0
powrót
 

diskuze k tématu: Mercedes-Benz Viano: je to ideální ojetina pro velkou rodinu?

kategorie zaszeregowania tematu: německá vozidla
david_s
ilość wystąpień7
data registracji06.10.2014
Niedziela 22.02.2015 00:18, Viano-ostuda Mercedesu
Viano jsem používal často a jsem vděčný, že je to firemní auto a neplatím servis.
Dle mého názoru Viano je další ostuda tohoto výrobce.
Ano, má pár výhod, verze XL se šestí samostatnými sedadly je prostorná a uveze neuvěřitelné množství zavazadel.
Pokud vyndáte jedno sedadlo ve třetí řadě (má 3 řady po dvou křeslech) tak pohodlně naložíte 3 horská kola vedle sebe a vedle kol stále zůstane místo pro 8 kufrů.

Na Vianu je však příliš vidět jeho původ v užitkové verzi Vito. Je hlučné, všechno drnčí, obyčejné plasty všude kam se podíváš. Pouze zadní náhon je na zimu tragédie, běžně uvíznete v "prohlubní" v 5 cm sněhu.
Motor 2.2 CDI s cca 170k a 6-ti stupňovou převodovkou se snaží, dokáže slušně rozhýbat těžké auto s přijatelnou spotřebou a jde pohodlně udržovat vyšší cestovní tempo. Ale pouze na kvalitní silnici.
Na nerovnostech poskakuje jako koza a v táhlých zatáčkách se houpe a vlní jako Karosa. Auto se trochu zklidní po naložení min. 500 kg "užitečné" hmotnosti.
Antikorozní ochrana je tragédie, na střeše se sloupal lak už po 5-ti letech a po 8-mi letech se objevila koroze na dveřích a blatnících.
Spolehlivost je ehm.... špatný vtip. Ve 100tis. odešlo poprvé turbo, následně vstřiky, alternátor, aku, mezitím poruchy elektroinstalace od zhaslých světel po nefunkční stahování oken, kdy okno sjelo dolů a už nešlo zavřít, totálně ucpané filtry pevných částic (auto jezdí jen dlouhé trasy!! ), úpné selhání ABS, nefunkční stěrač zadních dveří, neustále špatně fungující parkovací senzory vepředu i vzadu, ve 150tis znovu turbo!!! , upadlé držáky v autě, prorezlý výfuk, už dvakrát měněné zadní ložiska, hlučné ložisko kardanu, různé pazvuky..... závad bylo tolik, že když se toto viano objeví v servise (po celou dobu pouze ZNAČKOVÝ SERVIS) tak se mechanici drží za hlavu..
S auty má chlap trpělivost, jako se ženou, dokáže odpustit nejednu "nedokonalost", ale když vás auto několikrát nechá ve štychu na cestě, s rodinou na palubě, kdy sháníte o víkendu v Rakousku opravnu nebo v noci na Chorvatské dálnici přemýšlíte kde soudruzi ze Španělska udělali chybu (ne, Viano se nedělá v Německu), tak pohár přeteče.
A když jsem se přistihl, že nepřemýšlím jaká bude dovolená, ale co to je za zvuk a jestli vůbec auto dojede, tak jsem to vzdal.
Takže za mně, Viano ANO, ale nové do 100tis km, pak prodat. Starší ani náhodou.
reagować
Reno
ilość wystąpień1352
data registracji30.03.2010
Niedziela 22.02.2015 17:22, RE: Viano-ostuda Mercedesu
david_s napisał:
Viano jsem používal často a jsem vděčný, že je to firemní auto a neplatím servis.Dle mého názoru Viano je další ostuda tohoto výrobce.Ano, má pár výhod, verze XL se šestí samostatnými sedadly je prostorná a uveze neuvěřitelné množství zavazadel.Pokud vyndáte jedno sedadlo ve třetí řadě (má 3 řady po dvou křeslech) tak pohodlně naložíte 3 horská kola vedle sebe a vedle kol stále zůstane místo pro 8 kufrů.Na Vianu je však příliš vidět jeho původ v užitkové verzi Vito. Je hlučné, všechno drnčí, obyčejné plasty všude kam se podíváš. Pouze zadní náhon je na zimu tragédie, běžně uvíznete v "prohlubní" v 5 cm sněhu. Motor 2.2 CDI s cca 170k a 6-ti stupňovou převodovkou se snaží, dokáže slušně rozhýbat těžké auto s přijatelnou spotřebou a jde pohodlně udržovat vyšší cestovní tempo. Ale pouze na kvalitní silnici. Na nerovnostech poskakuje jako koza a v táhlých zatáčkách se houpe a vlní jako Karosa. Auto se trochu zklidní po naložení min. 500 kg "užitečné" hmotnosti. Antikorozní ochrana je tragédie, na střeše se sloupal lak už po 5-ti letech a po 8-mi letech se objevila koroze na dveřích a blatnících.Spolehlivost je ehm.... špatný vtip. Ve 100tis. odešlo poprvé turbo, následně vstřiky, alternátor, aku, mezitím poruchy elektroinstalace od zhaslých světel po nefunkční stahování oken, kdy okno sjelo dolů a už nešlo zavřít, totálně ucpané filtry pevných částic (auto jezdí jen dlouhé trasy!! ), úpné selhání ABS, nefunkční stěrač zadních dveří, neustále špatně fungující parkovací senzory vepředu i vzadu, ve 150tis znovu turbo!!! , upadlé držáky v autě, prorezlý výfuk, už dvakrát měněné zadní ložiska, hlučné ložisko kardanu, různé pazvuky..... závad bylo tolik, že když se toto viano objeví v servise (po celou dobu pouze ZNAČKOVÝ SERVIS) tak se mechanici drží za hlavu..S auty má chlap trpělivost, jako se ženou, dokáže odpustit nejednu "nedokonalost", ale když vás auto několikrát nechá ve štychu na cestě, s rodinou na palubě, kdy sháníte o víkendu v Rakousku opravnu nebo v noci na Chorvatské dálnici přemýšlíte kde soudruzi ze Španělska udělali chybu (ne, Viano se nedělá v Německu), tak pohár přeteče.A když jsem se přistihl, že nepřemýšlím jaká bude dovolená, ale co to je za zvuk a jestli vůbec auto dojede, tak jsem to vzdal. Takže za mně, Viano ANO, ale nové do 100tis km, pak prodat. Starší ani náhodou.


