0
powrót
 

diskuze k tématu: Ojetá Mazda 3 - vyplatí se s dieselem?

kategorie zaszeregowania tematu: japonská vozidla
*autofans*
ilość wystąpień159
data registracji21.11.2008
Sobota 15.08.2015 09:33, Diesel
Motory 1.6 diesel jsou přebrandované 1.6HDI od Peugeotu a o těch už bylo napsáno spoustu textu. Zjednodušeně řečeno, když auto jezdilo na olejový servis po max. 15tkm a řidič nebyl prase tak jsou spolehlivé, úsporné a na diesel s celkem příjemnou zvukovou i výkonovou charakteristikou. Bude se Vám obtížně vybírat, neboť v Mazdě na rozdíl od tehdy sesterského Fordu Focus neměl diesel v prodeji takový podíl. Na druhou stranu je zde daleko větší šance koupit auto po fyzické osobě, neboť Mazda 3 se nikdy nestala fleetovým autem. U Fordu Focus bude zcela určitě daleko větší výběr, podvozek stejný, antikorozní ochrana lepší, kufr větší a na výběr z více karosářských verzí (kombi ) . Ruce pryč od aut s operáků kde je Ford celkem etablovaný, tam se jezdí na max. dlouhý doporučený servisní interval a po 150000km jde auto do aukce a leasingovce je celkem jedno jestli turbo dá ještě 100tkm nebo 10tkm.
reagować
Zdeny60
ilość wystąpień1248
data registracji08.09.2009
Sobota 15.08.2015 12:16, RE: Diesel
*autofans* napisał:
Motory 1.6 diesel jsou přebrandované 1.6HDI od Peugeotu a o těch už bylo napsáno spoustu textu. Zjednodušeně řečeno, když auto jezdilo na olejový servis po max. 15tkm a řidič nebyl prase tak jsou spolehlivé, úsporné a na diesel s celkem příjemnou zvukovou i výkonovou charakteristikou. Bude se Vám obtížně vybírat, neboť v Mazdě na rozdíl od tehdy sesterského Fordu Focus neměl diesel v prodeji takový podíl. Na druhou stranu je zde daleko větší šance koupit auto po fyzické osobě, neboť Mazda 3 se nikdy nestala fleetovým autem. U Fordu Focus bude zcela určitě daleko větší výběr, podvozek stejný, antikorozní ochrana lepší, kufr větší a na výběr z více karosářských verzí (kombi ) . Ruce pryč od aut s operáků kde je Ford celkem etablovaný, tam se jezdí na max. dlouhý doporučený servisní interval a po 150000km jde auto do aukce a leasingovce je celkem jedno jestli turbo dá ještě 100tkm nebo 10tkm.


A kdybych chtěl mermomocí 1,6HDI, tak bych si vzal P407SW 1,6HDI. To píšu proto, že jsem jej měl, kupované v Auto-re jako dovoz z D se "zaručenými" 140.000km. ve skutečnosti to mělo asi víc, ale právě proto nebo přesto, když jsem jej po roce prodával a přešel na bnzín, tak ve 170tkm jsem neměl jedinou závadu, až na rozsvícenou kontrolku FAP. 5ešení stálo asi 2 nebo 3 tisíce, doplnilo se aditivum ajezdilo se dá. Když jsem po roce potkal nového majitele, pěl chválu, že ani on neměl poruchu, ale FAP musel vyměnit - za 10 litrů včetně práce a má před sebou dalších min. 200tkm. Proti Fordu a mazde má 407 lepší antikorozní ochranu (ostatně jako všechn auta od PSA), daleko pohodlnější podvozek, více výbavy včetně navigace, telefonu, vyhřívaých sedaček atd... A stojí málo, protože lidé mjsou stádo ovcí a mají poříd v palicích zafixované, že francouzi neumějí vyrobit auta. Umějí. Zejména řada 406 a posléze i 407 toho je jasným důkazem. Zatímco Mazda 3 z daného roku bude napadrť, P407 bude vesele jezdit dál bez náznaku koroze.

