0
powrót
 

diskuze k tématu: Mazda 6 nebo Toyota Avensis?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, automobilky, japonská vozidla, typ vozidla, osobní
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 29.09.2015 07:12, Mazda 6 nebo Toyota Avensis?
Dobrý den. Zvažuji nákup ojetého vozu. Uvažoval jsem o Mazdě 6 kombi s naftovým motorem, r. v. 2003-2004 (novější verze mají již filtr pevných částic, čemuž bych se rád vyhnul), nebo Toyotě Avensis D 4-D,také kombi a týž rok výroby. Tato dvě auta mě oslovila nejvíce, ale rád si nechám poradit i jiné alternativy, protože nejsem odborník, a na co si popř. u těchto vozů při nákupu a následné údržbě a opravách dát pozor. Děkuji za odpověď.

reagować
*autofans*
ilość wystąpień159
data registracji21.11.2008
Wtorek 29.09.2015 13:53, Proč diesel ?
Obě dvě auta jsou po stránce spolehlivosti dobrá volba, ale proč proboha kupovat 12-ti leté auto střední třídy a ještě k tomu japonce v naftě ? Auta budou mít najeto v reále 250000km a více a spotřeba těchto celkem průměrných nafťáků se nebude lišit o více než litr oproti zachovalejšímu benzínu s menším nájezdem. Jinak Avensis má navrch v podobě kvalitnější antikorozní ochrany, Mazda zase lépe jezdí. Obě auta blbě svítí. U Avensise je to kvůli vypálené odrazové ploše parabol takže je to řešitelné výměnou, u Mazdy je to vlastnost.
reagować
tomaskrtek
ilość wystąpień982
data registracji18.03.2008
Wtorek 29.09.2015 14:01, RE: Mazda 6 nebo Toyota Avensis?
nepřihlášený uživatel napisał:
Dobrý den. Zvažuji nákup ojetého vozu. Uvažoval jsem o Mazdě 6 kombi s naftovým motorem, r. v. 2003-2004 (novější verze mají již filtr pevných částic, čemuž bych se rád vyhnul), nebo Toyotě Avensis D 4-D,také kombi a týž rok výroby. Tato dvě auta mě oslovila nejvíce, ale rád si nechám poradit i jiné alternativy, protože nejsem odborník, a na co si popř. u těchto vozů při nákupu a následné údržbě a opravách dát pozor. Děkuji za odpověď.


takhle moc ojeté Toyotě v naftě bych se vyhnul, 2.0 D4-D trpí vydíráním vnitřního povrchu válců, oprava je v řádech desítek tisíc-viz. fóra. benzínová 1.8 zase mívá zvýšenou konzumaci oleje (do r.2005), dvoulitr je excelentní ale nesehnatelný. rozhodně bych doporučil Mazdu 6 s dvoulitrovým benzínem, je jich nejvíc, jen pozor na korozi-opět viz. fóra. pokud trváte na naftě a navíc takhle staré tak něco z evropské produkce by mělo být lepší.
reagować
PetrT
ilość wystąpień1076
data registracji24.05.2009
Wtorek 29.09.2015 15:42, nafták
Kupte si Lancii Thesis 2,4JTD. Srát se to bude uplně stejně jak 12 let starý japonec v naftě ale užijete si aspon pocit výjmečnosti :D
Ted vážně. Mazda má průserové nafty dodnes a Toyota své nahradila nijak povedeným BMW. Což mluví za vše. Kupte japonský benzín nebo mladší Mondeo.
Ale 12 let stará nafta střední třídy bude nejspíš stát na servise spoustu peněz u každé značky. Leda by jste měl supermegaturbokliku.
reagować
Petr S
ilość wystąpień1250
data registracji28.11.2008
Wtorek 29.09.2015 22:52, RE: Proč diesel ?
*autofans* napisał:
Obě dvě auta jsou po stránce spolehlivosti dobrá volba, ale proč proboha kupovat 12-ti leté auto střední třídy a ještě k tomu japonce v naftě ? Auta budou mít najeto v reále 250000km a více a spotřeba těchto celkem průměrných nafťáků se nebude lišit o více než litr oproti zachovalejšímu benzínu s menším nájezdem. Jinak Avensis má navrch v podobě kvalitnější antikorozní ochrany, Mazda zase lépe jezdí. Obě auta blbě svítí. U Avensise je to kvůli vypálené odrazové ploše parabol takže je to řešitelné výměnou, u Mazdy je to vlastnost.


Pokud to auto jezdilo 30 tkm ročně, tak těch 250 tkm najede už za 8 let. Je pravděpodobné že diesl střední třídy jezdí ročně spíš víc než 30.

