Michal napisał:
Lexus, potažmo Toyota je světovou jedničkou v hybridech a ať si říká kdo chce co chce, funguje jim to. Když je taková obluda schopná jezdit za 8,5 litru v kombinaci, je to fantazie. Nevím, jestli mi někdo nekecal, ale v Lexusu tvrdili, že za celou dobu existence ani jednou neměnili nikomu baterie z důvodu nefunkčnosti, tj. kvůli ztrátě jejich kapacity. Škoda, že nevyrábějí žádné kombi s hybridním pohonem. Vítal bych to radši než tyhle obrovské monstra. Mimochodem, nevím jestli jsem to v textu př...
Co jsem o full hybridu kdysi četl (ten článek sem už ale nenašel). Tak spalovací motor, 2 elektromotory a kola jsou spojené do jednoho celku přes planetovou převodovku. Jeden elektromotor generuje výkon a druhý ho spotřebovává. Tím se dociluje variabilního zpřevodování s minimálními ztrátami. Takže celkový výkon je součet výkonu spalovacího a jednoho elektromotoru (ne obou elektromotorů). Takže to není tak, že by elektromotory byly jen pro zadní kola zatímco spalovací jen pro přední. Viz. taky http://www.youtube.com/watch?v=c73IU-qk_jI