reagować
Paul
ilość wystąpień773
data registracji07.11.2008
Sobota 15.08.2015 17:17, 1,6 benzín vs. 1,6 hdi
Při nájezdu 20 000 km/rok je rozdíl ve spotřebě cca 12 000 Kč, tzn. tisícovka měsíčně u pumpy navíc (při spotřebě 5,5 nafty a 7 benzínu na 100 km). 1,6 benzín od Mazdy je osvědčený motor s řetězovými rozvody, který maximálně začne při vysokém nájezdu brát olej, což se dá přežít. Jinak stačí běžná údržba. U 1,6 HDI může odejít turbo, vstřiky, DPF, EGR, dvouhmotový setrvák a bude třeba časem udělat rozvody. U 1,6 HDI se zanedbanou údržbou (což je u těch, které se řídily předepsaným intervalem výrobce každé) hrozí opakované kolapsy turba - když někdo nesundá olejovou vanu a pořádně to nevyčistí, atd. Takže promyslete, jestli se vám to vyplatí.
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Sobota 15.08.2015 21:19, RE: 1,6 benzín vs. 1,6 hdi
Paul napisał:
Při nájezdu 20 000 km/rok je rozdíl ve spotřebě cca 12 000 Kč, tzn. tisícovka měsíčně u pumpy navíc (při spotřebě 5,5 nafty a 7 benzínu na 100 km). 1,6 benzín od Mazdy je osvědčený motor s řetězovými rozvody, který maximálně začne při vysokém nájezdu brát olej, což se dá přežít. Jinak stačí běžná údržba. U 1,6 HDI může odejít turbo, vstřiky, DPF, EGR, dvouhmotový setrvák a bude třeba časem udělat rozvody. U 1,6 HDI se zanedbanou údržbou (což je u těch, které se řídily předepsaným intervalem výrobce každé) hrozí opakované kolapsy turba - když někdo nesundá olejovou vanu a pořádně to nevyčistí, atd. Takže promyslete, jestli se vám to vyplatí.


Neviděl bych to tak černobíle. Pokud bude jezdit hodně po dálnici, bude rozdíl ve spotřebě dramaticky větší (přece jen 1,6 benzín má podstatně kratší převody). Pokud bude 1,6 Hdi v servisovaném stavu, stačí v rámci úvodního servisu sundat vanu a vyčistit sací koš + vyčistit sítko oleje před turbem (na to se s oblibou zapomíná) a je klid. Veškeré "problémové" díly dieselu vydrží v pohodě přes 300 tisíc kilometrů.
reagować
Albi1
ilość wystąpień91
data registracji26.01.2009
Wtorek 18.08.2015 14:25, RE: 1,6 benzín vs. 1,6 hdi
Pavlik napisał:
Paul napisał:
Při nájezdu 20 000 km/rok je rozdíl ve spotřebě cca 12 000 Kč, tzn. tisícovka měsíčně u pumpy navíc (při spotřebě 5,5 nafty a 7 benzínu na 100 km). 1,6 benzín od Mazdy je osvědčený motor s řetězovými rozvody, který maximálně začne při vysokém nájezdu brát olej, což se dá přežít. Jinak stačí běžná údržba. U 1,6 HDI může odejít turbo, vstřiky, DPF, EGR, dvouhmotový setrvák a bude třeba časem udělat rozvody. U 1,6 HDI se zanedbanou údržbou (což je u těch, které se řídily předepsaným intervalem výrobce každé) hrozí opakované kolapsy turba - když někdo nesundá olejovou vanu a pořádně to nevyčistí, atd. Takže promyslete, jestli se vám to vyplatí.
Neviděl bych to tak černobíle. Pokud bude jezdit hodně po dálnici, bude rozdíl ve spotřebě dramaticky větší (přece jen 1,6 benzín má podstatně kratší převody). Pokud bude 1,6 Hdi v servisovaném stavu, stačí v rámci úvodního servisu sundat vanu a vyčistit sací koš + vyčistit sítko oleje před turbem (na to se s oblibou zapomíná) a je klid. Veškeré "problémové" díly dieselu vydrží v pohodě přes 300 tisíc kilometrů.


Problém je v tom, že většina naftových ojetin se 300 tis. bude blížit
reagować
kos
ilość wystąpień11
data registracji15.11.2007
Sobota 22.08.2015 12:03, 1,6 HDI
Mě turbo u P. Partner 2007, 1,6 HDI 55 kW. vydrželo 180tis.km. Důvod byl přicpané sítko před přivodní trubkou mazání turba. Auto mám od novoty. Do konce záruky byl olej po 20 tis.km (najeto celkově do konce záruky 60tis. km), po záruce každých 10 tis. km. Dnes mám najeto 195tis.km. Při náhodné opravě netěsnosti dvou vstřiků, které se projevovali smradem výfukových plynů při zastavení se spuštěnym motorem, se zjistilo totální zakarbonování motoru. Podotýkám, že auto jelo zcela normálně. Zdělalo se totiž zrovna i plastové sání, ze kterého sesypali a naškrabali půl kýble bordelu. Zároveň jsem se rozhodl i pro výměnu žhavičů, které se ale podařily dva ukroutit. Tak musela jít dolů hlava a to samé. Nic tak zakarbonované a zasrané dlouho neviděli. Stějně tak i vrchy pístů a prostor válců byl úplně černý. Za mně se tomuto ojetému motoru, který bude mít najeto 180tis.+ obloukem vyhněte. Častější měnění oleje pomůže jenom prostoru dole pod kroužky a možná turbu, jinak ničemu. Nájezd 20tis.km není moc na to, aby někdo šel do dieslu. Já za celou dobu co auto vlastním (8let) ušetřil oproti benzínu tak 150tis. Kč. Teď už mě stálo turbo 15tis, karbon 20 tis. A to mám spojku+setrvačník, vstřiky původní. Lepší je si dát o 2 piva denně méně, přestat kouřit a koupit benzín.
reagować
stréc od piva
ilość wystąpień652
data registracji23.11.2007
Sobota 22.08.2015 12:44, realita
zajímalo by mne proč si lidé kupují u ojetých aut naftovou motorizaci.
Je to kvůli tomu,že pak mají o litr menší spotřebu?
Nebo kvůli tomu,že auto pak v zimě začne topit až po 15km ?
Nebo kvůli vyššímu kroutícímu momentu?
reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Niedziela 23.08.2015 21:15, RE: realita
stréc od piva napisał:
zajímalo by mne proč si lidé kupují u ojetých aut naftovou motorizaci.Je to kvůli tomu,že pak mají o litr menší spotřebu?Nebo kvůli tomu,že auto pak v zimě začne topit až po 15km ?Nebo kvůli vyššímu kroutícímu momentu?


