Pepe napisał:
Ano, "přehuštění" je typický znak pro řidiče z D (nic proti). A s tím palivem - nafta u nás je z cca 80-90% z ruské ropy, daleho bohatší na síru. Nafta ze "západu" tzv. lehčí je určitě vhodnější, jak kvůli emisím, tak kvůli čistotě motoru samého. S nějakým "ředěním" bych to neviděl tak dramaticky.... Ale ano, občasné přidání aditiva lze jen doporučit...
Napsala jsem, že pro "economy run" je vhodné mírně přehustit (odborníci doporučují do 10%), což je v jakékoliv situaci výrazně lepší než docela výrazné podhuštění, které je (dle průzkumu) běžné zde.
Myslím, že nejde o ropu jako takovou, ale hlavním problémem bude podvádění a ředění paliva (jako velmi humorný vidím český zákon, který přichycenému podvodníkovi - majiteli Tankstelle či dokonce celému řetězci - zaručuje absolutní anonymitu (sic!!!) a naopak novínář, který by napsal který řetězec prodává ono ředěné palivo (i v případě, že to prokazatelně JE pravda) - jako při onom VELKÉM maléru letos na jaře - je trestně odpovědný). Poškození zákazníci mají (ZE ZÁKONA!) smůlu. Je to dokonce natolik absurdní, že máte-li vůz v záruce a autorizovaný servis vám dá potvrzení, že motor byl poškozen nekvalitním palivem, a náhodou se třeba z televize dozvíte, že jeden nejmenovaný velký řetězec dostal mnohamilionovou pokutu za prodej ředěného paliva, STEJNĚ vám "stát" odmítne sdělit, KDO je pachatel a věc ze zákona vyšumí do ztracena (ach jak skvěle si žijí podvodníci v česku). Nědělejte si nejmenší iluze, že palivo které tankujete není "říznuté" jde jen o to "na kolik". Ostatně některé automobilky v česku přestaly nabízet své přímovstřikové motory - protože v kombinaci s místním palivem vykazovaly nikde jinde nezaznamenanou poruchovost. Stejná situace je s naftovými motory. Staré konstrukce s nízkým litrovým výkonem zvládly i místní originální směsi (nevyčištěné nádrže a směsi benzínu a nafty nejsou ničím výjimečným), modernější výkonější na palivo náročnější systémy common rail mívají v česku občas potíže (to nesouvisí se značkou výrobce).
Ale k původnímu tématu. Mírné, lehké
přehuštění pneu (max. cca o 10%) ve spojení s kvalitním palivem a "vhodným" řazením (a občasným pročištěním motoru nějakým kvalitním aditivem) zajistí v součtu i poměrně výrazné snížení spotřeby. Tak jak jsem řekla o příspěvek výše, na tom si trvám.
Pěkný den
Kylie