petr.gulajevFB napisał:
Jen náhodou jsem narazil na tuto diskuzi a rozhodl jsem se do ní vstoupit. RX-8 je úžasné auto, nikterak rychlé -i když s třílitrovým bmw si poradí- ale je famózní v zatáčkách, má charakter, každý se za ním otočí a hlavně vám poskytne radost z jízdy. Vemte ho na trať nebo horksou silnici a budete mít celý den úsměv od ucha k uchu. Vlastnil jsem ji před pár lety, stejně tak 350Z, RX-8 je pomalejší, to ano, ale ve všem ostatním je to lepší auto a také (pro mě velmi důležitý aspekt) je mnohem hezčí. To jsou nejspíše důvody proč tomaskrtek tento vůz haní, prostřednictvím nepřesných údajů (čtěte dál). Nicméně, předem varuji potenciální kupce, tento vůz je určen pro bohaté playboye a fajnšmekry! I přes jeho PC, která je MINIMÁLNĚ 200k (pokud auto stojí méně, počítejte s nízkými kompresemi motoru, opotřebovanou spojkou aj. a následnými vysokými náklady za opravy), je tento vůz drahá záležitost. Ročně si připravte cca 100k na servis a benzín. Moje RX-8 měla spotřebu vždy 12l/100, svižná jízda, prémiová vysokooktanová paliva. Motor bez problémů vydrží přes sto tisíc kilometrů. Kolik navíc to bude, záleží jen na majiteli. Nesmí se vytáčet motor dokud není prohřátý olej, motor se opotřebovává v nízkých otáčkách, naopak ve vysokých dochází k "čištění" válců od karbonových usazenin, motor se za studena nesmí vypnout, před zhasnutím motoru se musí vytočit, před každou jízdou by se měl dolít olej na maximální hladinu, pravidělně měnit kapaliny, filtry, cívky, svíčky a kabely, je vhodné vyměnit nedostatečný startér za novější model. Tohle všechno může motoru přidat i 70 tisíc km života. Poté dochází ke ztrátám komprese vlivem nedostatečné těsnosti stíracích lišt, to se projevím nižším výkonem, špatnými teplými starty a vyšší spotřebou. Je důležité na nic nečekat, hrozí prasknutí některé z lišt, která pak zničí i válec a/nebo rotor. GO stoj 60k v Benrotoru, Brno nebo 100k u Kamikaze, Praha. Další potíž je katalyzátor, který odejde většinou vinou zanedbání servisu. Nový díl stojí 10k, pokud však máte známé na STK/emisích, můžete jej vykuchat a máte pár koní navíc. Dále spojka je podle mě poddimenzovaná a při couvání nebo brutálním rozjezdu se velmi opotřebovává. Jinak je RX-8 velmi spolehlivé auto. Posledními neduhy můžou být pedál spojky (může prasknout), vlhkost v zadních lampách a především servis Mazda. Nejen, že jsou jejich ceny astronomické, ale hlavně tomuto autu ani pořádně nerozumí. Auto jsem si tehdy servisoval a spravoval sám, nebylo to nic těžkého, veškeré součástky jsem obědnával z USA. Iridiové svíčky, cívky a kabely dovezené z USA stojí i s dopravou cca 8000 Kč, výměnu je otázka 1,5 h. Jedna svíčka v Mazda servise stojí 10000 Kč... RX-8 bylo mé první auto, jezdil jsem s ní 4 roky, Teď jezdím v Corvette Z06, mezitím jsem vystřídal pár BMW, zmíněné 350Z a Audi R8, řídil jsem také F430, Gallardo, 911 či SLS. Ano jsem benzínový šílenec a přes všechny své zkušenosti můžu bez obav říct, že RX-8 je zatraceně skvělé auto! Kdo říká opak, je pouze závistivý pitomec.
četl jsem dále a na nějaké vyvrácení mých údajných nepřesností jsem nenarazil, naopak jsem se dočetl takřka přesného zopakování mého popisu. a k poslední a předposlední větě-také mám krásné vzpomínky na své první auto, Audi 80 B1 coupé z roku 1974, ale rozhodně bych ho dnes nikomu nevnucoval, i když se u něj neprojevily žádné fatální závady jako na zmiňované RX-8. pro někoho je krásná, pro někoho ne, to je snad otázka vkusu. ale závidět takové auto může snad jen pubescent nebo duševně chorý. osobně mohu majitelům závidět jen pevné nervy-já bych je neměl. preferuji spolehlivost, takže raději budu mít spolehlivý motor než čekat kdy-a ne jestli-se mi něco urve. RX-8 byla možná kdysi skvělým vozem, ale pouze prvních 50.000 km. potom už jen poukázka na problémy. docela přesné by bylo srovnání s třílitrovou naftou od Isuzu v Renaultu VelSatis, Espace, Opelu Signum či Saabu. kdysi skvělé vozy, nyní neprodejné vraky. krása zůstala, ale na co krásné auto které mohu tak leda obdivovat staticky, možná dát si ho do obýváku a koukat z něj na telku, když už je levnější než sedačka, ne?