Jé, co já jsem se tady do nich nahučel. Je to:
1. o litr nižší spotřeba
2. pocit, že nemusíš řadit, když chceš předjíždět
reagować
smazaný uživatel
ilość wystąpień
data registracji
Niedziela 23.08.2015 21:17, RE: 1,6 HDI
kos napisał:
Mě turbo u P. Partner 2007, 1,6 HDI 55 kW. vydrželo 180tis.km. Důvod byl přicpané sítko před přivodní trubkou mazání turba. Auto mám od novoty. Do konce záruky byl olej po 20 tis.km (najeto celkově do konce záruky 60tis. km), po záruce každých 10 tis. km. Dnes mám najeto 195tis.km. Při náhodné opravě netěsnosti dvou vstřiků, které se projevovali smradem výfukových plynů při zastavení se spuštěnym motorem, se zjistilo totální zakarbonování motoru. Podotýkám, že auto jelo zcela normálně. Zdělalo se totiž zrovna i plastové sání, ze kterého sesypali a naškrabali půl kýble bordelu. Zároveň jsem se rozhodl i pro výměnu žhavičů, které se ale podařily dva ukroutit. Tak musela jít dolů hlava a to samé. Nic tak zakarbonované a zasrané dlouho neviděli. Stějně tak i vrchy pístů a prostor válců byl úplně černý. Za mně se tomuto ojetému motoru, který bude mít najeto 180tis.+ obloukem vyhněte. Častější měnění oleje pomůže jenom prostoru dole pod kroužky a možná turbu, jinak ničemu. Nájezd 20tis.km není moc na to, aby někdo šel do dieslu. Já za celou dobu co auto vlastním (8let) ušetřil oproti benzínu tak 150tis. Kč. Teď už mě stálo turbo 15tis, karbon 20 tis. A to mám spojku+setrvačník, vstřiky původní. Lepší je si dát o 2 piva denně méně, přestat kouřit a koupit benzín.


Dobrý den, podělte se prosím se svými zkušenostmi s ostatními http://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Niedziela 23.08.2015 21:27, RE: realita
stréc od piva napisał:
zajímalo by mne proč si lidé kupují u ojetých aut naftovou motorizaci.Je to kvůli tomu,že pak mají o litr menší spotřebu?Nebo kvůli tomu,že auto pak v zimě začne topit až po 15km ?Nebo kvůli vyššímu kroutícímu momentu?


Začnu od největší hlouposti - naftové auto netopí po 15 km, topí mnohem dřív než benzínové (efektivně topit začíná po cca 3 minutách). Na rozdíl od benzínu má totiž ve výměníku tepla ještě přídavné elektrické topení.
Rozdíl litr na spotřebě je mýtus. Reálný rozdíl u dotazovaného auta jsou 2 litry, v případě konkrétního tazatele s vysokým podílem dálničního provozu jste na 3+, protože motor 1,6 benzín má krátké převody a na dálnici se trápí a žere (2,0 je velmi těžko k sehnání a není úspornější).
reagować
KoobaS
ilość wystąpień1042
data registracji23.04.2014
Poniedziałek 24.08.2015 08:37, RE: realita
Pavlik napisał:
stréc od piva napisał:
zajímalo by mne proč si lidé kupují u ojetých aut naftovou motorizaci.Je to kvůli tomu,že pak mají o litr menší spotřebu?Nebo kvůli tomu,že auto pak v zimě začne topit až po 15km ?Nebo kvůli vyššímu kroutícímu momentu?
Začnu od největší hlouposti - naftové auto netopí po 15 km, topí mnohem dřív než benzínové (efektivně topit začíná po cca 3 minutách). Na rozdíl od benzínu má totiž ve výměníku tepla ještě přídavné elektrické topení.Rozdíl litr na spotřebě je mýtus. Reálný rozdíl u dotazovaného auta jsou 2 litry, v případě konkrétního tazatele s vysokým podílem dálničního provozu jste na 3+, protože motor 1,6 benzín má krátké převody a na dálnici se trápí a žere (2,0 je velmi těžko k sehnání a není úspornější).