Zajímavé. Známý popisoval svoje zkušenosti s Vianem koupeným od novoty podobně. Multivan je, ale to už píše tazatel sám, někde úplně jinde. Možná bych zvážil koupit osobního Transita. To se mi jeví jako varianta pro obyčejné lidi daleko vhodnější.
reagować
PetrT
ilość wystąpień1076
data registracji24.05.2009
Niedziela 22.02.2015 17:58, Scudo panorama
Transit ne, to je strašný auto. Jako rodiný si to vůbec nedovedu představit. Navíc hnije před očima.
Co třeba scudo a spol, vypadá lépe než tranzit, lépe jezdí a nehnije. Motory má rozhodně lepší než Ford.
Určitě pozor na renault trafic, neznám nikoho komu by sloužil déle než 150t km bez problémů.
reagować
Kojot027
ilość wystąpień111
data registracji02.01.2011
Poniedziałek 23.02.2015 14:27, RE: Scudo panorama
PetrT napisał:
Transit ne, to je strašný auto. Jako rodiný si to vůbec nedovedu představit. Navíc hnije před očima.Co třeba scudo a spol, vypadá lépe než tranzit, lépe jezdí a nehnije. Motory má rozhodně lepší než Ford.Určitě pozor na renault trafic, neznám nikoho komu by sloužil déle než 150t km bez problémů.


