0
powrót
 

diskuze k tématu: Mazda 323F BA 1.5 - dobrá volba?

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, servisní náklady, japonská vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 11.11.2009 06:47, Super výber
Vybral si vynikajúco. Motor má dynamiku dostatočnú, len ho treba držať vo vyšších otáčkach. Daj si len pozor, aby si nekúpil nejakú 3 krát búranú hajtru. Spravidla kasňa aj po rokoch je na tom čo sa týka hrdze vynikajúco. Len si daj pozor na spodné časti dverí, tam sa vie hrdza pekne prejaviť. A zmier sa s tým, že v noci toho veľa neuvidíš. Svetlá totižto na úkor dizajnu nesvietia (paraboly sú totižto strašne malé). Jediné čo ti ostáva, kúpiť aspoň halogény s väčšou svietivosťou, napríklad OSRAM NIGHT BREAKER. Inak je to asi jedno z najspoľahlivejších áut deväťdesiatich rokov. Prajem mnoho šťastných km.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 11.11.2009 07:25,
Já bych spíše vybíral nějaký "provařenější" model ojetiny který ma bohatší zastoupení na vrakovištích. Myslím že i pro studenta jsou díly z druhovýroby nákladné a nepředpokládám že tato Magda bude na vrakáčích tak zastoupená.
Každopádně šťastnou ruku při výběru
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 11.11.2009 07:31,
Zda se mi to nebo se pletu, ale prijde mi, ze tam kus clanku chybi, kdyz hned druhy odstavec zacina slovem Závěrem a v prvním odstavci moc informací není... na druhou stranu chapu, ze to jsou auta, o kterych toho neni moc co napsat....
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 11.11.2009 08:26, 323 1.5
Měl jsem tuto 323 několik let, motor 1.5 právě nemá hydraulická zdvihátka, proto je co se týče spolehlivosti nejlepší volbou, přesto doporučuji měnit olej každých 10.000 km. Problémem je koroze lemů, uvolněná sedačka řidiče (na to pozor, opravit se to skoro nedá), kotouče byly zmíněny a výfuk, který odchází at je original nebo ne. Zkontrolujte si stav vody a jestli v ni neni olej, Fko kazdy rad pohoní a tesneni pod hlavou muze byt problem. Taky doporučuji kontrolu prednich svetel, jejich nastavovani je spatne reseno a muze byt nefunkcni, oprava je dražší
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 11.11.2009 10:13, RE: Super výber
Svoro napisał:
Vybral si vynikajúco. Motor má dynamiku dostatočnú, len ho treba držať vo vyšších otáčkach. Daj si len pozor, aby si nekúpil nejakú 3 krát búranú hajtru. Spravidla kasňa aj po rokoch je na tom čo sa týka hrdze vynikajúco. Len si daj pozor na spodné časti dverí, tam sa vie hrdza pekne prejaviť. A zmier sa s tým, že v noci toho veľa neuvidíš. Svetlá totižto na úkor dizajnu nesvietia (paraboly sú totižto strašne malé). Jediné čo ti ostáva, kúpiť aspoň halogény s väčšou svietivosťou, napríklad OSRAM...
