Niedziela 16.04.2017 07:51,
Mazda MPS obecně
Vlastnil jsem 3MPS MY2008/9, kuopenou jako téměř novou s 4,5tkm. Pochopitelně jsem měl obavy z toho, co se člověk dočte na netu - drahý provoz, drahý servis, atypické díly atd. první svezení ale rozhodlo a 3MPS jsem pořídil. Předně upřesním, že MPS předepsané palivo 98 a více MÁ. Lze ovšem jezdit i na 95 s tím, že ŘJ upraví režim motoru a vše je OK. Výkonu je i tak na rozdávání.
Motor je naopak dimenzovaný tak, že pomocí dalších úprav snáší výkony až 400HP - vše lze dohledat na netu. Horší je to s karbonováním. Jenže: za jak rychle a za jakého režimu se objeví: To s enikde neodvíš. Já ji prodával s cca 25tkm provozu na N95 a motor byl v abolsutní kondici. Oleje - jsou předepsané výrobce. V rámic garance jsem musel věřit tomu, že tam je nalito to, co je předepsáno. Garančka ( v té době) byla cca 8 tisíc, což logicky v souvislosti s nutností dojížděm 150km do autorizovaného servisu vyústilo v servis v místním všestranném prověřeném servise a vlastní olej. Kupoval jsem olej s předepsanou specifikací od firmy Millers a ještě jsem proti oleji Mazda dost ušetřil.
Co s etýká dílů, tak jsem musel řešit zadní nárazník - čekací doba 4 týdny, dovoz z Japonska. Naštěstí jsem měl 3MPS havarijně pojištěnou a 19 tisíc za tento díl + jeho nástřik vyřešila pojišťovna za mých 5tCZK spluúčasti.
Co je nejhorší problém Mazdy - jak popsáno v prvním příspěvku - tak to je koroze. Ne že hnijí jen nějaké generace, hnijí všechny bez rozdílů až do modelové řady 2008-20014 (neznám jejich písmenové označení přesně, takže ho neuvádím). Co ale uvedu, je to, co se dějě mému kolegoviz práce - ma naftovou 6 rok výroby 2009 a má hlavu dost v pejru - kdejaká ďubka od kamínku - okamžitě rez. Na myčku s autem prostě nejde - protože lak je jak po přejetí bruskou. S ohledem na stáří auta mu začíný bublina nad lemem čelního okna - nikdy neměnil sklo, díra od kamínku tam není. Takže pokud 6MPS (dělala se snad do roku 2007??), pak absolutní obezřetnost na stav kastle -lemy a prahy. Koroze Mazdu splehlivě zabíjí a hodně si přečteš na Mazdaclub.cz od členky Doris. Anabáze s nástřikem, lakováním avýměnou lemů je tam pospána v reálu od reálných majitelů aut (obecně 3/6) a ne jen hospodské řeči.
Pokud bych měl volit nutně MPS? tak bych volil novou 3MPS (tedy po roce 2008). Jednak je obrovský kus lehčí, než 6MPS, je jednodušší a hlavně mladší, což v boji s korozí má zásadní význam. Okamžitě po nákupu je nutné nastříkat spodek a dutiny.
Co s etýká výkonu, tak auto jede víc, než dobře, ale sporotvní svezení žádá své - 10-12-15/100 žádná míra. Na druhou stranu, já ji využíval ke služebním účelům,. takže byla logická snaha jet tak, abych neprodělal gatě a pak lze jet za slušných 8,5/100 celkem svižne, ale musíš hodně předvídat.
Největší slabinou ješpatné odhlučnění podběhů (nadkolí) - v zimě mě děsil každý posypový kamínek a to rozhodlo o prodeji. neměl jsem prostě nervy na to, aby čekal, kdy téměř nové auto začně někde zanívat díky našim posypům a solance na cestách, 3MPS jsem proto prodal a skončil u jiné japonské značky s trvalým pohonem 4x4 a dodnes jsem nezalitoval okamžiku svého rozhodnutí o prodeji 3MPS.
Osobně bych 6MPS nekupoval a skutečně bych koupil něco jiného, klidně i tu imprezu, ovšem pouze WRX (nikoliv STI), která je nákladově daleko levnější, než STI a výkonovbě bohatě stačí. S korozí je na tom podstatně lépe, i když půjde o starší kus. Škoda, Mazda dělá hezká auta, ale hniloba je prostě zásadní vážný problém. Navíc slabé laky a na problém je zaděláno.
Ještě poznámk ao spotřebě oleje motopru MPS: moje nežrala víc než cca 0,6l/12tkm. Měnil jsem dřívě - ve 12 tisících, to člověka nepoloží a má aspoň lepší pocit, že pro motor něco udělal.
reagować