Koloss napisał:
A při 50 a v 90 jezdíš na který převod? Ten nový Mazdí motor má výkon mezi našima dvěma, tak když má ten šestikvalt, tak by mě zajímaly otáčky ve 130. A jinak je to o zatížení, na rovině by ten můj motor klidně snasl 3100 otáček, do kopce bych si podřadil na pětku a byl bych tam kde dnes. Mimochodem - k tomu nepovedenému 1.8 SCi dávali šestikvalt, který měl právě pro šestku otáčky ve 130 kolem těch 3000 a můj dvoulitr má vyšší výkon, tak by to určitě taky zvládl.
50 na 4° a 90 na 5°
N u SCi to bylo za cenu sražení spotřeby, ale za každou cenu bych na tom netrval. Ono není moc příjemné, když i na dálnici musíš neustále řadit, abys srazil spotřebu třeba o 0,2 ltr.
Další věc je naladění modelu, třeba ST-čko má oproti 2,5-ce kratší almaru právě abys měl více z dynamiky a spotřeba se tolik neřeší a přitom je ST-čko o dost silnější, takže by určitě delší almaru zvládlo. Jenže ST-čko je bráno jako "sportovní" auto, takže má jiné naladění. Třeba Sůbo má redukci, takže ve městě jedeš pohodlně 50 na 5-ku a máš otáčky akorát. To by nebylo špatný. Měl bys 2 stálé převody a vybíral by sis podle momentální chuti nebo složení terénu.
Jinak nejsme ve při, aby to nevyznělo špatně.