Nemůžeš tak moc paušalizovat. Pozvu tě na zimní projížďku mojí zafirou, a jsem zvědavej jak si po 3 minutách budeš čvachtat... Ta začíná topit opravdu po 15 minutách... Takže, většina aut tu spirálu možná má, všechny určitě ne...

Rozdíl ve spotřebě: Ve městě se bude stírat a opravdu bude okolo jednoho litru. Na dálnici bude mít nafta velkou výhodu, hlavně ve vyšších rychlostech. Otázkou je, kolik majitel plánuje na těch dálnicích trávit času...
reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Poniedziałek 24.08.2015 10:03, RE: realita
Pavlik napisał:
stréc od piva napisał:
zajímalo by mne proč si lidé kupují u ojetých aut naftovou motorizaci.Je to kvůli tomu,že pak mají o litr menší spotřebu?Nebo kvůli tomu,že auto pak v zimě začne topit až po 15km ?Nebo kvůli vyššímu kroutícímu momentu?
Začnu od největší hlouposti - naftové auto netopí po 15 km, topí mnohem dřív než benzínové (efektivně topit začíná po cca 3 minutách). Na rozdíl od benzínu má totiž ve výměníku tepla ještě přídavné elektrické topení.Rozdíl litr na spotřebě je mýtus. Reálný rozdíl u dotazovaného auta jsou 2 litry, v případě konkrétního tazatele s vysokým podílem dálničního provozu jste na 3+, protože motor 1,6 benzín má krátké převody a na dálnici se trápí a žere (2,0 je velmi těžko k sehnání a není úspornější).


Budu to hodnotit optikou svého auta benzínového 2,5-litru. Auto topí do 3 minut (do minuty hřejí sedačky), nevím jak, ale motor se velmi rychle ohřívá. V zimě (kolem nuly, což je nejčastejší teplota) jedu 5 km a mám vodu na 90°C, ale to už auto dávno topí. V létě mi na ohřátí na provozní teplotu stačí cca 3 km (letos i 2).
Dálnici do 130-ti zvládám za 8 litrů. Silně pochybuji, že by naftová verze tohle zvládala za 5, dokonce i za 6 bude pravděpodobně těžké. Za 6,5 bych věřil, a to neporovnáváme stejný výkon a počet válců.
Nicméně i když to budou 2 litry, tak je to 65 hal/km, což mi u ojetiny, kde ušetřím stovky tisíc oproti novému, přijde jako dobrá cena, jak se vyhnout riziku drahé opravy.
reagować
stréc od piva
ilość wystąpień652
data registracji23.11.2007
Poniedziałek 24.08.2015 15:18, RE: realita
David V napisał:
Pavlik napisał:
stréc od piva napisał:
zajímalo by mne proč si lidé kupují u ojetých aut naftovou motorizaci.Je to kvůli tomu,že pak mají o litr menší spotřebu?Nebo kvůli tomu,že auto pak v zimě začne topit až po 15km ?Nebo kvůli vyššímu kroutícímu momentu?
Začnu od největší hlouposti - naftové auto netopí po 15 km, topí mnohem dřív než benzínové (efektivně topit začíná po cca 3 minutách). Na rozdíl od benzínu má totiž ve výměníku tepla ještě přídavné elektrické topení.Rozdíl litr na spotřebě je mýtus. Reálný rozdíl u dotazovaného auta jsou 2 litry, v případě konkrétního tazatele s vysokým podílem dálničního provozu jste na 3+, protože motor 1,6 benzín má krátké převody a na dálnici se trápí a žere (2,0 je velmi těžko k sehnání a není úspornější).
Budu to hodnotit optikou svého auta benzínového 2,5-litru. Auto topí do 3 minut (do minuty hřejí sedačky), nevím jak, ale motor se velmi rychle ohřívá. V zimě (kolem nuly, což je nejčastejší teplota) jedu 5 km a mám vodu na 90°C, ale to už auto dávno topí. V létě mi na ohřátí na provozní teplotu stačí cca 3 km (letos i 2).Dálnici do 130-ti zvládám za 8 litrů. Silně pochybuji, že by naftová verze tohle zvládala za 5, dokonce i za 6 bude pravděpodobně těžké. Za 6,5 bych věřil, a to neporovnáváme stejný výkon a počet válců.Nicméně i když to budou 2 litry, tak je to 65 hal/km, což mi u ojetiny, kde ušetřím stovky tisíc oproti novému, přijde jako dobrá cena, jak se vyhnout riziku drahé opravy.


