Cztwartek 16.02.2017 23:44,
LPG :))
Ja bych ti doporucil zeptat se tech, co jezdi na plyn, mytu/polopravd je spousta.
Ja mam honda civic 1.8 2012, najeto 102t(od 40t na plyn) a nebyl vaznejsi problem(o tom nize),prumerna spotreba za minuly rok 8l/100 plynu(dalnice 145, okresky 100-110)
fakta/myty(tak jak me to napadlo):
1)V honde mi samozrejme tvrdili,ze se motor rozsype behem 40tisic, pri dalsi navsteve jsem potkal pana s legendem, ten mel nalitano 220t na plyn a pry zadny problem. Ja mam nalitano pres 60t za dva roky a nic...
2) pokud nastane problem, muzes se dostat mezi mlynske kameny - LPG to bude svadet na benzin, aut.servis na plyn. Chce to byt asertivni
3)pokud mas nove auto, spousta firem nabizi pripojisteni popr.,ze prevezmou zaruku za motor(napr AutoGas centrum ve Strakonicich) - jestli to funguje netusim, ja ji nepotreboval. Zase plati umera cim starsi auto, tim min te stvou drobnosti(u 10 lete aute te cukani v nizkych otackach srat nebude...)
4)Dobre si rozmysli,kde to chces predelat, nejlepsi je si zavolat distributorovi a koho ti doporuci(napr AutoGas centrum). Na druhou stranu je lepsi mit je po ruce a ne k nim jezdit 100km
5) Pokud ses z brna, urcite nedoporucuju Cadek pro nove auta,tot ma zkusenost. Stary klidne,ale novejsi(+-2roky) bych jim uz nesveril
6)spotrebu pocite cca benzin +1-1.5l v plynu, kecy o 15% ignoruj. Predbezne si spocitej, jaky budes mit najezd na nadrz na dalnici,co ti doporuci(nadrz - 20% plus minus), chce to mit aspon 400km (ekvivalent 550-600 po okreskach). Ja mam dojezd 300 dalnice/400 na 29l(max) okresky a uz neresim-plyn dojde, popojedu na benzin a natankuju
7)pro zvyseni dojezdu muzes nechat vytahnout plovak, pak natankujes plnou nadrz. Zalezi na kazdem, zda mu to vadi/nevadi(mne to v Cadku udelali automaticky a pekne me nasrali, neb vozim i deti),spousta lidi jezdi bez plovaku, ja bych do toho nesel(muj osobni nazor)
8)systemy lpg(za chyby se kdyz tak omlouvam) - sekvencni(3.generace, cena 20-30tisic, ne pro primovstrik), primovstrik plynne faze/pristrik(4.Gen, 30-35t) a vstrik kapalne faze(50 tisic plus). Tobe by mohl stacit 3.gen
9)primazavani - podle mne se to precenuje, v Cadku mne tvrdili,ze pro civic jednoznacne, v AGC ze pro hondu to nema cenu,zase staci zavolat distributorovi,zda maji zkusenosti....
10) prepinani benzin plyn - v lete temer okamzite(cca 500m), v zime cca 1-3km(ty tri napr tuto zimu),ve finale to udela cca 0.4-0.8l benzinu/100(prumer v ramci roku)
11) Priprav se na to,ze budes casteji menit svicky - u me je ta zivotnost cca 60tisic, na muj typ motoru korunova zalezitost(300kc za jednu)
12)zkusenosti z dealerama:
AGC-absolutne vpohode, mel jsem problem s Cadkem, pan me vyslechl, poradil a nakonec zajistil,ze mi auto nastavili u Cadka pres vzdalenou plochu(omlouvam se vsem, kdo maji pocit,ze nekomu delam reklamu,ale opravdu nejsem jejich zamestnanec)
elpingas - fabie 1.2htp(opet 50t na plyn)- absolutne bez problemu, pouze sviti kontrolka motoru(chuda smes, klasicka zavada) - 2008/150t km,tak uz to neresim
13) kontrola co 15/20tisic(cca 600 se vsim vsudy?) a jednou za rok revize(600)
14) Systemy - ve finale je to jedno, mam polaka(fabie)/ lovato(honda),oba delaji to same
15) ukazatel stavu nadrze - do ted nechapu, jak to funguje, ustavicne to ukazuje bludy. Ve finale nema cenu resit a jen si hlidat najezd(nejlepsi pomucka)
16)podzemni Garaze - ja su z Brna a neni nejmensi problem, vim pouze o dvou mistech, kde mame podzemni(jedna v centrum a druha firemni,coz mne trochu sere,ale ja zase makam z domu...)
Sou tam plusy(spotreba)/minusy(blby kecy na forech, popr ty mlynske kameny), ja uz jine auto nez na plyn nechci. Tezko muzu ric, jaka bude zivotnost motoru, zda vetsi/mensi, to si kazdy taha fakta z klobouku,faktem je ze usetris cca 50% na benzinu a i pri nejlepsi vuli auto nechci 10 let
js
reagować