megacruiser napisał:
První modely tohoto motoru trpěly nízkou životností protože ještě nebyly k dispozici kvalitní materiály. U pozdějších Wankelů v autech i motorkách to už neplatilo, naopak bez údržby najely násobně víc než klasické pístové motory. Stačí se podívat na youtube, kde jsou videa s motorkami Norton nebo Suzuki s wankelem co mají najeto přes 150 tisíc bez generálky. Taky Mazda RX-7 je díky wankelu ve vyspělejších státech oblíbená - platí se za ni jako za objem 1300 a po odmontování chladičů výfukových p...
Zdravím
Rotační motor typu Wankel osobně zbožňuji, ale s tou životností bych byl optarný. Z dobře informovaných zdrojů vím, že i přes značný pokrok jehož bylo za uplynulá desetiletí dosaženo, je celková životnost agregátu(posuzováno dle hodnot kompresních tlaků, či přesněji jejich pravidelnosti při běhu) stále omezená. Třeba na populární Mazdě RX-7 druhé generace je zpravidla po ujetí cca 160 000 km třeba provést alespoň základní repasi motoru. A pozdější twin turbová třetí generace má problém dožít se 100 000 km (důvodem je jednak značný výkon a jednak dle zasvěcených i nižší kvalita některách komponentů). Jak je na tom RX-8 zatím nevím, budu to sledovat. Tomáš Dusil