gaspaco napisał:
Ano, tak vzhledem k Vámi uvedeným povětrnostním podmínkám nezbývá než předtím autem smeknou ! Dost dobrá spotřeba :D Hold ty starší auta mi fakt připadají úspornější než nové
Krásné auto, tahle Mazda, škoda, že už se tak dlouho nedělá. Když byla nová, byl jsem dítě a z 323F jsem byl unesenej
). Také si myslim, že starší auta jezdila co se motoru a dynamiky týče lépe, než nová. tady nejde jen o hmotnost, byt ta je dnes strašná. Často nechápu, proč jsou dneska třeba auta kompaktní třídy tak vysoká, komu slouží ten porostor nad hlavou (např Peugeot 307). Výkonům, hlavně zážehových motorů ubližují přísné emesní normy, kdy jsou motory doslova znásilnovány příliš dlouhými převody, byt se třeba jedná o 16V čtyřválec. Tyhle motory už dnes neumí vůbec táhnout z nízkých otáček, takže se musí pořád točit, tím roste spotřeba a trochu i hluk, ikdyž ten zase klesá z důvodu lepšího odhlučnění. Dnes už i moderní diesly nejsou tak úderné, jako před cca 4 rokama, kdy neměly debilní filtry pevných částic, s nimiž jsou dost problémy (aspon u PSA) a stojí to hodně peněz.