radovan.djelmo@email.cz napisał:
Dobrý den, zdravím všechny majitele a fandy vozů MB E- klasse. Přečtení zde zveřejněných příspěvků mne přimělo podělit se s vámi o mou zkušenost s tímto typem vozu. Jedná se jednoznačně o vůz který nejen ve své době, ale ještě i dnes poskytuje svému majiteli velmi komfortní svezení a prvky výbavy, které ještě dnes řada nových vozů postrádá v základní výbavě. Tato auta si v naprosté většině případů jako nová pořizovali majitelé, kteří si takto pohodlný vůz vybrali zejména proto, že najedou větší počet km, než je běžné. Proto je dnes obtížné nalézt kus který má rozumné km. Sám jsem dlouho vybíral a viděl celou řadu vozů s přetočeným tachometrem. Na interiéru totiž u těchto vozů nenechává zub času téměř žádné známky opotřebení. Jeden ukazatel však spolehlivě prozradí počet najetých km i bez servisní knížky, a to je sedadlo řidiče. Pokud narazíte na vozidlo, které má rozedranou bočnici sedadla řidiče, věřte, že tento kus á hodně přes 300000 km. Nalézt kus poctivou servisní knížkou je dnes bohužel skutečně vzácnost a tyto kusy mají obecně vyšší cenu, neboť jejich majitelé jsou si této skutečnosti velmi dobře vědomi. Tato investice navíc se vám však nepochybně vyplatí, protože je to záruka slušného technického stavu a bezproblémového užívání pro dalšího majitele. Sám jsem nakonec objevil po několika zbytečných cestách na inzerát v České republice, kdy jsem pokaždé nakonec přijel na vozidlo, které nemělo servisní knížku ač to prodávající tvrdil v inzerátu (nakonec se vždy ukázalo, že je to jen tahák na lidi a na místě vám předloží uživatelský manuál) jeden skutečně zachovalý kousek ve Štutgartu. Majitel ročník narození 1928 s ním najel do okamžiku prodeje 211000km a vozidlo servisoval celých 11 let i po skončení tovární záruky v autorizovaném servisu a vše měl řádně zapsáno a orazítkováno v servisní knížce. Pokud uvažujete o koupi tohoto typu vozu, rozhodně se vyplatí investovat svůj čas a objet více inzerátů a skutečně si vybrat. Jak jsem již řekl, bohužel u nás v ČR. je nabídka tohoto vozu s doloženou servisní historií velmi žalostná. Bohužel to ledacos vypovídá o nás Češích jako o národu. Němci jsou prostě ať se nám to líbí nebo ne prostě pečlivý a zodpovědní lidé i ve vztahu k vozu. Sám jsem nakonec mnou zakoupený E- Klasse 270 cdi užíval bez jediného sebemenšího problému dva roky a mohu potvrdit, že při normální jízdě tj. cca 100 až 120km/h se s tímto motorem dá jezdit za velmi rozumných 6,3L/100km. Na české silnice jednoznačně doporučuji model Elegance, který má vyšší a pohodlnější podvozek než Avantgarde. Zachovalé kousky s poctivými kilometry po faceliftu se dají sehnat okolo 120000,- Kč ale jak jsem již řekl, jiné vozidlo vám za tuto cenu nikdy nenabídne takový komfort a užitnou hodnotu. Zdravím všechny majitele a fandy a přeji mnoho šťastných a bezproblémových km s tímto vozem. Radovan.
Já bych ty němce zase tolik neadoroval. Oni na to mají prachy, kdežto my ne. To je celé.
Tady se to hemží dotazy. Koupím auto za 80 tisíc s malou spotřebou a spolehlivé, přičemž "spolehlivé" se implicitně myslí - nebudu muset do něj dát ani korunu. Pak se tu sem tam objeví recenze, co všechno auto schlamstlo, aby dobře jezdilo a rovněž vypadalo k světu a 2/3 si ťukají na čelo. Obecně nemáme na ty auta prachy, tak se s tím snažíme vydrbat.
Kolik šťastlivců, kteří koupí auto po důchodci, které je celou dobu servisoval v autorizáku, v tomto počínání pokračuje?