Aktuálně u bratra v práci mají jen Trafiky, dodávky. Kupovali nové od roku 2009. Krátké, dlouhé j 1,9 i s 2.2 obsahem. servis standard, nic moc navíc krom pár čidel a blbnoucích palubek. Nikdy se auto nezastavilo tak že by nešlo odjet. Všechny už se přehoupli přes 350 tis km jeden má i 500 tis km a letos jdou do prodeje, za cca 30 - 50 tis Kč. :o) Nový nákup opět 6 nebo sedm kusu Rencků..
reagować
Kojot027
ilość wystąpień111
data registracji02.01.2011
Poniedziałek 23.02.2015 14:31, RE: Viano-ostuda Mercedesu
david_s napisał:
Viano jsem používal často a jsem vděčný, že je to firemní auto a neplatím servis.Dle mého názoru Viano je další ostuda tohoto výrobce.Ano, má pár výhod, verze XL se šestí samostatnými sedadly je prostorná a uveze neuvěřitelné množství zavazadel.Pokud vyndáte jedno sedadlo ve třetí řadě (má 3 řady po dvou křeslech) tak pohodlně naložíte 3 horská kola vedle sebe a vedle kol stále zůstane místo pro 8 kufrů.Na Vianu je však příliš vidět jeho původ v užitkové verzi Vito. Je hlučné, všechno drnčí, obyčejné plasty všude kam se podíváš. Pouze zadní náhon je na zimu tragédie, běžně uvíznete v "prohlubní" v 5 cm sněhu. Motor 2.2 CDI s cca 170k a 6-ti stupňovou převodovkou se snaží, dokáže slušně rozhýbat těžké auto s přijatelnou spotřebou a jde pohodlně udržovat vyšší cestovní tempo. Ale pouze na kvalitní silnici. Na nerovnostech poskakuje jako koza a v táhlých zatáčkách se houpe a vlní jako Karosa. Auto se trochu zklidní po naložení min. 500 kg "užitečné" hmotnosti. Antikorozní ochrana je tragédie, na střeše se sloupal lak už po 5-ti letech a po 8-mi letech se objevila koroze na dveřích a blatnících.Spolehlivost je ehm.... špatný vtip. Ve 100tis. odešlo poprvé turbo, následně vstřiky, alternátor, aku, mezitím poruchy elektroinstalace od zhaslých světel po nefunkční stahování oken, kdy okno sjelo dolů a už nešlo zavřít, totálně ucpané filtry pevných částic (auto jezdí jen dlouhé trasy!! ), úpné selhání ABS, nefunkční stěrač zadních dveří, neustále špatně fungující parkovací senzory vepředu i vzadu, ve 150tis znovu turbo!!! , upadlé držáky v autě, prorezlý výfuk, už dvakrát měněné zadní ložiska, hlučné ložisko kardanu, různé pazvuky..... závad bylo tolik, že když se toto viano objeví v servise (po celou dobu pouze ZNAČKOVÝ SERVIS) tak se mechanici drží za hlavu..S auty má chlap trpělivost, jako se ženou, dokáže odpustit nejednu "nedokonalost", ale když vás auto několikrát nechá ve štychu na cestě, s rodinou na palubě, kdy sháníte o víkendu v Rakousku opravnu nebo v noci na Chorvatské dálnici přemýšlíte kde soudruzi ze Španělska udělali chybu (ne, Viano se nedělá v Německu), tak pohár přeteče.A když jsem se přistihl, že nepřemýšlím jaká bude dovolená, ale co to je za zvuk a jestli vůbec auto dojede, tak jsem to vzdal. Takže za mně, Viano ANO, ale nové do 100tis km, pak prodat. Starší ani náhodou.


Ano ta samá zkušenost.Vito je na tom o chlup lepe. Ale i z doslechu co s tím kluci vozí zákazníky z parkingu na letiště. Pořád nějaká závada na autě max 8 let stáří do 200.000 km a neuvěřitelně to rezne. Jak když se dělali první favority z rezavého plechu.. Cca ve 150 tis km odešlo u všech co znám turbo. A většinou to šlo "do vrtule" jak to začlo sát olej, takže se rozervalo..
reagować
*autofans*
ilość wystąpień159
data registracji21.11.2008
Poniedziałek 23.02.2015 19:30, Viano
U těchto aut než kupovat za 400tkč olítanou vraždu Viana nebo Multivana s hogofogo faktorem a ročními náklady na servis dvou Bugatti Veyron, tak kašlete na image a kupte nového nebo předváděcího Experta Tepee,jumpy, Scudo. 2.0 HDI bezproblémový a úsporný motor (průměr kolem 7-8 litrů), prost elektrických a fatálních mechanických závad. Prostorný, pohodlný, tichý s nekrade se.
Jinak rád se nechám poučit o Trafiku s motorem 2.2. Pokud je mi známo tak celkem poddimenzovaný 1.9dci byl nahrazen výrazně lepším 2.0dci kde je akorát problém sundat vstřik bez poškození hlavy, 2.5 dci je sice hlučný, ale nezmar. Napříč celou řadou Trafik/VIvaro jsou slabým místem převodovky s poddimenzovanými ložisky. V nové generaci bude 1.6 biturbo zcela určitě držák jako vše nové a eko...
reagować
PetrT
ilość wystąpień1076
data registracji24.05.2009
Poniedziałek 23.02.2015 20:21, RE: Viano
*autofans* napisał:
U těchto aut než kupovat za 400tkč olítanou vraždu Viana nebo Multivana s hogofogo faktorem a ročními náklady na servis dvou Bugatti Veyron, tak kašlete na image a kupte nového nebo předváděcího Experta Tepee,jumpy, Scudo. 2.0 HDI bezproblémový a úsporný motor (průměr kolem 7-8 litrů), prost elektrických a fatálních mechanických závad. Prostorný, pohodlný, tichý s nekrade se. Jinak rád se nechám poučit o Trafiku s motorem 2.2. Pokud je mi známo tak celkem poddimenzovaný 1.9dci byl nahrazen výrazně lepším 2.0dci kde je akorát problém sundat vstřik bez poškození hlavy, 2.5 dci je sice hlučný, ale nezmar. Napříč celou řadou Trafik/VIvaro jsou slabým místem převodovky s poddimenzovanými ložisky. V nové generaci bude 1.6 biturbo zcela určitě držák jako vše nové a eko...


