cytat:
reakce na: Marfi, 06.03.2020 09:57 (Omlouvám se ,kousnul se comp a ...)
Presne takto som kupoval svoju mazdu. Mala 40t km, takmer 4 roky, a lak tip top :) Kupil som ju, a jazdil. Prvy mesiac (marec, cesty posypane) som auto vyuzival ako vzdy na jazdy po dialnici. Moc som ho neumyval, no vsimol som si dva ci tri oderky. Druhy mesiac som si vsimol viac oderkov, tak som bol na mycke a zameral sa na kapotu. Po umyti som skoro padol z noh. Asi 50 DIER az na plech sa po umyti ukazalo na svetlo. Okamzite som isiel do mazdy, ze co s tym. Hned po tom, ako som si vypocul, ze jazdim ako curak a nemam sa tlacit na auta pred sebou (auto ma radarovy tempomat ktory sa urcite netlaci na auta..) mi povedali, ze takyto problem nezaznamenali, ale vraj maju korekcnu pastelku na lak. A mal som stastie, na red soul ich vraj ani nemusia objednavat, maju ich hned na predajni (co je zvlastne vzhladom na to, ze ma trvanlivost asi pol roka). Tak som dal 20 eur za korekcnu sadu a podme opravovat lak. Robil som to podla navodu, ale evidentne mi dali pastelku z novsich mazd, kde je red soul crystal ci co to je, ale trochu tmavsi odtiem. Takze namiesto dier na plech som mal tmavo cervene diery, ale v mazde to ako problem nevideli. Okamzite som sa objednal na folie na predok. Kapota, naraznik, blatniky, spataky a predok strechy. Odporucam si dat aj zadny naraznik, lebo ked budete nieco vyberat z kufta, poskriabete ho (napr sveter, paperie, bavlna atd mozu ten naraznik uplne ocistit od laku :D ) Takze tolko k laku. Ako spominate to umyvanie jarou ... no nenapadlo by ma sa toho auta dotykat priamo nejakym mikrovlaknom. Urobil som to raz, a vysledok bol na zaplakanie. Krasne nalestene auto, ale v noci pod vacsim svetlom som videl pavuciny skrabancov na laku. (umyval som ako vzdy- dva kyble na cistu a spinavu vodu, mikrovlakno). Odvtedy umyvam sice auto kazde dva tyzdne, ale na bezdotykovej mycke, davam vzdy vosk, a to na kapotu, ale aj na spodok auta kvoli hrdzi. Ano, lak je z dialky nadherny, ale stoji to prilis vela usilia ho tak udrzat. A to nehovorim o tom, ze ak ho niekde oskriete, trafit takyto odtien je nemozne. Riesi sa to dostrekom bocnych dielov, aby sa ten rozdiel stratil. Lak je inak trojvrstvovy, ale jeho hrubka je 80 mikronov (toyota ma okolo 110, VW do 130).