mufik.martin napisał:
Pokud porovnam ale USA kde tedy rikate, ze je hlidka na kazdem rohu obrazne, tak v Anglii policisty na silnici nevidite a presto nehody nebo porusovani predpisu, zvlaste tech rychlostnich je opravdu vyjimecne. Na dalnici vsichni jezdi krasne v pravem (levem - pomalem) pruhu a zbytecne neprekazi autum, kteri chteji jet rychleji. Take tam maji casto jen 2 - 3 produe silnice. Ale kamiony v nejrychlejsim pruhu vidite jen Polske :)
V USA se taky najdou oblasti, kde policejni hlidku nepotkate za 100 mil, ale ve velkych mestech a na frekventovanych dalnicich to tak prakticky je. Ve mestech jezdi hlidky v autech a na motorkach, potkate tak jednu za 5 min. Meri se vsak jen sporadicky a vzdycky jsou videt. Mista s nejvetsi nehodovosti a nejvetsim provozem (klidne desitky mil dlouha) jsou hlidana radary s kamerovym systemem. Majitel auta, ktere rychlost prekroci, dostane pohlednici. Neresi se prekroceni o 5 mph, ale teprve az prekrocite tak o 10-15 mph a vice. Je totiz jasne, ze kdyz je nekde povoleno 50, vsichni cca tech 50 pojedou, ale vetsine ridicu namerite o neco vice (clovek neni tempomat, i kdyz tim jsou tam vybavena snad vsechna auta uz od 60. let). V aplikaci na nase podminky bychom opravdu v 50 meli jezdit okolo 45, protoze za 53 uz hrozi flastr (pak at mi nekdo vyklada o bezpecnosti provozu, tady jde jen o prachy). Na dalnicich byvaji na kazdem odpocivadle a kdyz je potreba, jsou tak velmi ryche po ruce. Nad dalnicemi cas od casu krouzi vrtulnik, monitorujici rychlost vseho, co se dole pohybuje. Tak se da velmi snadno odhalit nekdo, kdo leti vyrazne rychleji, nez ten zbytek. Vzdycky je takovy usek ale oznaceny znackou, ktera na to upozornuje. Prikladem jine metody mohou byt treba useky castejsich kolizi a problemu, ktere jsou oznaceny znackou rikajici, ze koho tady nachytaji, ze nedodrzuje predpisy, plati dvoj- nebo i trojnasobek bezne pokuty.