Přesně tak, sice sám mám multáka ale nového. 400t neni moc na takové auto a hlavně se s nima dělají strašný podvody, krom jiného přestavby z transporteru. Sice vypadají stejně, ale jsou to uplně jiný auta jsou s tim potom problemy. Taky s tim může být problém v zahraničí kde policajti moc nechápou proč si kupovat vnitřek z multáka do trandáka. Tam totiž nemají vrakoviště a nevyplatí se to.

Jumpy/scudo/expert je velmi dobrá volba, navíc dobře vypadá v pěkné barvě. Jen to chce nekupovat 1,6 hdi, ta bude utahaná v těžkém autě.

Neznám osobně nikoho kdo si trafika koupil podruhé, ale možné je všechno.

reagować
Kojot027
ilość wystąpień111
data registracji02.01.2011
Wtorek 24.02.2015 07:51, Překlep
2.2 je překlep, správně je 2,5 opravovat to nebudu at je vidět kontinuita. Omluva. Ano ty motory jezdí a jezdí..
reagować
Paul
ilość wystąpień773
data registracji07.11.2008
Wtorek 24.02.2015 17:14, RE: Viano
PetrT napisał:
*autofans* napisał:
U těchto aut než kupovat za 400tkč olítanou vraždu Viana nebo Multivana s hogofogo faktorem a ročními náklady na servis dvou Bugatti Veyron, tak kašlete na image a kupte nového nebo předváděcího Experta Tepee,jumpy, Scudo. 2.0 HDI bezproblémový a úsporný motor (průměr kolem 7-8 litrů), prost elektrických a fatálních mechanických závad. Prostorný, pohodlný, tichý s nekrade se. Jinak rád se nechám poučit o Trafiku s motorem 2.2. Pokud je mi známo tak celkem poddimenzovaný 1.9dci byl nahrazen výrazně lepším 2.0dci kde je akorát problém sundat vstřik bez poškození hlavy, 2.5 dci je sice hlučný, ale nezmar. Napříč celou řadou Trafik/VIvaro jsou slabým místem převodovky s poddimenzovanými ložisky. V nové generaci bude 1.6 biturbo zcela určitě držák jako vše nové a eko...
Přesně tak, sice sám mám multáka ale nového. 400t neni moc na takové auto a hlavně se s nima dělají strašný podvody, krom jiného přestavby z transporteru. Sice vypadají stejně, ale jsou to uplně jiný auta jsou s tim potom problemy. Taky s tim může být problém v zahraničí kde policajti moc nechápou proč si kupovat vnitřek z multáka do trandáka. Tam totiž nemají vrakoviště a nevyplatí se to.Jumpy/scudo/expert je velmi dobrá volba, navíc dobře vypadá v pěkné barvě. Jen to chce nekupovat 1,6 hdi, ta bude utahaná v těžkém autě. Neznám osobně nikoho kdo si trafika koupil podruhé, ale možné je všechno.


