0
powrót
 

diskuze k tématu: Nákup nového vozu - Mazda 3

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, jaký typ motoru vybrat, automobilky, japonská vozidla, typ vozidla, osobní
zavovi
ilość wystąpień2
data registracji17.07.2019
Środa 17.07.2019 12:45, Nákup nového vozu - Mazda 3
Zdravím,
rád bych požádal chytré hlavy o pomoc s výběrem nového vozu. Nyní jsme jezdili s Peugeotem 307 z roku 2001 a bylo to výborné auto, dokud neodešel jeden válec. Ale i na tři válce jsme dojeli z Prahy do Brna . Mimochodem tohle auto chceme prodat nebo tak něco - je to reálné ještě vůbec?

A k hlavní otázce. Jako nové auto chceme něco spolehlivého a nenáročného, podobného tomu Peugeotovi. Četl jsem, že by jsme se měli vyhnout přeplňovaným motorům, které mají krátkou životnost, tak jsme zvolili značku Mazda, která má klasické atmosférické motory bez turba. Mají nyní nový model Mazda 3, je to dobrá volba? Samozřejmě ji chceme v základu + červenou metalízu. Myslím, že je to naprosto dostatečné.

Najezdíme zhruba 15 000 km/rok a jezdíme spíše delší trasy 50km a více. Sem tam nějaký nákup ve městě. A jsem spíše klidný řidič, žádné vytáčení ani šílená jízda brzda-plyn.

Děkuji za rady a informace, na co si dát pozor.
reagować
BobanHTP
ilość wystąpień2404
data registracji19.08.2015
Środa 17.07.2019 15:57, RE: Nákup nového vozu - Mazda 3
cytat:
reakce na: zavovi, 17.07.2019 12:45 (Zdravím,rád bych požádal chytr ...)

Ahoj, k tomu není co dodat, Mazda je výborný vůz s výborným atmosférickým motorem, takže pokud Tě nebrzdí finance, je to tiptop volba!
reagować
KoobaS
ilość wystąpień1042
data registracji23.04.2014
Cztwartek 18.07.2019 08:34, RE: RE: Nákup nového vozu - Mazda 3
cytat:
reakce na: BobanHTP, 17.07.2019 15:57 (Ahoj, k tomu není co dodat, Ma ...)


Já bych k tomu teda dodal to, že motory Skyactive mají přímé vstřikování benzínu a je třeba s tím počítat. Zkrátit výměny oleje na 10tkm nebo rok a počítat s tím, že krátké trasy (ty na kterých motor nedosáhne provozní teploty) budou motoru taky škodit.
Jinak jsou to motory se skvělou pověstí.
reagować
BobanHTP
ilość wystąpień2404
data registracji19.08.2015
Cztwartek 18.07.2019 09:15, RE: RE: RE: Nákup nového vozu - Mazda 3
cytat:
reakce na: KoobaS, 18.07.2019 08:34 (Já bych k tomu teda dodal to, ...)

Ahoj, je to tak, přímý vstřik nemá rád krátké trasy a podle posledního testu SM, kde najezdili s Rapidem 1.0 TSI 100tis.km nemusí pomoci ani časté dlouhé. Proto i SM vřele doporučují přidávat aditivum do benzínu, kde právě český VIF Super otestovali v laboratoři s velmi dobrým výsledkem.

Jinak já malé ben. turbomotory nezatratcuji, protože na dálnici jsou tiché a dokážou jezdit na nich za 6-6.5l, což jsou čísla bežná pro dvoulitrové diesly No a na okreskách, jezdím s Rapidem 1.2 TSI do 5.4l s tím, že se někdy dívám na otáčkoměr, jestli vůbec motor běží, jak je tichý a to je balzám na uši.
Raritou jsou pak turbomotory od Renaultu 0.9Tce a nový 1.0 Tce s nepřímým vstřikem, které netrpí karbonizací už z principu konstrukce a ten menší zatím vykazuje ivelmi dobrou spolehlivost. Ostatně to i koncernový 1.2 TSI E211(novější s řemenem) a 1.2 Puretech od PSA.

Co se týká Mazdy 3 1.5, doporučuji zkušební jízdu na dálnici, protože tichá jak TSI, Tce nebo Puretech patrně nebude. Můj kamarád si před dvěma roky koupil novou Mazdu 6 2.0 Skyactive a kolem 140 km/h už je dost slyšet, ale zvuk to není nepříjemný..
reagować
zavovi
ilość wystąpień2
data registracji17.07.2019
Cztwartek 18.07.2019 09:39, RE: RE: RE: RE: Nákup nového vozu - Mazda 3
cytat:
reakce na: BobanHTP, 18.07.2019 09:15 (Ahoj, je to tak, přímý vstřik ...)