Svou Mazdu 6 2.0L v benzínu jsem 12 letou prodával s reálnými 145 tkm a vyplněnou serviskou Na STK jsem nikdy neměl žádný problém. Po něčem takovém bych se spíš podíval. A ne po autě co má najeto 350 tkm a bude se na něm měnit hromada opotřebovaných dílů.
reagować
eTeflon
ilość wystąpień173
data registracji04.11.2008
Środa 30.09.2015 02:19, Benzín
Souhlasíms tím, co tu je již napsáno. Kamarád dělá jen Mazdy (vrakáč) a ano, 6-ky z prvních let fakt dost hijou, po faceliftu už to bylo lepší. Jízdní vlastnosti jsou opravdu dobré, sám jsem měl možnost tehdy 2 roky starou 6ku s dieselem 100kW řídit a bylo to opavdu dobré. Al edneska tyto auta mívají opravdu hodně přes 200tkm spíš se blíží k 500 tkm.

Volil bych něco v benzínu a spíš z Evropské produkce. Ale pokud seženete nerezavou šestku s 2,0L benzín a rozumným nájezdem, tak bych se toho nebal...
reagować
Zdeny60
ilość wystąpień1248
data registracji08.09.2009
Środa 30.09.2015 19:08, RE: Benzín
eTeflon napisał:
Souhlasíms tím, co tu je již napsáno. Kamarád dělá jen Mazdy (vrakáč) a ano, 6-ky z prvních let fakt dost hijou, po faceliftu už to bylo lepší. Jízdní vlastnosti jsou opravdu dobré, sám jsem měl možnost tehdy 2 roky starou 6ku s dieselem 100kW řídit a bylo to opavdu dobré. Al edneska tyto auta mívají opravdu hodně přes 200tkm spíš se blíží k 500 tkm. Volil bych něco v benzínu a spíš z Evropské produkce. Ale pokud seženete nerezavou šestku s 2,0L benzín a rozumným nájezdem, tak bych se toho nebal...


Ideálně jakoukoliv plečku s věhlasným TSI

Tazateli doporučuji, aby zůstal u japoncl, protože ti v té době vyráběli neprůstřelné vozy v porovnání s evrposkou konkurencí. Mazda má ale bohužel zásadní problémy s krozí, zbytek je OK. Jak Avensis, tak Accord/Civic, tak Subaru Legacy/Outback. Jsou to auta, co se trvale umísťovala na čelních pozicích ve všech mžných statistikách spolehlivosti, což s eo německé produkci snad mimo POrsche říct nedá a s věkem už tuplem ne.
reagować
Petr S
ilość wystąpień1250
data registracji28.11.2008
Środa 30.09.2015 20:06, RE: Benzín
eTeflon napisał:
Souhlasíms tím, co tu je již napsáno. Kamarád dělá jen Mazdy (vrakáč) a ano, 6-ky z prvních let fakt dost hijou, po faceliftu už to bylo lepší. Jízdní vlastnosti jsou opravdu dobré, sám jsem měl možnost tehdy 2 roky starou 6ku s dieselem 100kW řídit a bylo to opavdu dobré. Al edneska tyto auta mívají opravdu hodně přes 200tkm spíš se blíží k 500 tkm. Volil bych něco v benzínu a spíš z Evropské produkce. Ale pokud seženete nerezavou šestku s 2,0L benzín a rozumným nájezdem, tak bych se toho nebal...


U té Mazdy 6 si stačí prohlédnout stav zadních lemů a podle toho koupit/nekoupit. Já jsem např. u svého auta z roku 2002 nechal lemy v 10. roce opravit. Jeden se jen vybrousil na plech a přestříkal za 5000. Druhý bylo nutné vyměnit, to včetně laku stálo 10 tisíc. Dělané to bylo autorizáku Mazda Zeman, ti technici tohle umí vyřešit dobře a levně. Krom toho jsem za 6 let investoval mimo garanček jen do zadních kotoučů a obložení a třmenu jedné zadní brzdy. Suma sumárum mi to na auto stáří 6-12 let přišlo finančně OK.
reagować
smazaný uživatel
ilość wystąpień
data registracji
Wtorek 06.10.2015 23:23, re:
Dobrý den. U obou vozů doporučuji hledat spíše benzínové motorizace, velmi dobré jsou například osmnáctistovky a dvoulitry. Mazda6 má lepší jízdní vlastnosti, ale zhruba do roku 2007 ji ve větší míře trápila koroze. Avensis je pohodlnější. Zajímavou alternativou je Honda Accord.
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.