koos napisał:
SRi je sportovní varianta. Kdysi jsem řídil dvakrát GTI a svezení to bylo úžasné. jen ty brzdy mi pořišly sakra slabé (u Japonců ale nic neobvyklého) Jo a jakou Mazdu RX-7 jste řídil? To je u nás docela raritní vozidlo. Toto auto, bez ohledu na generaci, patří k mým oblíbeným, ale nikdy jsem v tom nejel na rozdíl od RX-8. Ty jsem měl půjčené dvě, každou s jinak výkonným motorem). Rx-8 je na svezení fantastické auto. Kdo nezkusil Wankel, neví o čem to je. Ta gradace výkonu s otáčkami je nesrovna...
priznavam, ze je mi trochu proti srsti oznaceni "sportovni" pro uplne obycejne auto, jakym SRi je. GA16DE je sice zivy a svym projevem velmi sympaticky motor, nicmene sportovni ambice v n15 rozhodne nema, narozdil od SR20DE v GTi verzi. a nepomahaji tomu ani dalsi upravy, ktere SRi oproti Si ma (kratsi zprevodovani, nejspis tvrdsi nastaveni podvozku). SRi je v mych ocich kompromisem pro ridice, kteri chteli n15 v sedanu (potazmo v provedeni s 5 dvermi) a chteli zivejsi svezeni, nez jim nabizela GA14DE.
RX7 jsem mel pujcenou jen jednu, jednalo se o druhou generaci S4 v nejslabsi variante bez turba (kolem 110kW), ale i tak to byl uzasny zazitek, i kdyz jsem mel pozadi sevrene respektem k tomu autu
. jako spolujezdec jsem pak okusil silu motoru casteji a na okruhu jsem byl svezen i s dalsimi RX7 druhe generace ve vykonnejsich variantach (s turbem) vcetne jednoho specialu, co mel hodne pres 300 koni. na zaklade toho mohu Vase slova o Wankelu plne potvrdit. Motor jako takovy ma jiste nekolik much, ale dava pocit ze svezeni takovy, ze mu je clovek rad vsechny odpusti.
Btw od kluku co meli moznost se prejet v RX-7 i RX-8 mam informaci, ze nova verze je mene brutalni, nez RX7 a vic urcena pro bezne jezdeni. Osobne jsem v RX8 ale jeste nejel, takze tuto informaci berte s rezervou