Petr S napisał:
Zmiňovaná auta Passat, Mondeo, Focus jsou zrovna hodně nad průměrem pokud se dívám na 6 a 8 letá auta kde se podle mě projevuje kvalita použitých komponent. Zrovna tak kolínská trojčata mají konzistentní výsledky v TUV reportu, kvůli čemu tahle část diskuse začala. Nevím co furt řešíš
1.) Fakt neumíš číst. (Auto do r. v. 2011, takže žádné stáří 8 let.) 2.) Neumíš uznat chybu. (Obviníš mě křivě ze lži (ad 1.) + ad 3.), ani se nedokážeš omluvit a dál plácáš.) 3.) Jsi demagog. (Diskuze vznikla proto, že tazateli byla doporučena zánovní dacia (ne mnou), načež se tazatel odvolává na její výsledky v TÜV na chvostu a že při výběru by se z TÜV Reportu mělo vycházet, načež nejen já, ale i Citroëňák rozporujeme věrohodnost této statistiky a konkrétně pro Dacii Logan jsem poukázal na rozborku Světa motorů. O tom, že u starého auta se neprojevuje primárně kvalita komponent, ale užívání vozu, už dál diskutovat nebudu - to, že "kvalitu" odráží hlavně nejmladší kategorie, píšou totiž i v tom odkazovaném článku, navíc na tak starých autech ten dotaz nestojí a novější modely zjevně nedosahují na pozice svých předchůdců, takže nelze predikovat, že se mávnutím kouzelné hůlky stane časem mondeo z propadáku ternem.) 4.) Řeší se tu to, že TÜV Report je coby klíčový indikátor nesmysl a Dacia Logan MCV (ideálně ještě v záruce) by na tazatelovou potřebu spolehlivě posloužila, bez ohledu na nějakou německou tabulku, kde je na konci.
Pod čarou: Tazateli jsi v diskuzi přispěl akorát limitem nájezdu na operáku, a ten je mimochodem u nezávislých poskytovatelů dnes běžně už 25 tkm/rok v základu, u vyšších linií služby 30-35 tkm/rok. Značkové sice stále drží 20 i nižší, třeba Škodovka implicitně kalkuluje 50 tkm/3 roky, ale nabídky např. od ČSOB Leasingu vycházejí cenově i limitově lépe a hlavně je tam možnost volit auta, která značkový leasing pro soukromé koncáky nemají - mj. auris, ale zrovna u ČSOB Leasingu je suverénně nejlepší volbou "value for money" naftový Peugeot 308 v kombíku. Na tomto místě dlužno dodat, že za 8 tisíc měsíčně stačí lít do auta naftu a co 2 roky auto vyměnit, na vstupu není nutné mít žádný kapitál a odpadají i veškeré otázky kvality, protože auto je po celou dobu v záruce a nájemci je garantována mobilita.