tak voda se ohřeje rychle,to i já než poposkáču 5km po městě na dálnic ji mam na 90,separátní kontroklu ještě teploty oleje mají jen některé auta,naposled jsem ji viděl u staré A6ky.
Ten výhřev sedaček je řešen elektronicky,takže se tam nečeká na zahřátí motoru a o to víc to zatěžuje baterii,alternátor..čím víc pozapínaných věci po startů tím huř..
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Poniedziałek 24.08.2015 17:42, RE: realita
David V napisał:
Pavlik napisał:
stréc od piva napisał:
zajímalo by mne proč si lidé kupují u ojetých aut naftovou motorizaci.Je to kvůli tomu,že pak mají o litr menší spotřebu?Nebo kvůli tomu,že auto pak v zimě začne topit až po 15km ?Nebo kvůli vyššímu kroutícímu momentu?
Začnu od největší hlouposti - naftové auto netopí po 15 km, topí mnohem dřív než benzínové (efektivně topit začíná po cca 3 minutách). Na rozdíl od benzínu má totiž ve výměníku tepla ještě přídavné elektrické topení.Rozdíl litr na spotřebě je mýtus. Reálný rozdíl u dotazovaného auta jsou 2 litry, v případě konkrétního tazatele s vysokým podílem dálničního provozu jste na 3+, protože motor 1,6 benzín má krátké převody a na dálnici se trápí a žere (2,0 je velmi těžko k sehnání a není úspornější).
Budu to hodnotit optikou svého auta benzínového 2,5-litru. Auto topí do 3 minut (do minuty hřejí sedačky), nevím jak, ale motor se velmi rychle ohřívá. V zimě (kolem nuly, což je nejčastejší teplota) jedu 5 km a mám vodu na 90°C, ale to už auto dávno topí. V létě mi na ohřátí na provozní teplotu stačí cca 3 km (letos i 2).Dálnici do 130-ti zvládám za 8 litrů. Silně pochybuji, že by naftová verze tohle zvládala za 5, dokonce i za 6 bude pravděpodobně těžké. Za 6,5 bych věřil, a to neporovnáváme stejný výkon a počet válců.Nicméně i když to budou 2 litry, tak je to 65 hal/km, což mi u ojetiny, kde ušetřím stovky tisíc oproti novému, přijde jako dobrá cena, jak se vyhnout riziku drahé opravy.


Takže s topením jsi na tom stejně jako každý modernější diesel (a jako dotazovaná mazda 3 1,6HDI). Vyhřívání sedaček do topení nepleť, to nemá s motorem nic společného.
Rozdíl ve spotřebě bude ve městě 2, na okreskách 1,5 a na dálnici 3 litry - mám to vyzkoušeno na focusu 1,6 benzín a 1,6 TDCi (což je stejný motor jako v mazdě). 1,6 HDi jede dálnici za 5 až 5,5 litru, 1,6 benzín na dálnici pod 8 nejde a to se pořád bavíme o jízdě v rámci zákonných limitů. Tohle nemůžeš porovnávat se svým 6 válcem, ten o dálnici ani neví, zato benzínová 1,6 s krátkou 5° převodovkou tam žere i okolní trávu.
reagować
Petr S
ilość wystąpień1250
data registracji28.11.2008
Poniedziałek 24.08.2015 22:58, RE: realita
Pavlik napisał:
David V napisał:
Pavlik napisał:
stréc od piva napisał:
zajímalo by mne proč si lidé kupují u ojetých aut naftovou motorizaci.Je to kvůli tomu,že pak mají o litr menší spotřebu?Nebo kvůli tomu,že auto pak v zimě začne topit až po 15km ?Nebo kvůli vyššímu kroutícímu momentu?
Začnu od největší hlouposti - naftové auto netopí po 15 km, topí mnohem dřív než benzínové (efektivně topit začíná po cca 3 minutách). Na rozdíl od benzínu má totiž ve výměníku tepla ještě přídavné elektrické topení.Rozdíl litr na spotřebě je mýtus. Reálný rozdíl u dotazovaného auta jsou 2 litry, v případě konkrétního tazatele s vysokým podílem dálničního provozu jste na 3+, protože motor 1,6 benzín má krátké převody a na dálnici se trápí a žere (2,0 je velmi těžko k sehnání a není úspornější).
Budu to hodnotit optikou svého auta benzínového 2,5-litru. Auto topí do 3 minut (do minuty hřejí sedačky), nevím jak, ale motor se velmi rychle ohřívá. V zimě (kolem nuly, což je nejčastejší teplota) jedu 5 km a mám vodu na 90°C, ale to už auto dávno topí. V létě mi na ohřátí na provozní teplotu stačí cca 3 km (letos i 2).Dálnici do 130-ti zvládám za 8 litrů. Silně pochybuji, že by naftová verze tohle zvládala za 5, dokonce i za 6 bude pravděpodobně těžké. Za 6,5 bych věřil, a to neporovnáváme stejný výkon a počet válců.Nicméně i když to budou 2 litry, tak je to 65 hal/km, což mi u ojetiny, kde ušetřím stovky tisíc oproti novému, přijde jako dobrá cena, jak se vyhnout riziku drahé opravy.
Takže s topením jsi na tom stejně jako každý modernější diesel (a jako dotazovaná mazda 3 1,6HDI). Vyhřívání sedaček do topení nepleť, to nemá s motorem nic společného. Rozdíl ve spotřebě bude ve městě 2, na okreskách 1,5 a na dálnici 3 litry - mám to vyzkoušeno na focusu 1,6 benzín a 1,6 TDCi (což je stejný motor jako v mazdě). 1,6 HDi jede dálnici za 5 až 5,5 litru, 1,6 benzín na dálnici pod 8 nejde a to se pořád bavíme o jízdě v rámci zákonných limitů. Tohle nemůžeš porovnávat se svým 6 válcem, ten o dálnici ani neví, zato benzínová 1,6 s krátkou 5° převodovkou tam žere i okolní trávu.


