Petr S napisał:
Opravdu mi při rychlém nájezdu do zatáčky nějak pomůže náhon 4x4 tím že "pošle výkon" na zadní kola, za předpokladu že mám už ESP? Na škole smyku jsem se dozvěděl, že kola mají nejlepší adhezi pokud se můžou volně točit. Brzdění nebo přidávání plynu způsobí, že se po té tečně začnu hrnout rovně (s autem bez ABS mnohokrát ověřeno). Suchá je zřejmě teorie a zelený strom života
Samozřejmě pohon 4x4 není samospasitelný, ale u Lexusu funguje ve spolupráci s kupou elektroniky výborně. S FWD stačí trochu více na mokrém asfaltu přidat plyn a už se Lexus v zatáčce hrnete po tečně ven, přestože se elektronika snaží seč může ... U čtyřkolky přidáte plyn, elektronika zapracuje (výkon je poslán na zadní kola) a vůz lépe zatočí. Samozřejmě pohon nezaručuje rychlejší průjezdy zatáček. Pohon 4x4 zaručujeme především lepší TRAKCI při akceleraci během snížené adheze (přece jen 4 kola dokážou přenést na vozovku více výkonu). FWD verze protočí při plném zrychlení přední kola ještě na trojku, kdežto verze s pohonem všech kol si jemně pískne jen při rozjezdu. Pokud tedy vjíždíte na hlavní silnici a budete se chtít vklínit mezi vozy jedoucí v koloně, s verzí FWD budete stát na místě, kdežto s 4x4 budete dávno mezi jedoucími auty, které neohrozíte. Toť celá výhoda verze 4x4. Paradoxně pohon 4x4 může mít například delší brzdnou dráhu atd. To by byla diskuze na dlouho. Co se týče Lexusu RX450h, DOPORUČUJI jednoznačně verzi 4x4, která je lépe využitelná. Čemu je Vám monstrum v podobě RX450h FWD, když v zimě nevyjedete v Praze ani z parkovacího místa přes malou závěj sněhu????