Jsem trochu překvapen negativismem ohledně LPG. Předně, přestavba čtyřválcového 1.8 motoru nebude stát 30 tisíc, ale max 22, včetně přimazávání. Revize, přetěsňování....revizi mi udělá můj plynař každý rok za dvacet minut, a stojí to dvě stovky. Přetěsňování..? O čem se to bavíme...? Jen pro info, jezdím okolo 80t ročně, vždy kupuji ojetá auta, a vždy LPG.
Nevím, co je nějaký problém, nevím, co je přetěsňování, vím, že můj Legend jezdí zhruba za 12-13l plynu a plyn mě stojí 13,80. Manželka jezdí s Muránem za 11 plynu. Předtím to byla Sienna, Lexus RX 300, Lexus RX 330,Tribeca 3.0, Accord 2.0, Accord 2.4, Shuttle 2.3, Mondeo 2.5, Citroen C5 V6, všechno auta která nalítala neskutečné kilometry na LPG, a problémy o kterých čtu jsem nikdy nezažil.
Jediné, co samozřejmě odchází, jsou vstřiky. Vzhledem ke svým nájezdům měním vstřiky ještě v záruce, kupuji zásadně auta bez LPG a mám skvělého plynaře, dříve jsem jezdil do Strakonic. A vstřiky vydrží dle kvality plynu, ale zhruba tak 60.000km...pokud bych je platil ze svého, na šestiválec vyjdou okolo 5-6 tisíc, ty lepší samozřejmě.
Všechna auta co jsem kupoval, měla najeto 150-200tkm a šla do světa s nájezdem 300t+, po zhruba dvou až třech letech. Ano, měním často olej, po 10tkm. Ale jinak nevím o nějakých problémech, které by byly zásadní při jízdě na LPG.
A netuším proto, jaké jsou důvody proti zástavbě LPG u mazdy 1,8 pro nenáročného užívatele. Nádrž místo rezervy, s sebou paket s kompresorkem a lepící sadou. Funguje skvěle, stojí do tisícovky, náhradní náplň dvě stovky. Tankovat bude pán okolo 14,-Kč a vzhledem k otevření iránského trhu a dalšímu zlevňování komodit neočekávám velký pohyb od této hladiny. Při tomto nájezdu se investice vrátí max za dva roky, spíše dříve. A můžu všechny škarohlídy ujistit, že 1.8 v mazdě nemá s LPG pohonem žádný problém, není to auto pro závodění, kde by motor trávil svůj život v horních otáčkách, což plynu dlouhodobě nesvědčí.
Za mě tedy rozhodně ano. Najít si dobrého plynaře, pokud žádného neznáte, klidně Strakonice, půjčí Vám zdarma auto na cestu domů, za den dva si ho vyzvednete a máte jistotu že všechno bude fungovat. Pořád čtu samé hrůzné zvěsti ohledně LPG, přitom léta jenom jezdím a jezdím, při tankování platím okolo osmi stovek a najedu asi 450 km, což mi nepřijde vůbec blbý.
Abych to shrnul, mám-li rozumný motor, čím jednodušší, tím lepší, a schopného plynaře, není důvod tankovat za 30,-Kč když můžete za polovic. Blbosti jako přetěsnění apod neřešte, pokud Vám nebudou bydlet v motoru kuny nebo myši, je to irelevantní, na přestavbu budete mít dva roky záruku a zrovna ve vašem případě, tzn čtyřválec atmosfera je přestavba až trapně jednoduchá.
A pokud můžu z vlastní zkušenosti potvrdit, že najet s plynem 150tkm lze úplně běžně, bez zásadních problémů ( nechávám si pravidelně měřit komprese v motoru, takže jistotu mám ), nevím , proč by při Vašem malém nájezdu toto nemohlo fungovat. Zvolil jste jednoduchý motor, nebudete řešit turbo, filtr pevných částic, a není jediný důvod proč platit za palivo jednou tolik. Já i s mým kolegou ve firmě, který najezdí stejné km, a je taky zapřisáhlý plynař, to vidíme jednoduše- potřebujeme jezdit, hodně jezdit a vždy se na auto spolehnout- takže proto LPG. A nezáleží, jak malý nebo velký motor v autě je...kdysi jsem z nutnosti koupil za 20t Clio 1.2 na lpg, které mělo obrovskou 80l bombu místo celého kufru
...mělo to být auto nouzovka, nakonec jsem ho měl tři měsíce, protože jezdilo skoro zdarma a dojezd byl neskutečný...tady, na Tipcarsu najdete BMW 550i na lpg s nájezdem, ze kterého se běžnému návštěvníkovi autobazaru udělá nevolno...
Teď přesvědčuji svojí maminku, která si objednala nový Hyundai i10, aby využila nabídku dealera na tovární zástavbu LPG...ono totiž jezdit stejně, a tankovat za poloviční cenu, je vážně rozdíl. A pořád stále popisované imaginární problémy mají nejspíš jednoho původce, špatně zhotovenou přestavbu. A už jsem zde vzpomínal kamaráda s Foresterem, který na plyn najel 550tkm...taky řešil vstřiky, ale benzínové, ptž na benzín takřka nejezdil vůbec a odešly mu
. Já i kolega vidíme svého plynaře tak jednou do roka, a přijde mi to hrozně normální...
Jinak Mazda 5 fajn volba, taky se mi líbí, a ta benzínová 1.8 by měla dobře sloužit, ať už přestavěná nebo ne...a kdybyste se o plyn zajímal, vždy se radši ptejte tam, kde jsou relevantní zkušenosti podložené stovkami přestaveb ( viz Strakonice např ) . Dobře udělaná přestavba je záruka, že léta budete jen a jen jezdit...bohužel se dnes rozvíjí případy, že zkrachovalý bazarník a podobná individua si udělají školení (!!!!!) na zástavbu lpg a pak vyvěsí ceduli a dělají,...metodou pokus omyl. Můj plynař je původní profesí inženýr elektrotechnik, není co dodat. Když jsem před rokem navštívil Acuru v Chomutově (ofic Honda dealer ), pan majitel zkoumal mojí zástavbu v Legendu a pak začal své klienty na přestavbu posílat za "mým" plynařem do Varů...A všechna auta co mi dělal nikdy neměla žádný problém s nějakým přetěsňováním, výpadky, ( mám v Legendu dva reduktory celkem na 500ps ) a podobnými nesmysly. Takže dobře vybrat...a pak jen šetřit :)