Muroň napisał:
Koloss napisał:
Muroň napisał:
2,0 řady MZR používal i Ford jako Duratec a pan Koloss Vám potvrdí, že to je velmi dobrý motor. I když nový Skyactive je ještě lepší a návykovější.
No tak to teda potvrzuju
. Popravdě si sice myslím, že původ toho motoru je u Fordu, který ještě používal jeho varianty s objemem 1.8, ale prostě základ je v obou autech stejný. Mazda ho dělala s trochu nižším výkonem, patrně byly rozdíly v sání, čímž by se mohly eliminovat ty vířivé klapky, které zpočátku u Fordu zlobily. Ale v roce 2005 už to bylo stejně vyřešené, takže by to mělo být jedno.
Tenhle zdroj (nevím nakolik důvěryhodný) uvádí, že vývoj čtyřválců probíhal u mazdy:
Je to možné, nemám v úmyslu se o tom hádat. V každém případě je to jeden z nejpovedenějších atmosférických dvoulitrů, které se v ojetině dají sehnat. Má velmi vyrovnaný kroutící moment, který v rozsahu 2000-6000 otáček neklesá pod 90% jeho maxima, ochotně spolupracuje i při 1500 otáčkách. Předpokládám, že chování v Mazdě nebude příliš odlišné.
Já osobně se poslední dobou potýkám se zvýšenou spotřebou oleje, ale motor má už najeto přes 230 tisíc, tak to není nic úplně překvapivého. Možná se na tom podepsaly i ty klapky v sání, které v době výměny už byly mírně načaté a patrně se drobné plastové piliny do válců dostaly a nějakou škodu možná napáchaly. To by ale Mazdě hrozit nemělo.