U předchůdkyň "Mrkaček" se daly /dají původní lampy vyměnit za tzv. čiré (čirou optiku) a v kombinaci třeba s uvedenými žárovkami s větší svítivostí např. jmenovanými Night Breakry (2 ks jsou již leckde za cenu cca 450,-Kč) se osvětlení opravdu znatelně zlepší. Obávám se jen, že čiré lampy, ač vcelku odborně vyrobeny, nejsou na toto autíčko pro provoz na našich komunikacích homologovány. Pro zajímavost, pár se nechá sehnat do 1.000,-Kč. Jak je to s kulatou nástupkyní ohledně čiré optiky nevím. Jinak osobně jsem vyzkoušel do Civica z roku 1993 žárovky Tungsram s údajným 30% navýšením svítivosti a rozdíl byl oproti normálu markantní a cena žárovek oproti Philipsům či Osramu zanedbatelná, za 2 ks pouhých 160,-Kč(renomované značky samozřejmě nabízí až o 90% větší svítivost...) Co se týká rzi, napadá lemy dveří a téměř vždy zadní lemy, někdy i okraje šíbru, okraje čelního okna (střechu). Pokud uživatel mění pravidelně olej, nejlépe po 10 tis. km, odmění se auto neskutečně dlouhou životností a spolehlivostí. Osobní zkušenost mám s autem z r.v. 1994, 1.9 GTi...(jedna z posledních mrkaček), které vynikalo výbornými jízdními vlastnostmi a odolností (nechalo si opravdu hodně líbit). Jediné, co nemohu doporučit :) - je v tomto autíčku havarovat, neboť bezpečnostní prvky z té doby jsou absolutně za zenitem...a při koupi opatrně, auta se stávají terčem různých rádoby tuningových úprav a mívají již díky mladým a "uspěchaným" řidičům hodně za sebou, proto vybírat opatrně a od upravovaných vozů raději dále...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 11.11.2009 11:06, RE: 323 1.5
Martaslover napisał:
Měl jsem tuto 323 několik let, motor 1.5 právě nemá hydraulická zdvihátka, proto je co se týče spolehlivosti nejlepší volbou, přesto doporučuji měnit olej každých 10.000 km. Problémem je koroze lemů, uvolněná sedačka řidiče (na to pozor, opravit se to skoro nedá), kotouče byly zmíněny a výfuk, který odchází at je original nebo ne. Zkontrolujte si stav vody a jestli v ni neni olej, Fko kazdy rad pohoní a tesneni pod hlavou muze byt problem. Taky doporučuji kontrolu prednich svetel, jejich nastavo...
Jestli se bavíme o motoru 1,5 typ BA tak ta 100% hydraulická zdvihátka má a při výměně stojí 1ks/1000kč. Motor jich má 16.......... hawk
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 11.11.2009 11:59, RE: 323 1.5
specialized napisał:
Jestli se bavíme o motoru 1,5 typ BA tak ta 100% hydraulická zdvihátka má a při výměně stojí 1ks/1000kč. Motor jich má 16.......... hawk
Hydroštely se mění jen, když je majitel ignorant a buď tam naleje nevhodný olej, nebo přetahuje výměnu. Lepší je naopak výměnu zkrátit (zejména v městském provozu) a tím zalepení hydroštelů předejít.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 11.11.2009 12:33, RE: Super výber až na žárovky
Svoro napisał:
Vybral si vynikajúco. Motor má dynamiku dostatočnú, len ho treba držať vo vyšších otáčkach. Daj si len pozor, aby si nekúpil nejakú 3 krát búranú hajtru. Spravidla kasňa aj po rokoch je na tom čo sa týka hrdze vynikajúco. Len si daj pozor na spodné časti dverí, tam sa vie hrdza pekne prejaviť. A zmier sa s tým, že v noci toho veľa neuvidíš. Svetlá totižto na úkor dizajnu nesvietia (paraboly sú totižto strašne malé). Jediné čo ti ostáva, kúpiť aspoň halogény s väčšou svietivosťou, napríklad OSRAM...
