Wtorek 09.09.2008 18:16,
rada
Dobrý den, kdybych si měl osobně vybrat mezi Vámi napsanými vozy (Picasso a Focus) rozhodl bych se téměř jistě pro Ford. Není to kvůli značce jako takové, ale kvůli vyhlášené spolehlivosti a perfektních jízdních vlastnostech Focusu. Z vašeho příspěvku není zřejmé, zda chcete pohon benzínový nebo naftový. Já bych se raději poohlédl po benzínovém motoru. Jako ideálnímotor se mi pro Ford jeví 1.6 16V s dostačujícím výkonem 74 kW a přijatelně nízkou spotřebou. Pokud prahnete po dieselu, nejspíše bych sáhl po motoru TDDi, který využívá osvědčenou technologii přímého vstřikování radiálním čerpadlem, narozdíl od novějšího motoru TDCi, který má sice vyšší výkon a také novější technologii přímého vstřikování Common-Rail, které však může (nikoli musí) být zdrojem ne zrovna levných potíží. Pokud Vám jde o spolehlivost, jednoznačně bych si koupil benzínový motor. Jako další vůz, který by se Vám mohl zamlouvat se mi jeví VW Golf (IV generace). Tento vůz je dostatečně prostorný, kvalitně zpracovaný a má dobré jízdní vlastnosti. U VW se ovšem obecně vyplatí kupovat naftové motory, které jsou proslavené a pořádně odzkoušené, jelikož se vetšina vozů s koncernu prodá pravě s motory TDI. U těchto motorů se však až tak nemusíte bát drahých oprav, vyjma toho, že může (např. při hrubém zacházení) odejít turbodmychadlo. Tyto motory používají přímý střik radiálním čerpadlem a patří ke spolehlivým. Protože jste se zmiňoval o vaší neznalosti, připadá mi trochu zbytečné Vás zatěžovat významem zkratek u naftových motorů, ale kdyby jste přeci jen chtěl vědět, co která zkratka znamená, vytvořil jsem krátký přehled...
VW, Škoda, Audi, Seat
TDI-přímé vstřikováni radiálním čerpadlem
TDI PD-systém vstřikování "pumpa-tryska"
TDI CR-přímé vstřikování Common-Rail (v koncernu VW se objevilo až před několika měsíci)
Peugeot, Citroen
HDI-v posledních pár letech většina těchto motorů již využívá přimého vstřikování Common-Rail
Ford
-vyvíjí motory společně s Peugeotem a Citroenem
TDDi-přímý vstřik radiálním čerpadlem
TDCi-přímé vstřikování Common-Rail
Renault
dTi-přímé vstřikování rotačním čerpadlem
dCi-přímé vstřikování Common-Rail
Fiat
TD-staré, ale až donedávna se objevující motory s nepřímým vstřikováním do předkomůrky
JTD-přímý vstřik Common-Rail
Mercedes-Benz
D-nepřímé vstřikování do předkomůrky
CDI-přímý vstřik Common-Rail
BMW
D-tyto motory nemají ve své zkratce žádný indentifikační znak, zda se jedná o motor využívající Common-Rail, nebo jiný typ vstřikování
Uvedené automobilky u jednotlivých typů motorů jsou pouze ty, které tyto motory vyvíjí. V praxi se samozřejmě motory prodávají jiným automobilkám. Např. Mazda odebírá naftové a některé benzínové motory od Fordu, pro Saab vyrábí většinu především nefatvých motorů Fiat atd. Obeně se dá říci, že systém Common-Rail (ač v poledních letech prošel výrazným rozvojem) je stále méně spolehlivý jiné naftové motory a hlavně pak méně spolehlivý než benzínové pohonné jednotky. Hlavní výhodou Common-Rail je úspora paliva.
Nakonec Vám přeji šťastnou ruku při výběru vozu a mnoho šťastných km. Můj velký favorit je podle vašich požadavků Ford Focus s benzínovým motorem 1.6 16V, a myslím si, že jeho koupí nic nezkazíte.
Snad na Vás není těchto informací moc a alespoň trochu Vám pomohou.
reagować