Ad spotřeba na dálnici. Předpokládám se tu bavíte o tom hausnumeru co svítí na palubním PC. Ten dokáže hodně kecat u průměrné spotřeby, tím spíš i u té okamžité...
reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Wtorek 25.08.2015 08:50, RE: realita
Pavlik napisał:
David V napisał:
Pavlik napisał:
stréc od piva napisał:
zajímalo by mne proč si lidé kupují u ojetých aut naftovou motorizaci.Je to kvůli tomu,že pak mají o litr menší spotřebu?Nebo kvůli tomu,že auto pak v zimě začne topit až po 15km ?Nebo kvůli vyššímu kroutícímu momentu?
Začnu od největší hlouposti - naftové auto netopí po 15 km, topí mnohem dřív než benzínové (efektivně topit začíná po cca 3 minutách). Na rozdíl od benzínu má totiž ve výměníku tepla ještě přídavné elektrické topení.Rozdíl litr na spotřebě je mýtus. Reálný rozdíl u dotazovaného auta jsou 2 litry, v případě konkrétního tazatele s vysokým podílem dálničního provozu jste na 3+, protože motor 1,6 benzín má krátké převody a na dálnici se trápí a žere (2,0 je velmi těžko k sehnání a není úspornější).
Budu to hodnotit optikou svého auta benzínového 2,5-litru. Auto topí do 3 minut (do minuty hřejí sedačky), nevím jak, ale motor se velmi rychle ohřívá. V zimě (kolem nuly, což je nejčastejší teplota) jedu 5 km a mám vodu na 90°C, ale to už auto dávno topí. V létě mi na ohřátí na provozní teplotu stačí cca 3 km (letos i 2).Dálnici do 130-ti zvládám za 8 litrů. Silně pochybuji, že by naftová verze tohle zvládala za 5, dokonce i za 6 bude pravděpodobně těžké. Za 6,5 bych věřil, a to neporovnáváme stejný výkon a počet válců.Nicméně i když to budou 2 litry, tak je to 65 hal/km, což mi u ojetiny, kde ušetřím stovky tisíc oproti novému, přijde jako dobrá cena, jak se vyhnout riziku drahé opravy.
Takže s topením jsi na tom stejně jako každý modernější diesel (a jako dotazovaná mazda 3 1,6HDI). Vyhřívání sedaček do topení nepleť, to nemá s motorem nic společného. Rozdíl ve spotřebě bude ve městě 2, na okreskách 1,5 a na dálnici 3 litry - mám to vyzkoušeno na focusu 1,6 benzín a 1,6 TDCi (což je stejný motor jako v mazdě). 1,6 HDi jede dálnici za 5 až 5,5 litru, 1,6 benzín na dálnici pod 8 nejde a to se pořád bavíme o jízdě v rámci zákonných limitů. Tohle nemůžeš porovnávat se svým 6 válcem, ten o dálnici ani neví, zato benzínová 1,6 s krátkou 5° převodovkou tam žere i okolní trávu.