No zrovna osram je podle mých zkušeností špatná volba.Za rok jsem vyměnil 6 ks a je jedno jestli h7 či h4 a cena je kolem 500kč za pár.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 11.11.2009 13:10, Super volba z vlastní zkušenosti
Gratuluji k volbě. Sám jsem majitelem tohoto auta 6 let a jsem spokojený. Kupoval jsem ho sestilete, najeto 66 tis km, nyni mam najeto 165 tis a bude se mi s nim tezko loucit. Pred sesti lety jsem uvazoval o 626 nebo Accordu, ale za stejne penize byly tenkrat o tri roky mladsi 323 nebo civic. Nakonec padla volba na 323F - pekny designa prakticke + oteviraci pate dvere. Dulezita pro me byla vybava - klima, ABS, central, tazny. S autem se da pri velice lehke noze jezdit do 6l/100, extrem byl 4,3, pri jizde po dalnici - 140-150 km/h do 7,5. Pro spotrebu u ostatnich motoru doporucuji kouknout na www.spritmonitor.de, kde se da najit prakticka spotreba - ne teoreticke papirove hodnoty. Co se tyka servisu - neni potreba, uz se da sehnat i plno dilu z druhovyroby. Ja jsem menil pri 90 tis rozvody, pri 130 tlumice a kotouce+desticky. Samozrejmosti je vymena oleje - dlouho jsem mel plnou syntetiku. nyni polosyntetiku 10W-40. Klicek jsem nezalomil, odesla mi elektricka antena, ale v aute mam 10 CD s MP3 a to bohate staci . Sedacka ridice se viklala, ale utahnul jsem ji kovovou stahovaci paskou a drzi. Jde sice hure posouvat, ale s autem jezdim hlavne ja. Koroze - klasika u Mazd i novejsich - zadni lemy blatniku. Vyfuk jsem zatim nemenil. Dalsi diskuze a zkusenosti najdes na www.mazdaklub.cz Pokud budes mit zajem o dalsi poznatky, napis mi na zeneva@centrum.cz
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 11.11.2009 13:11, RE: 323 1.5
specialized napisał:
Jestli se bavíme o motoru 1,5 typ BA tak ta 100% hydraulická zdvihátka má a při výměně stojí 1ks/1000kč. Motor jich má 16.......... hawk
No bavíme. Tento motor hydraulická zdvihátka nemá. Jde o agregát označený Z5, přičemž jeho hrníčková zdvihátka mají klasické velké podložky (vnější). V případě, že motor cvaká z horní části ventilového víka, nejde o zanesené hydroštely, nýbrž může jít o nevymezenou ventilovou vůli. Osobně jsem toto v praxi neviděl, ale příslušný dílenský manuál na tento motor říká výše uvedené. Hydroštely má 1,8 (motor řady BP) a samozřejmě dvoulitr V6 (řada K). Tomáš Dusil.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 11.11.2009 13:46, RE: bez předmětu
Valnoha napisał:
Já bych spíše vybíral nějaký "provařenější" model ojetiny který ma bohatší zastoupení na vrakovištích. Myslím že i pro studenta jsou díly z druhovýroby nákladné a nepředpokládám že tato Magda bude na vrakáčích tak zastoupená.
Každopádně šťastnou ruku při výběru
Ono na vrakovišti většinou moc levné díly nejsou, aspoň co mám zkušennost s Mazdou 626. Na vrakovišti se sežene originální, ale starší díl. Z druhovýroby pak nový ale neoriginální, který nemusí být tak kvalitní. Přišlo mi, že ceny vrakoviště a druhovýroby byly +- podobné.

