Paul napisał:
Rady na závěr sice mají něco do sebe a s některými samozřejmě souhlasím. Nejlepší způsob jak snížei spotřebu u každého auta je začít jezdit plynule (nerovná se pomalu). Ale některé sice ušetří pár korun za naftu a molekul CO2, ale můžou způsobit škody za desetitisíce. Např. včasným řazením podle indikátoru často dochází k výraznému podtáčení motoru, což vnímavý řidič pozná podle zvýšení vibrací, dunění, nechuti se posbíraz z nízkých otáček. Tím dochází k výraznému zatížení a zvlášť na to trpí dv...
Souhlasím. Podle mě nejzásadnější vliv na spotřebu má plynulá jízda se čtením krajiny a chování ostatních řidičů. Je to jízda jakoby "bez brzd". Nemusí jít nutně o plouživou jízdu, která zdržuje ostatní. Tuhle jsem měl na svém PP, kterému se dá věřit, číslo 8,2 po ujetých cca 800 km a pak jsem si to dovolenou (plně ložený + klima + dálnice + časté předlíždění ploužičů na státní) na Šumavu "zkazil" na konečných 8,5 na celkově ujetých cca 1800 km. Jediné místo, kde vypínám motor, jsou ručně ovládané závory přes přejezd, tam to bývá vždy opravdu na dlouho.
Ale odrovnat startér za třeba 6 tisíc, abych deci na 100 ušetřil se nevyplatí.