0
powrót
 

diskuze k tématu: Mazda 5 2.0i, je vhodna na LPG?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké palivo vybrat, automobilky, japonská vozidla, typ vozidla, osobní, hybridy, cng, lpg
Edwardo44
ilość wystąpień9
data registracji02.02.2017
Cztwartek 02.02.2017 09:39, Mazda 5 2.0i, je vhodna na LPG?
Dobrý den.Zvažuji koupi Mazdy 5 s motorem 2.0i s tím že bych si ho nechal předělat na LPG.Četl jsem různé recenue a testy.V jednom z nich jsem se dočetl,že motorům předělaným na plyn je dobré se vyhnout z důvodu absence vymezovacích segmentů na ventilech a jejich následnému podpálení. Je tomu opravdu tak,popřípadě dá se tomu předcházet?
Diky za obpověď. S pozdravem. Florian.
reagować
paja
ilość wystąpień7
data registracji14.01.2016
Cztwartek 02.02.2017 18:32, lpg a ventilová sedla
Záleží hodně na seřízení a montáži Lpg aby bylo vše dobře nastaveno. Ochrana ventilů je řešena bud přístřikem benzínu při vyšších otáčkách a nebo kapáním aditiva ,popřípadě kombinací obou ochran dohromady. Japonské vozy převážně nemají přizpůsobené ventily a sedla pro provoz na lpg tudíž je nutná ochrana ventilů. Vlastní zkušenost : ..měl jsem nové Mitsubishi ASX s LPG a dvojí ochranu ventilů...druhá servisní prohlídka najeto 38000 km ( standart 5500 kč ) u mě 9800 kč ( cena navýšena o 4300 kč za kontrolu ventilů )....třetí prohlídka najeto 56000 km : doporučena výměna vodítek atd.. na ventilových sedlech ...odhad cca 15000- 18000 kč. Po třech letech provozu jsem přemýšlel proč jsem si vlastně koupil nové auto na lpg.....závěr : u nového auta už bych do lpg nešel....
reagować
Koloss
ilość wystąpień639
data registracji19.09.2008
Piątek 03.02.2017 12:47, ventily
Tenhle motor pochází ze společného vývoje s Fordem a nevím jak Mazda, ale Ford nemá tvrzená ventilová sedla. To by samo o sobě tolik nevadilo, ale problém je, že současně už nemá vymezení ventilové vůle pomocí hydroštelů, které se nastavují samy: Tady se používá levnější řešení - podložky, takže se to samo neseřídí a po 150 tisících km se musí vůle seřídit v servisu (výměnou podložek). No moje auto má najeto 270 tisíc a pokud vím, tak se vůle nikdy neseřizovaly.

To LPG do toho zasáhne tak, že ve spalovacím prostoru je vyšší teplota než při spalování benzínu a následně se netvrzená sedla zaklepávají snadněji. Tudíž by seřizování vůlí mělo být častější. Takže teoreticky to motor zvládne, ale bude vyžadovat vyšší péči.

Takže - auto s LPG koupit jen takové, když víte, že se o něj správně starali, nebo koupit bez LPG a dodělat ho a pak se o motor starat.
reagować
Edwardo44
ilość wystąpień9
data registracji02.02.2017
Piątek 03.02.2017 13:00, re:ventily
Diky za nazory moje predstava je ze bych koupil neco starsiho tak rok 2006-08 se 180-200tis.km bez LPG a pak ho nechal predelat.Je mozne ze by to "zajety" motor zvladnul lepe?
reagować
Koloss
ilość wystąpień639
data registracji19.09.2008
Piątek 03.02.2017 13:17, RE: re:ventily
Edwardo44 napisał:
Diky za nazory moje predstava je ze bych koupil neco starsiho tak rok 2006-08 se 180-200tis.km bez LPG a pak ho nechal predelat.Je mozne ze by to "zajety" motor zvladnul lepe?


200 tisíc km je víc než zajetý. Já bych upozornil na jednu věc - těmto motorům se stává, že v tomto nájezdu začnou brát olej v míře větší než malé. Můj bere asi litr na 1000 km, s tím se dá ještě žít, v dosahu mám Mazdu 5, která je na tom snad ještě hůř. Ten nárůst byl celkem rychlý, během několika tisíc km, dosud nevím čím to je.

Tohle ale není pravidlem, ale taky to není úplná vzácnost.

Takže pokud auto s takovýmto nájezdem předělávat na plyn, tak musí mít odpovídající cenu při koupi.
reagować


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu

podobne samochody w ofercie:


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.