Za 7 let držení předchozího auta jsem na vrakoviště zajel jen párkrát. Pro přední nárazník (3000), zadní světlo (1500) a víčko od nádrže. Z druhovýby jsem pak kupoval chladič za 3500, koncový výfuk za cca 2000.

Spotřební materiál na běžné opravy pak sháněl technik sám a nebylo to nijak drahé. Destičky za cca 700, kotouče tuším za 3000 jsou snad na téměř každé auto střední třídy stejné.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 11.11.2009 13:54, RE: bez předmětu
Petr S napisał:
Ono na vrakovišti většinou moc levné díly nejsou, aspoň co mám zkušennost s Mazdou 626. Na vrakovišti se sežene originální, ale starší díl. Z druhovýroby pak nový ale neoriginální, který nemusí být tak kvalitní. Přišlo mi, že ceny vrakoviště a druhovýroby byly +- podobné.

Za 7 let držení předchozího auta jsem na vrakoviště zajel jen párkrát. Pro přední nárazník (3000), zadní světlo (1500) a víčko od nádrže. Z druhovýby jsem pak kupoval chladič za 3500, koncový výfuk za cca 2000.

Spotřební mate...
Jinak aspoň na vrakovišti v Úvalech to na mě působilo, že měly zásobu dílů pro Mazdu velmi slušnou. Takže toho bych se zrovna nebál. To spíš té případné koroze lemů když už...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 11.11.2009 14:49, RE: bez předmětu
Petr S napisał:
Jinak aspoň na vrakovišti v Úvalech to na mě působilo, že měly zásobu dílů pro Mazdu velmi slušnou. Takže toho bych se zrovna nebál. To spíš té případné koroze lemů když už...
Já jsem za mých studenstkých let jezdil bmw e30 a na vrakovišti ve Vršovicích (nevím jestli ještě funguje) kde měl pán převážně e30 se dalo sehnat uplně všechno opravdu za směšné stokorunové částky. Pán byl zřejmě fanda takže i super poradil.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 11.11.2009 17:20, RE: Super výber
Svoro napisał:
Vybral si vynikajúco. Motor má dynamiku dostatočnú, len ho treba držať vo vyšších otáčkach. Daj si len pozor, aby si nekúpil nejakú 3 krát búranú hajtru. Spravidla kasňa aj po rokoch je na tom čo sa týka hrdze vynikajúco. Len si daj pozor na spodné časti dverí, tam sa vie hrdza pekne prejaviť. A zmier sa s tým, že v noci toho veľa neuvidíš. Svetlá totižto na úkor dizajnu nesvietia (paraboly sú totižto strašne malé). Jediné čo ti ostáva, kúpiť aspoň halogény s väčšou svietivosťou, napríklad OSRAM...
Super výběr jako auto na šrotovné. Co se týče rzi, tak vynikající, jen reziví spodní kraje dveří. Blbě to svítí, musí se to držet v otáčkách. Zkrátka super křáp, ze kterého budou mít největší radost v servisu.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 12.11.2009 12:24, RE: Super výber
Frank51 napisał:
Super výběr jako auto na šrotovné. Co se týče rzi, tak vynikající, jen reziví spodní kraje dveří. Blbě to svítí, musí se to držet v otáčkách. Zkrátka super křáp, ze kterého budou mít největší radost v servisu.
Cim jezdis Ty, chytraku?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 12.11.2009 16:03, RE: Super výber
zeneva napisał:
Cim jezdis Ty, chytraku?
Na takové zbytečné příspěvky jako je od Frank51 nemá cenu reagovat a také to ani nedělám. Mazda 323 je svým způsobem v motoristickém světě pojmem a ikonou (když vyjela první 323 F, málo co jí mohlo v její třídě konkurovat), které nějaké pomluvy nemůžou ublížit. Svět se točí, auta měníme za novější či nová, ale každý, kdo 323ku měl, určitě vždy rád zavzpomíná...a i dnes najdeme zachovalé kousky, s kterými je jízda potěšením,.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 12.11.2009 20:24, RE: Super výber
Joska napisał:
Na takové zbytečné příspěvky jako je od Frank51 nemá cenu reagovat a také to ani nedělám. Mazda 323 je svým způsobem v motoristickém světě pojmem a ikonou (když vyjela první 323 F, málo co jí mohlo v její třídě konkurovat), které nějaké pomluvy nemůžou ublížit. Svět se točí, auta měníme za novější či nová, ale každý, kdo 323ku měl, určitě vždy rád zavzpomíná...a i dnes najdeme zachovalé kousky, s kterými je jízda potěšením,.
Souhlas, moje první auto byla "Mrkačka", tedy 323F a naprosto souhlasím, také na ni rád zavzpomínám. Naprosto nenáročný a spolehlivý vůz (tedy ten můj). V dnešním měřítku je to již stará paštika, asi jako všechny stejně staré vozy, ale upřímně řeknu, dostat se do finančních potíží a muset koupit staré a levné vozidlo pro nějaké přibližování, tak by to byla tahle 323F, o které byl tento článek. Ve své době to bylo kvalitní vozidlo.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 13.11.2009 18:48, RE: 323 1.5
specialized napisał:
Jestli se bavíme o motoru 1,5 typ BA tak ta 100% hydraulická zdvihátka má a při výměně stojí 1ks/1000kč. Motor jich má 16.......... hawk
Tak motor 1,5 BA rozhodně hydraulická zdvihátka nemá!!!! Vím to na 100% a osobně jsem to řešil. Jak tady někdo správně psal, tak i díky tomuto je motor spolehlivější než novější motory s hydr. zdvihátky.

Nevím jestli se to potom nelišilo dle r.v., ale já je na své Mazdě r.95 (sedan) neměl. Tam byly pouze vymezovací podložky ventilů a pokud bylo potřeba, výměna stávala i s prací kolem 4000,-Kč. Viděl jsem to i rozdělané, takže vím o čem píšu! Jinak u tohoto aute je občas problém i s čidly ABS, ale to jen tak na okraj. Každopádně pro člověka, který schání levné auto pro začátek-správná volba. To, že někdo píše, že je to tak auto na vrakoviště jen dokazuje, jací jsou mezi námi omezení hlupáci. Každý jsme nějak začínali a málokomu rodiče koupí novou káru. Přeji hodně štěstí při výběru!
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.