0
powrót
 

diskuze k tématu: Mazda 626 – benzín nebo diesel pro rodinu?

kategorie zaszeregowania tematu: japonská vozidla
PV
ilość wystąpień28
data registracji15.05.2007
Piątek 03.01.2014 08:06, Mazda 626
Měl jsem dvě Mazdy 626, 2,0 l. benzin. Obě spolehlivá auta. Spotřeba 7,5 l. Určitě bych doporučil benzin, není s ním problém. Naftu bych u tak starého auta nedoporučoval, i menší oprava motoru by mohla být dražší, jak celé auto. U benzinu doporučuji měnit olej po 10000 km ( hydroštely ) a dát kvalitní svíčky ( Champion, NGK ). Ruční brzda u 626 moc nefunguje. V dnešní době bude problém sehnat auto bez koroze. Jinam 626 OK.
reagować
Paul
ilość wystąpień773
data registracji07.11.2008
Piątek 03.01.2014 10:01, Tady není co řešit
Mazda a nafta nikdy nešla dohromady. Její diesely ani ničím nevynikaly. Koupil bych povedený 2,0 benzín, který je spolehlivý, praktickou spotřebu má stejnou jako slabší 1,8 a jede. Když na to nebudete šlapat a jezdit jen po městě, tak ani nebude moc žrát. Nepíšete kolik ročně najedete. Jestli se to ale pohybuje kolem 10 000 km, tak je spotřeba spíš podružná a je lepší se zaměřit na náklady za servis a údržbu, které by u zachovalé 626 neměly být velké. Doporučuji připojištění oken, bývají na Japonce dost drahá.
reagować
lunaris
ilość wystąpień21
data registracji21.10.2013
Piątek 03.01.2014 10:29, naftu pro starší Magdu asi ne
Nemůžu říct, že se nějak vyznám speciálně v tomhle modelu, ale do staršího japonce s naftou bych nešel. Nafta je hlavně evropská doména a automobilky, které nejsou přímo evropské, měly se spolehlivostí dieselů dříve problémy. Dnes už je to jinak a u nové Mazdy bych se nafty nebál. 626 bych ale vzal jedině s benzínem.
reagować
lunaris
ilość wystąpień21
data registracji21.10.2013
Piątek 03.01.2014 10:37, koroze
Jinak s výše zmíněnou korozí měly starší Mazdy skutečně docela problémy, vždyť i první šestky a trojky rezly, přestože to jinak byla dobré auta. A sehnat použité karosářské díly bez koroze bude čím dál obtížnější. Pak se může stát, že nejvíc peněz padne na karoserii a často je třeba to opravovat pořád dokola.
reagować
Hurikan
ilość wystąpień50
data registracji25.06.2013
Piątek 03.01.2014 12:17, diesel
Mel jsem tu cest vlastnit 2roky mazdu 626-2,0Dr.v.1985.Byl to nezmar!I v nejvetsi mrazy startovala na poprve.Nekdy stacilo dvakrat nazhavit.Jinak jen olej a nafta.Je fakt ze dily jako kotouce,rozvody a pochopitelne karosarske veci stali o poznani vic nez na auta EU ale nato ze mela najeto cirka500 000 tak nekorila a jezdila za 6l/100km.Tehdy mela stari 15let a rez byla jen na zadnich podbezich a blatnicich.Jinak velmi pohodlny kocar.
reagować
owner3
ilość wystąpień1
data registracji07.01.2014
Wtorek 07.01.2014 20:02, za mě nafta!
Moje první auto a stále ještě aktuální je právě Mazda 626 2.0. comprex. V dieselu ji můžu jen doporučit. Je pravda, že to není kdovíjaký trhač asfaltu, ale jezdí mi za 5,5 litru a je stará 21 let . Najeto 171000 (tachometrově). Nekouří, při velmi nízkých teplotách hůře startuje (vyřešily aditiva do nafty). Auto měl otec 6 let a já ho mám druhým rokem. Jediný problém byl s comprexem, který odešel a Mazda ztratila tah. Za 5 tisíc jsem koupil druhou, comprex se přehodil a k tomu mám komplet nový zimní gumy i s kolama a další díly do zásoby. Navíc Mazda byla plně pojízdná a majitelka s ní byla spokojena. Pravda, je to staré auto a klimu v něm nenajdeš, na druhou stranu je to ročník 1993 a má plně funkční elektrická okénka (i v zadu), mlhovky, posilovač a další výbavu. Když to porovnáte se srovnatelným modelem téhož roku od Škodovky
reagować
Petr S
ilość wystąpień1250
data registracji28.11.2008
Cztwartek 09.01.2014 00:46, 626 2.0 benzin
Jako první auto jsem měl 626 2.0 benzín 66 kW. Ta neměla snad hydroštely. S motorem byl jediný problém, že žral olej asi 1L na tisíc. Ale kdo ví kolik měl už natočeno a jak se o něj předchozí uživatelé starali. Jinak byl motor naprosto spolehlivý. V průběhu 7 let mi odešel alternátor, ale šel naštěstí opravit. Auto mělo korozi zadního lemu už když jsem auto koupil. Takže je třeba dát pozor na korozi, ale ta se dá zhodnotit relativně snadno.