Přesně tak, Scudo, Jumpy jsou za ty prachy dobrá volba, samozřejmě s 2,0 a co nejnovější a nejméně jeté. I když jsou spíš nejmenší zlo. Blbuvzdorné dodávky co přežijí další 2 generace svých následovníků (jako třeba VW T4) se už prostě nedělají. Když pomineme ekoblbosti a složitou elektriku (zvlášť v osobních verzích se spoustou cinglátek pro baby a dětičky) ani celkově nejsou stavěné na nějakou extra dlouhou výdrž. Viano/Vito určitě nebrat, známý chtěl ušetřit a koupil ho místo Transpíka 1,9 TDI. Dnes auto hnije doslova před očima a víc stojí než jezdí. Na dovolenou s ním ani radši nejezdí, protože se bojí a zbavit se ho nechtějí, když už do něho tolik vrazili... Začarovaný kruh
reagować
jajav
ilość wystąpień5
data registracji24.02.2015
Wtorek 24.02.2015 18:01, Viano ? Teepe?
Zrovna podobné téma řeším a nedalo mi to přihodit pár osobních zkušeností - pokukuju po omlazení svého Vita ( r.v. 2005 / 2,2 /115. 5míst, nalítáno 210tis km, spotřebu mám 8,2 - to jen tak pro info ) vybírám právě Viano - Scudo nebo Teepe. Když si pročítám reference na Fiata nebo Peugeota tak zrovna tyhle dvě vozítka moc v oblibě nejsou. Nehledě na osobní velice špatnou zkušenost s Peugeotem Boxerem, kterého jsme brali jako funglovku - bohužel ve 150tis se úplně odporoučel motor a celkově jsem s tím autem nebyl spokojen ( vím je to jiný typ, ale i tak ..)
Vito mám asi 5 let - koupil jsem ho když mělo údajně 80tis. Ted mám 210tis a dělal jsem pouze repas kardanu - páč se začal chvět víc než bylo zdrávo - jinak je vše OK. Liju jen naftu. ANO je to spíše dodávka - sem tam někde něco vrzne, ale nic zásadního. Variabilita, pohodlí a jízdní vlastnosti jsou na pohodu. Nejsem závodník ale myslím, že jezdím celkem dost a pár aut jsem již pod rukama zvládl. Na Vito nedám momentálně dopustit. Transporter je prostě dodávka a dodávkou u mě zůstane- Vito ač je dodávka také, tak se v něm cítím více jako v osobáku. Peugeot ani Fiat nejsou rozměrově tak velké - zpracování dle toho co jsem měl možnost vidět není bůhvíjaké - pravdou ale je, že stojí 1/2 toho co MB ! Zdravím všechny kdo mají rádi prostorné auta :o)
reagować
eTeflon
ilość wystąpień173
data registracji04.11.2008
Piątek 27.02.2015 00:40, Viano 4x4
Přidám také jednu zkušenost s Viano 2.2CDi 4x4. Kupované nové. Má ho místo osobního auta k rodinnému domu a na dovolenou, kdy vevnitř vezou motorku + 2 přední křesla. Když pominu nechutné chování v autorizovaném servisu, tak cca za prvního 1/2 roku a v cca 7000km se roztrhly hadice od chladiče. Opraveno na záruku. Jinak se nepokazilo zatím nic. Auto má myslím 3 roky a najeto 50000km, ale že bych měl nějaký požitek z řízení se říct nedá, auto je jak koza, uskákané, tvrdé, fakt hrozné plasty, všechno tam drnčí a skřípe. Prostě od auta za 1,5mega a určitou prestiží bych čekal víc. A to nemluvím o tom, že spodek auta rezavý, vnitřky lemů, rohy dveří

Vyloženě se nepokazilo, vleze se tam fakt hodně a má prestiž, ale za ty peníze opravdu ne!
reagować
lucie.statskaFB
ilość wystąpień2
data registracji27.02.2015
Piątek 27.02.2015 09:27, MB Viano s předním náhonem?
Dobrý den, opravdu doporučujete ke koupi Viano s předním náhonem? To mi přijde zvláštní, vždy jsem měla za to, že je Viano možné koupit s náhonem zadním a případně s pohonem 4Matic. Nebo se pletu?
reagować
smazaný uživatel
ilość wystąpień
data registracji
Piątek 27.02.2015 11:07, RE: MB Viano s předním náhonem?
lucie.statskaFB napisał:
Dobrý den, opravdu doporučujete ke koupi Viano s předním náhonem? To mi přijde zvláštní, vždy jsem měla za to, že je Viano možné koupit s náhonem zadním a případně s pohonem 4Matic. Nebo se pletu?


Máte pravdu, opraveno. Přední náhon byl u předchozí verze...
reagować
lucie.statskaFB
ilość wystąpień2
data registracji27.02.2015
Sobota 28.02.2015 10:11, Přední náhon
Díky za opravu, Karle, chybka se vloudí. Mějte se, Lucie.
reagować
mattli
ilość wystąpień5
data registracji23.09.2010
Wtorek 03.03.2015 10:11, hyundai H1
Já bych jako vhodnou alternativu Viana i Mutivana nezatracoval Hyundai H1 poslední generace
motor 2,5 crdi s euro 4 výkon 125kw s euro 5 tuším 110kw,ale už s DPF
za uvedenou cenu se dá sehnat mladé a málo jeté auto
Nekrade se ,poruchy minimální,trošku nevýhoda na zimu náhon na zadek
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.