaval do automobilu
tak to zkuste spocitat-odhadem:
elektrarna az na elektrickou vysokeho napeti 0,3-prenos 0,95, transformace 0,95, nabijecka 0,8, premena na chemickou 0,8, chemicka na elektrickou 0,9, elektromotor 0,8
...
takze 0,3*0,95*0,95*0,8*0,8*0,9*0,8=0,125 takze lepe nez elektromobil
opravdu vychazi i parni stroj, co vy na to?
reagować
niezalogowany użytkownik
iloœć wystšpień-
data registracji-
Pištek 06.06.2008 11:59, RE: elektromobil ma ucinnost parniho stroje
anonym napisał:
Ale blbost, doporucuji se trochu informovat nez zacnete psat takove nesmysly.

Problem je v tom, ze i kdyz se elektrina vyrabi z uhli ci plynu (taky se muze vyrabet z atomu ci hydro, ne?), ucinnost premenny energie z uhli na elektrickou je asi 2x vyssi nez prumerna ucinnost premeny nafty na pohybovou energii.

A kdyz uz je to jednou elektrina, zasuvka->baterie->pohyb funguje priblizne s 80% ucinnosti.

Mimochodem, dokonce i kdyz se elektrina vyrabi primo v aute pomoci spalovaciho motoru, celkova...
Kdybys opravdu znal přesnější čísla, tak na ten původní komentář (s kterým souhlasím do posledního slova - skoro jako bych ho psal sám ) nebudeš hloupě reagovat. Získávání mechanické, potažmo lelektrické energie přes teplo se účinnostně nijak zásadně neliší, a proto elektomobily, které se nabíjí elektřinou z veřejné sítě nejsou rozhodně ekologičtější než běžné benzínové nebo naftové auto srovnatelného výkonu. Elektromobily jsou slepá ulička a vzhledem ke zlepšování spalovacích motorů je ta slepá ulička čím dál kratší.
reagować
niezalogowany użytkownik
iloœć wystšpień-
data registracji-
Pištek 06.06.2008 12:07, RE: elektromobil ma ucinnost parniho stroje
anonym napisał:
Mam otazku, neslo by napriklad udelat automobil s motorem obsahu treba ze skutra 50 ccm, ktery by se stara jen o vyrobu elektriny a pak elektromotor, ktery by vlastne zajistoval pohyb auta? Tim padem baterie by byli zbytecne a usetrelo by se misto. Sice by emise nebyly nula, ale zase takovy malickaty motor by mel orpavdu nizkou spotrebbu, jen by vyrabel elektrinu, nic vic, plus by mozna zvladnul vytapet i auto pokud by nebyli fakt mrazy.
No ono zalezi jak rychle by to auto melo jezdit :)

Elektrina elegantne resi problem zrychlovani, samozrejme je potreba mit baterii ktera bude schopna dodavat proud aspon po dobu zrychlovani....

Pokud vim, pro konstatnich 130km/h je potreba cca 10kw (zalezi na aerodynamickem odporu, 10kw je pro bezny sedan). Cili aby auto bylo schopne jezdit 130km/h, potrebuje 10kw generator. 50ccm dodava kolem 2-3kw, coz je malo...
reagować
niezalogowany użytkownik
iloœć wystšpień-
data registracji-
Pištek 06.06.2008 13:26, RE: elektromobil ma ucinnost parniho stroje
David V napisał:
Kdybys opravdu znal přesnější čísla, tak na ten původní komentář (s kterým souhlasím do posledního slova - skoro jako bych ho psal sám ) nebudeš hloupě reagovat. Získávání mechanické, potažmo lelektrické energie přes teplo se účinnostně nijak zásadně neliší, a proto elektomobily, které se nabíjí elektřinou z veřejné sítě nejsou rozhodně ekologičtější než běžné benzínové nebo naftové auto srovnatelného výkonu. Elektromobily jsou slepá ulička a vzhledem ke zlepšování spalovacích motorů je ta sl...
k tomu dodavam jen bohuzel, docela rad bych tichym elektromobilem jezdil a jeste na pocatku minuleho stoleti bylo aut na elektriku vice nez spalovacich (nehlucely a nesmrdely i pani Fordova pry mela radeji elektromobil nez ten smradlavy benzinovy kostitras od sveho manzela). Mne spise mrzi, ze politici roznoduji naprosto nesmyslne. Ted jsou v kurzu biopaliva-nevadi, ze lidi nebudou mit co zrat a casto se vyrabeji tak, ze se propali vice fosilniho paliva nez se ziska, nebo se to realizuje na ukor destnych pralesu-je to preci ekologicke.
...
Aje to furt to same, pred 15 lety to byla masova podpora primotopu-vzdyt je to tak ekologicke vytapeni se statni dotaci. Cista energie (bohuzel jen v miste spotreby)
...
Kdyby byl elektormobil opravdu vyhodny, tak uz takhle davno jezdi vlaky. Nebylo by potreba stozaru dratu, stacil by vagon s baterkama za lokomotivou a na konecne dobijeci stanice-to by se usetrilo za celou infrastrukturu. Ale na to, ze tudy cesta nevede prisel uz Krizik (zkousel tramvaj na baterky)
...
Ale pohadky jsou to vsechno pekne, z vyfuku budeme kapat voda, protoze budeme palit vodik. Pokud znate Verneovky, tak uz tam Cyrus Smith utesuje sve spolutrosecniky, co ze bude ta civilizace delat az dojde uhli-preci palit vodu (tedy vodik)-takze toto scifi je uz docela stare
reagować
niezalogowany użytkownik
iloœć wystšpień-
data registracji-
Pištek 06.06.2008 13:29, RE: elektromobil ma ucinnost parniho stroje
anonym napisał:
k tomu dodavam jen bohuzel, docela rad bych tichym elektromobilem jezdil a jeste na pocatku minuleho stoleti bylo aut na elektriku vice nez spalovacich (nehlucely a nesmrdely i pani Fordova pry mela radeji elektromobil nez ten smradlavy benzinovy kostitras od sveho manzela). Mne spise mrzi, ze politici roznoduji naprosto nesmyslne. Ted jsou v kurzu biopaliva-nevadi, ze lidi nebudou mit co zrat a casto se vyrabeji tak, ze se propali vice fosilniho paliva nez se ziska, nebo se to realizuje na ukor...
Ehm, ehm... co se tech vlaku tyce...
Pojem diesel-elektricka lokomotiva vam nerika nic? :)
reagować
niezalogowany użytkownik
iloœć wystšpień-
data registracji-
Pištek 06.06.2008 15:26, RE: elektromobil ma ucinnost parniho stroje
anonym napisał:
Ehm, ehm... co se tech vlaku tyce...
Pojem diesel-elektricka lokomotiva vam nerika nic? :)
Pozor, tyto typy lokomotiv se dělají kvůli toku výkonu na kola. Ono spínat 2 MW přes mechanickou spojku není to pravé ořechové. To je hlavní důvod těchto kombi pohonů.
reagować


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu


Copyright Š EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.