cytat:
reakce na: KoobaS, 18.07.2019 08:34 (Já bych k tomu teda dodal to, ...)
Ahoj, je to tak, přímý vstřik nemá rád krátké trasy a podle posledního testu SM, kde najezdili s Rapidem 1.0 TSI 100tis.km nemusí pomoci ani časté dlouhé. Proto i SM vřele doporučují přidávat aditivum do benzínu, kde právě český VIF Super otestovali v laboratoři s velmi dobrým výsledkem.
Jinak já malé ben. turbomotory nezatratcuji, protože na dálnici jsou tiché a dokážou jezdit na nich za 6-6.5l, což jsou čísla bežná pro dvoulitrové diesly
No a na okreskách, jezdím s Rapidem 1.2 TSI do 5.4l s tím, že se někdy dívám na otáčkoměr, jestli vůbec motor běží, jak je tichý a to je balzám na uši.
Raritou jsou pak turbomotory od Renaultu 0.9Tce a nový 1.0 Tce s nepřímým vstřikem
, které netrpí karbonizací už z principu konstrukce a ten menší zatím vykazuje ivelmi dobrou spolehlivost. Ostatně to i koncernový 1.2 TSI E211(novější s řemenem) a 1.2 Puretech od PSA.
Co se týká Mazdy 3 1.5, doporučuji zkušební jízdu na dálnici, protože tichá jak TSI, Tce nebo Puretech patrně nebude. Můj kamarád si před dvěma roky koupil novou Mazdu 6 2.0 Skyactive a kolem 140 km/h už je dost slyšet, ale zvuk to není nepříjemný..