Děkuji za informace. Mazda 3 by to měla být s objemem 2.0L, takže je to trochu silnější motor. Navíc teď je ta úplně nová Mazda3, která má hybridní motor a slibují lepší spotřebu a tižší auto. Zatím jsem měl možnost auto projet ve městě a bylo opravdu tiché.

A s tím aditivem do benzínu - někde jsem četl, že je dobré tankovat rovnou Natural 98, že je lepší a to auto má pak i nižší spotřebu, co je na tom pravdy? A vůbec, asi to chce dávat pozor i kde tankuji, ne? Vybírat značku nebo je to jedno? Nyní jsem běžně tankoval třeba u Makra nebo na levnější čerpacích stanicích, ale to jsem měl Peugeot z roku 2001

A co se týká krátkých tras, tak to je maximálně jednou týdně nějaký ten nákup, jinak spíše ty dlouhé.
reagować
KoobaS
ilość wystąpień1042
data registracji23.04.2014
Cztwartek 18.07.2019 10:41, RE: RE: RE: RE: RE: Nákup nového vozu - Mazda 3
cytat:
reakce na: zavovi, 18.07.2019 09:39 (Děkuji za informace. Mazda 3 b ...)


Mám mírnou zkušenost s předchozí generací mazdy 3 s automatem a benzínovým 2,0.
Na dálnici auto nebylo tak tiché jak jsem očekval, byť hlučné nebylo. Vyzkoušejte si tedy auto určitě i na dálnici, tedy pokud se tam budete častěji pohybovat.
Také vemte v potaz to, že na dálnici hybrid téměř nemá výhody.
reagować
wumpy
ilość wystąpień72
data registracji26.02.2010
Cztwartek 18.07.2019 10:47, RE: RE: RE: RE: RE: Nákup nového vozu - Mazda 3
Pokud jdete do Mazdy, uvažoval jste třeba o CX5, kterou jde momentálně sehnat v základu za 534 000 byt v bílé barvě? Co se benzínu týká, tak se asi rovnou vyplatí VERVA 100 s tank kartou Benzina, kde dostane slevu 1 kč na litr. Verva má být bez obsahu biosložky, která má údajně taky podíl na tvorbě karbonu.
reagować
Petr S
ilość wystąpień1250
data registracji28.11.2008
Cztwartek 18.07.2019 18:39, RE: RE: RE: Nákup nového vozu - Mazda 3
Bych neresil prime nebo neprime vstrikovani. Mame aktualne 2 auta s atmosferickym motorem a primym vstrikovanim. A zkratka jen jezdim jednou za 13-14 mesicu nebo po najeti 15-16 tkm zajedu na garancku do autorizaku a nestresuju se vecmi jako zakarbonovani motoru. Toto straseni se casto prehani. Zrovna tak bych v klidu tankoval co doporucuje vyrobce, pokud doporucuje Natural 95, tak bych ho s klidem cepoval, modernim motorum by skodit nemel i kdyz obsahuje lih. Muj nazor...
reagować
BobanHTP
ilość wystąpień2404
data registracji19.08.2015
Cztwartek 18.07.2019 21:28, RE: RE: RE: RE: RE: Nákup nového vozu - Mazda 3
cytat:
reakce na: zavovi, 18.07.2019 09:39 (Děkuji za informace. Mazda 3 b ...)

Ahoj, prakticky všechny 100oct benzíny u nás nemají biosložku od Babiše , která nemá dobrý vliv na životnost motoru, zejména starších konstrukcí. EU mimo jiné už dávno zrušila povinnost biosložky, to jen Agrofert pana premiéra potřebuje nabarat do kapes Bohužel ani nejprémiovější benzíny nemají schopnost čistění ventilů tak jako aditiva, kde redakce SM tohle potvrdila na tesech. Bohužel testovali jen Super VIF aditivum a i tak to nebyla levná akce.

Jinak jezdím pravidelně snad deset let stejnou trasu do práce a můžu potvrdit, že N100 mi snižuje spotřebu v průměru o 0.4l, což zaplatí vyšší cenu a ještě šetřím motor Sranda je, že u motorů starší konstukce Fordí 1.6 Duratec, Renaultí 1.6 74kw , Peugeotí 1.1 44kw čí slavné HTP mi N100 mírně snížil hlučnost od motoru, což jsem vítal s povděkem

Ale vraťme se k té Mazdě 2.0 , vlastně si jen vůz projeď na dálnici, ať víš jak hlučná je. Vím sám jak dokáže unavit hlučný vůz při pravidelných jízdách na dálnici a to víc to bolí, když je to vůz nový...
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.