Takže s topením se svým 14 let starým motorem, koncepčně 22 let starým motorem jsem na tom stejně jako moderní diesely
reagować
Pepe
ilość wystąpień1136
data registracji09.05.2007
Wtorek 25.08.2015 09:58, RE: realita
David V napisał:
Pavlik napisał:
David V napisał:
Pavlik napisał:
stréc od piva napisał:
zajímalo by mne proč si lidé kupují u ojetých aut naftovou motorizaci.Je to kvůli tomu,že pak mají o litr menší spotřebu?Nebo kvůli tomu,že auto pak v zimě začne topit až po 15km ?Nebo kvůli vyššímu kroutícímu momentu?
Začnu od největší hlouposti - naftové auto netopí po 15 km, topí mnohem dřív než benzínové (efektivně topit začíná po cca 3 minutách). Na rozdíl od benzínu má totiž ve výměníku tepla ještě přídavné elektrické topení.Rozdíl litr na spotřebě je mýtus. Reálný rozdíl u dotazovaného auta jsou 2 litry, v případě konkrétního tazatele s vysokým podílem dálničního provozu jste na 3+, protože motor 1,6 benzín má krátké převody a na dálnici se trápí a žere (2,0 je velmi těžko k sehnání a není úspornější).
Budu to hodnotit optikou svého auta benzínového 2,5-litru. Auto topí do 3 minut (do minuty hřejí sedačky), nevím jak, ale motor se velmi rychle ohřívá. V zimě (kolem nuly, což je nejčastejší teplota) jedu 5 km a mám vodu na 90°C, ale to už auto dávno topí. V létě mi na ohřátí na provozní teplotu stačí cca 3 km (letos i 2).Dálnici do 130-ti zvládám za 8 litrů. Silně pochybuji, že by naftová verze tohle zvládala za 5, dokonce i za 6 bude pravděpodobně těžké. Za 6,5 bych věřil, a to neporovnáváme stejný výkon a počet válců.Nicméně i když to budou 2 litry, tak je to 65 hal/km, což mi u ojetiny, kde ušetřím stovky tisíc oproti novému, přijde jako dobrá cena, jak se vyhnout riziku drahé opravy.
Takže s topením jsi na tom stejně jako každý modernější diesel (a jako dotazovaná mazda 3 1,6HDI). Vyhřívání sedaček do topení nepleť, to nemá s motorem nic společného. Rozdíl ve spotřebě bude ve městě 2, na okreskách 1,5 a na dálnici 3 litry - mám to vyzkoušeno na focusu 1,6 benzín a 1,6 TDCi (což je stejný motor jako v mazdě). 1,6 HDi jede dálnici za 5 až 5,5 litru, 1,6 benzín na dálnici pod 8 nejde a to se pořád bavíme o jízdě v rámci zákonných limitů. Tohle nemůžeš porovnávat se svým 6 válcem, ten o dálnici ani neví, zato benzínová 1,6 s krátkou 5° převodovkou tam žere i okolní trávu.
Takže s topením se svým 14 let starým motorem, koncepčně 22 let starým motorem jsem na tom stejně jako moderní diesely


Ok, nastavíme "rovnější" podmínky. Manželka má 5008 1,6THP, benzín. Předloni v zimě (autu byl rok a půl) měla kvůli opravě předního nárazníku a pravého blatníku auto týden v servisu. Zařídil jsem na tu dobu předváděčku 308 1,6 HDi, výkon nevím. Byla užaslá, jak ta nafta topí prakticky po vyjetí z bloku, kde bydlíme. Stejný objem, jen je rozdíl v tom předehřevu. To, že ti benzínový motor kvůli nižší efektivitě (a tím pádem vyššímu odpadnímu teplu) a vyššímu dodanému objemu paliva topí dobře, bych jako hlavní výhodu neviděl . Sice je to na můj vkus drahej kJ, ale jelikož to neplatím, netrápí mne to
reagować
Mashur
ilość wystąpień43
data registracji10.12.2009
Wtorek 25.08.2015 14:17, Mazda 3
Pokud bych si vybíral mazdu 3 zmiňované generace, šel bych do dvoulitru benzín. Otec má 1,6 benzín a není to vysloveně špatné, ale je to tak akorát... dvoulitr pojede za o něco málo více, ale je tam výkonová rezerva. Sám jsem s 2,0 DISI 114 kW v Mazdě 6 jezdil pod 8 litrů a nebyla to eko jízda. Tady bych viděl spotřebu v pohodě nad 7 litry a to není v porovnání s dieslem o mnoho víc. Možnost drahé opravy nebo fatální závady je minimální a dynamika daleko lepší.
reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Wtorek 25.08.2015 15:01, RE: realita
Pepe napisał:
David V napisał:
Pavlik napisał:
David V napisał:
Pavlik napisał:
stréc od piva napisał:
zajímalo by mne proč si lidé kupují u ojetých aut naftovou motorizaci.Je to kvůli tomu,že pak mají o litr menší spotřebu?Nebo kvůli tomu,že auto pak v zimě začne topit až po 15km ?Nebo kvůli vyššímu kroutícímu momentu?
Začnu od největší hlouposti - naftové auto netopí po 15 km, topí mnohem dřív než benzínové (efektivně topit začíná po cca 3 minutách). Na rozdíl od benzínu má totiž ve výměníku tepla ještě přídavné elektrické topení.Rozdíl litr na spotřebě je mýtus. Reálný rozdíl u dotazovaného auta jsou 2 litry, v případě konkrétního tazatele s vysokým podílem dálničního provozu jste na 3+, protože motor 1,6 benzín má krátké převody a na dálnici se trápí a žere (2,0 je velmi těžko k sehnání a není úspornější).
Budu to hodnotit optikou svého auta benzínového 2,5-litru. Auto topí do 3 minut (do minuty hřejí sedačky), nevím jak, ale motor se velmi rychle ohřívá. V zimě (kolem nuly, což je nejčastejší teplota) jedu 5 km a mám vodu na 90°C, ale to už auto dávno topí. V létě mi na ohřátí na provozní teplotu stačí cca 3 km (letos i 2).Dálnici do 130-ti zvládám za 8 litrů. Silně pochybuji, že by naftová verze tohle zvládala za 5, dokonce i za 6 bude pravděpodobně těžké. Za 6,5 bych věřil, a to neporovnáváme stejný výkon a počet válců.Nicméně i když to budou 2 litry, tak je to 65 hal/km, což mi u ojetiny, kde ušetřím stovky tisíc oproti novému, přijde jako dobrá cena, jak se vyhnout riziku drahé opravy.
Takže s topením jsi na tom stejně jako každý modernější diesel (a jako dotazovaná mazda 3 1,6HDI). Vyhřívání sedaček do topení nepleť, to nemá s motorem nic společného. Rozdíl ve spotřebě bude ve městě 2, na okreskách 1,5 a na dálnici 3 litry - mám to vyzkoušeno na focusu 1,6 benzín a 1,6 TDCi (což je stejný motor jako v mazdě). 1,6 HDi jede dálnici za 5 až 5,5 litru, 1,6 benzín na dálnici pod 8 nejde a to se pořád bavíme o jízdě v rámci zákonných limitů. Tohle nemůžeš porovnávat se svým 6 válcem, ten o dálnici ani neví, zato benzínová 1,6 s krátkou 5° převodovkou tam žere i okolní trávu.
Takže s topením se svým 14 let starým motorem, koncepčně 22 let starým motorem jsem na tom stejně jako moderní diesely
Ok, nastavíme "rovnější" podmínky. Manželka má 5008 1,6THP, benzín. Předloni v zimě (autu byl rok a půl) měla kvůli opravě předního nárazníku a pravého blatníku auto týden v servisu. Zařídil jsem na tu dobu předváděčku 308 1,6 HDi, výkon nevím. Byla užaslá, jak ta nafta topí prakticky po vyjetí z bloku, kde bydlíme. Stejný objem, jen je rozdíl v tom předehřevu. To, že ti benzínový motor kvůli nižší efektivitě (a tím pádem vyššímu odpadnímu teplu) a vyššímu dodanému objemu paliva topí dobře, bych jako hlavní výhodu neviděl . Sice je to na můj vkus drahej kJ, ale jelikož to neplatím, netrápí mne to


