Tééééda, tady to vře a sviští
.-)
Budu se snažit být nestranný a napíši, že jsem jezdil s následujícími značkami: Škoda (4 typy), Peugeot (¨6 typů), Ford (4 typy), Subaru (1typ a Mazda (1 typ).
Z tazatelovy volby - FF či 323 bych nevolil ani jeden. Za 150 litrů bych se potozhlédnul po nádherné P406 s benzínovým agregátem 1,8 a nebo i klidně HDI 2,0. A teď napíši proč:
FF i 323 - auta nižší střední třídy relativně malá s omezeným vnitřním prosotrem a z toho plynoucí nižší bezpečností a komfortem jízdy.
FF - u prvních (časnějších modelů) velmi rapidní koroze spodku i kastle.
FF - časté poruchy elektriky (ale hodně závidí kus od kusus)
FF-tuctový šedý nezáživný vzhled kombi verze , hezčí je HTB.
323 - uvnitř celkem neútulný interier
pro 323 hovoří hezčí vzhled
U obou aut bude spotřeba v kombinovaném provozu celkem příznivá- tj. 7-8/100. Pokud někdo dokáže jezdit předvídavě, tak i méně.
Já bych volil P406: verze sedan má i dnes stále ladný design, obzvláště v tmavé švestkvé či černé metalíze. Protsotu daleko více, hlavně vzadu, i když tazatel píše, že budou jezdit hlavně ve dvou. Celopozink. kastle prostě zdaleka tak nehnije jako u FF. Elegentní interier po FL v roce 2001 (tuším, nebo 2000??). Motory: velmi spolehlivá 1,8 sice neoslní výkonem, ale je to spolehlivý vychytaný motor. U 2,0HDI získávám nad míru vychytaný, spolehlivý a úsporný motor, tahoun, dříč, s výkonem 80kW sice nerve asfalt, ale jede furt a pořád. Spotřeba se mi pohyboval i v nejhorším případě do 6,2/100. Nápravy netrpí žádnými potížemi a komfrot jízdy je nesrovnatelně lepší než s FF.
Servis na 406 je snadno dostupný a cenově poněkud dražší než u F, ale žádná tragedie to není. Motory HDI netrpí na turba ani váhy či vstřiky či čerpadla. (toto tvrdím na základě asi 550.000km, které jsem s HDI najel. Nejvyšší kilometráž má jedna z mách P406 - 3
313.000km a na motoru je vše původní mimo samosebou rozvodů. Jinak nic. ,měnil se výfuk (myslím, že 3x za tu dobu, teď je tam skoro nový) a AKB.
Vzhledem k tomu, že auto bude lítat po Rakousku,m bych šel do nafty, protože jak známo, ta je tam o kus lepší jak u nás. A tím získám i výhodu levnějšího cestování s vyšším výkonem a pohodlím.
Kdybych měl volit Forda, tak za mě pouze ST220 sedan, který mě snad jako jediný oslovuje vzhledem a to musí být jen v červené či černé barvě. Dnešní Mondea jsou hnus, Kuga to samý, snad jen Focus ST či RS se hodí k podívání.
Z Fordů, co mi prošly rukama, jsem měl nejlepší pocit z Pumy (1,7 92kW) a Sierry Cosworth sedan. Ta celkem i jela, ale živit ji yl problém /za výkon se platí). Neví,m, kolim z vás mělo kdy Cossie, ale na to auto rád vzpomínám
A to bylo NĚCO v r. 1989!!!
Japonec až nakonec či Fordem tam a vlakem zpáítky. Ano, tohle platilo, ale tak před 10 lety (za éry F Escortů ). Japončíci na tom tehdá nebyly až taky tak příliš dobře. Jenže dnes - jak tu myslím už někdo psal žádná automobilka si netroufne vyrobit a nabízet shit, ani ty Dacie či Logany či jak se to jmenuje. Navíc, vzhledem k unifikaci dílů (třebas motory PSA - Ford, peugeot, Volvo) najdeme v různých autech různých výrobců, takež spolehlivost EVROPSKÝCH aut je de facto podobná, bohužel do toho spadá už i Nissan (renault) a další.Spolehlivost japonských vozů je však ale dost známá a je rozhodně vyšší, než u Fordů.
Můj tip na P406 je pouze tip jako alternativa k malým autům FF či 323. Tím jej nikomu nevnucuji z těch dvou zmíněných (FF či 323) bych si nezvolil já anni jedno. Zvolil bych si jiné a lepší.