Jinak co se týče strašáku ceny náhradních dílů... Jedna paní mi nedala přednost, odnesl to nárazník který jsou koupil za 3000 na vrakovišti. Nový by stál tehdy 9000. Takže žádná tragédie, kolik by asi stál nárazník třeba na Passata nový a na vrakovišti? Za 500 kč jsem na vrakovišti koupil ještě přední blinkr. Pojišťovna mi tehdy dala 13000, byl v tom i příspěvek na odřený lak.

Nemít moc peněz, tak jdu do 626 v benzínu klidně znova. Ale spíš do té poslední verze před šestkou.
reagować
zeneva
ilość wystąpień75
data registracji24.08.2009
Sobota 11.01.2014 16:58, Spotreba u benzinu
U Japonce bych radsi benzin. S dvoulitrovym benzinem v M6 jezdim za 7,6 (dlouhodoby prumer za 70 tis km), coz mi prijde pohodova spotreba pri 140 konich. Koroze je problem starsich Mazd, ale dily se daji sehnat a jezdit dal.
reagować
petaoldova
ilość wystąpień20
data registracji24.02.2012
Niedziela 12.01.2014 23:46, 323 ?
Napadla mě ještě varianta, která by 4 členné rodině mohla bohatě posloužit, zejména rodině s omezeným rozpočtem- menší mazda 323, v době kdy 626 a 323 byly nové tak mamka měla služební 323 a šéf 626- menší 323 byla servisně údajně levnější (což se zdá být logické) a měla nižší spotřebu, s mamky ex služební 323 dnes jezdím já a po 18 letech je pořád ve slušné kondici a za tu dobu neměla ani jedinou poruchu pro kterou by nedojela do servisu po vlastní ose a jediné dvě závady, které by se daly považovat za závadu/poruchu byl netěsnící výfuk po 4 letech vyměněn a následně musel být zavařen před rokem a výměna homokinetických kloubů na poloosách- halt když praskne manžeta a dostane se tam bordel... (díl se vejde do 1000kč), jinak vyžadovala pouze spotřební materiál- oleje, filtry, brzdové destičky, kotouče, 2x rozvody, pár žárovek, svíčky a kabely ke svíčkám a 4 akumulátory a aktuálně se mi hlásí tlumiče, ale na 18 let a 170 000 km je to i tak velmi slušný výkon...
reagować
zeneva
ilość wystąpień75
data registracji24.08.2009
Poniedziałek 13.01.2014 15:54, 323 vs 626
Ahoj, 323 ma tusim stejny rozvor jako 626 a zalezi, jak velky kufr rodina potrebuje. Hluboky kocar se vejde i do 323 F z let 1994-1998. Jezdil jsem s 1,5 benzinem, najeto 170 tis km bez problemu. (Stale jezdi a ma tusim 210). Jen bacha na korozi zadnich lemu. Spotrebu jsem mel 6,5 l/100.
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.