To je vtipné. Můj motor topí pouze odpadním teplem. Tvůj motor musí nejprve vyrobit elektriku, na což produkuje dost zbytečného odpadního tepla, aby tou elektrikou potom zatopil a Ty mluvíš o nižší efektivitě benzínu. Řekl bych, že v tomhle režimu to bude přesně naopak a diesel to bude muset pak dohánět. Apropos připomínám, že skutečný rozdíl mezi dieselem a benzínem je 10% - porovnejte emise CO2 a ne spotřeby.
reagować
Zdeny60
ilość wystąpień1248
data registracji08.09.2009
Wtorek 25.08.2015 16:20, RE: realita
stréc od piva napisał:
David V napisał:
Pavlik napisał:
stréc od piva napisał:
zajímalo by mne proč si lidé kupují u ojetých aut naftovou motorizaci.Je to kvůli tomu,že pak mají o litr menší spotřebu?Nebo kvůli tomu,že auto pak v zimě začne topit až po 15km ?Nebo kvůli vyššímu kroutícímu momentu?
Začnu od největší hlouposti - naftové auto netopí po 15 km, topí mnohem dřív než benzínové (efektivně topit začíná po cca 3 minutách). Na rozdíl od benzínu má totiž ve výměníku tepla ještě přídavné elektrické topení.Rozdíl litr na spotřebě je mýtus. Reálný rozdíl u dotazovaného auta jsou 2 litry, v případě konkrétního tazatele s vysokým podílem dálničního provozu jste na 3+, protože motor 1,6 benzín má krátké převody a na dálnici se trápí a žere (2,0 je velmi těžko k sehnání a není úspornější).
Budu to hodnotit optikou svého auta benzínového 2,5-litru. Auto topí do 3 minut (do minuty hřejí sedačky), nevím jak, ale motor se velmi rychle ohřívá. V zimě (kolem nuly, což je nejčastejší teplota) jedu 5 km a mám vodu na 90°C, ale to už auto dávno topí. V létě mi na ohřátí na provozní teplotu stačí cca 3 km (letos i 2).Dálnici do 130-ti zvládám za 8 litrů. Silně pochybuji, že by naftová verze tohle zvládala za 5, dokonce i za 6 bude pravděpodobně těžké. Za 6,5 bych věřil, a to neporovnáváme stejný výkon a počet válců.Nicméně i když to budou 2 litry, tak je to 65 hal/km, což mi u ojetiny, kde ušetřím stovky tisíc oproti novému, přijde jako dobrá cena, jak se vyhnout riziku drahé opravy.
tak voda se ohřeje rychle,to i já než poposkáču 5km po městě na dálnic ji mam na 90,separátní kontroklu ještě teploty oleje mají jen některé auta,naposled jsem ji viděl u staré A6ky.Ten výhřev sedaček je řešen elektronicky,takže se tam nečeká na zahřátí motoru a o to víc to zatěžuje baterii,alternátor..čím víc pozapínaných věci po startů tím huř..


Strejčku, měření teploty oleje má i Fabia

reagować
1 2


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.