anonym napisał:
Respektuji Vaše bezesporu široké a hluboké zanlosti i zkušenosti. Zejména proto by mne zajímal Váš názor na japonskkou produkci jak z pohledu ojetin (Nissan, Toyota, Honda, Subaru)., tak z pohledu nových vozů (stejný výčet). Děkuji za případnou reakci. Případně nechte odkaz na Nissan Club fóru - občas Vás tam taky vídám.
Děkuji za důvěru, ale nejdříve musím předeslat, že odbornice na ojetiny v žádném případě nejsem. Mám maličko zkušeností a znalostí z oblasti konstrukce vozů a ještě o něco méně motorů a měla jsem možnost projet se trošičku více vozy a ujet o pár kilometrů více než je běžný průměr.
Co se týče ojetin důvěřovala bych nějakému specializovanému katalogu (nechci nikoho místního urazit, ale ne českému, raději neměckému). Paušalizovat spolehlivost apod. je krajně nevhodné a to jak podle země výrobce, tak i podle značek. Dokonce i mezi konkrétními verzemi (motory) jednoho modelu mohou být (bývají) až nečekaně velké rozdíly (dražší či větší objem nutně neznamená lepší) - takže ten specializovaný autokatalog věnovaný ojetinám za těch pár euro určitě stojí.
Je to k nevíře, ale s jednou s japonských značek značek jsem nikdy nejela (spíš souhra náhod, než cokoliv jiného). Vzhledem k vaší zmínce o Nissan fóru vás nepotěším, která to je. Ale ráda bych to brzy změnila, konstrukce GT-R se mi velice
zamlouvá a to tak moc, že bych dokonce uvažovala o koupi tohoto auta (i když to pro někoho bude k nepochopení, tak NE kvůli rychlosti - i když proti dynamickým parametrům GT-R nic nenamítám). I když "dav" měl jiný názor, docela mne zaujala poslední generace Primera, být v ní k dispozici nějaký výraznější motor, asi bych si jí zkusila půjčit a vyzkoušet. Své doby se mi (no trochu stále) libilo kupé 350 Z, ale nikdy jsem s ním nejela (když píši "líbila" nemyslím tím /jen/ vzhled, ale spíš podvozek, motor, prostě celou konstrukci vozu).
Subaru jsem sama vlastnila a k plné spokojenosti a moc dobře vím, že kdo jednou okusí navždy propadne (vím, že jsem v tomhle dost výjimka). Nízké těžiště a ploché motory - fantazie a dokonce HODNĚ podceňovaná fantazie. Subaru jakožto malá automobilka někdy trošičku bojuje s určitou (ne velkou) zastaralostí svých modelů, ale já se domnívám že výhody naprosto jednoznačně převyšují. Ostatně "nové" finanční propojení s Toyotou snad přinese plusy (a některých teroretický mínusů - unifikace s modely Toyota - se snad podaří vyvarovat). Automobilce možná chybí flexibilnější vedení (které by najalo schopného designéra nových modelů), v technice je ale bez chyby (nový diesel je skvostný, jakmile dorazí 6tistupňová převodovka - hurá na nákup!).
Toyoty znám od dětství, tatínek u té naší měnil občas jen klíček do zapalování - když koupil novou. To mám v paměti spojeno s jménem toyota a jiné to asi již nebude. Nedávné mírné zakolísání v kvalitě a spolehlivosti je snad již zažehnáno a nečekám, že v příštích letech jakákoliv automobilka ohrozí celoplanetární nadvládu firmy v prodeji aut.
Honda - byla mé první auto, což je trochu jako s prvním .... (takže nejsem úplně objektivní). Hondy znám od malých dvoudveřových kupátek po Legacy a její přístup ke konstrukci aut mi vždy vyhovoval. I když mi vysokootáčkový motor dnes nerozproudí krev v žilách tak jako v minulém tisíciletí, stále tuto koncepci chválím a doporučuji.
Jak jsem již řekla výše, paušalizovat ohledně značek aut nelze a je vhodné určit nejen značku a model, ale i konkrétní motor (když se mne - nemyslím tady na netu, ale někdo známý - ptá na auto, provedu nejdříve malý "výslech" k čemu auto slouží a jak dotyčný jezdí, je to totiž opravdu docela složitý problém vyžadující "komplexní" řešení). Tím jsem chtěla říci, že z "obecných informací" jsem snad nic nezapomněla, ale tím jsem vám asi moc nepomohla, k nějakému konkrétnímu modelu se popř. ráda vyjádřím.
PS: Ještě drobnost, kterou jsem zatím snad ještě nikde nečetla (což nechápu), ale musím se o ní zmínit. V Japonsku je opravdu vše "jiné", než tady v evropě a odráží se to i na jejich výrobcích (nejen autech). A tak jako s japonským HDD/DVD recorderem budete při instalaci "bojovat" o něco více, než s identickým modelem evropského výrobce, je to podobné i u aut. Není to a nehrozí žádný problém, ale (nejde o nic konkrétního!) "ovládání, řízení ....." vozu japonského původu je prostě "jiné" (ani horší, ani lepší - jiné).
Kylie