Piątek 18.04.2014 11:26,
Už jen cenový rozdíl...
Jen tak ze srandy jsem to zkusil hodit do konfigurátoru.
Sprinter na delším rozvoru, se střední střechou a bez prodlouženého zadního převisu (délka nákl. prostoru 4,4m) s vámi poptávaným motorem je za nějakých 900.000,- bez DPH a to jsem se nedostal až k příplatkovým prvkům.
Ducato L4H2 s šestiválcem 3.0, automatickou klimou a nějakými drobnostmi je za nějakých 675.000,- bez DPH.
O tomto motoru v Ducatu v Ojetinách SM psali, že to je poslední dodávka, s níž se da křižovat Německo se 160 km/hod na tachometru, aniž by se to na motoru nějak projevilo.
Aby to nebylo ale tak jednoduché: pro tažení přívěsu je lepší zadní náhon, ten má Sprinter. Není dobrý dlouhý zadní převis - Sprinter má delší než Ducato. 10.000 km za měsíc je dost, prakticky každodenní celodenní šichta za volantem - Sprinter bude asi pohodlnější. Sprinter je dost těžký, má menší užitečnou hmotnost.
Můj závěr: Pokud ve firmě otáčíte každou korunu, jednoznačně Ducato. Je o hodně levnější a servisní náklady budou také nižší. Pokud na nějakém statisíci korun nesejde, tak jen kvůli pohodlí bych uvažoval i o Sprinteru a doufal bych, že nějaké fatální závady na motoru se projeví během záruky.
reagować