mufik.martin napisał:
Ja bych mel dotaz na redakci nebo nekoho, kdo o tom motoru vi neco vice, protoze pokud se bavime o Accordu, tak se vsude rika ruce pryc od nafty, je to nafta od Rovera (mluvim o starsim accordu) A pritom majitel pise, ze by mel najet 1 mil km. Jak je to se spolehlivosti a vykonem ve skutecnosti? Protoze papirove hodnoty jsou jen orientacni. Kdyz by byl motor Rovera tak povedeny, proc se pro Accorda oznacuje za "vyhnete se dieselu" ?
Motor Rover série L, jak se označuje Vámi dotazovaný vnětový motor je po stránce mechanické odolnosti poměrně robustní. Jen málo se ví, že disponuje přímým vstřikováním nafty podobně jako původní motory 1,9 TDI (66 a 81 kW). či 2,5 TDI (původní R5 a V6), případně již před mnoha lety Fiat Croma 2,5 TDi s motorem Iveco Sofim (ten byl úplně první takto koncipovaný diesel). Zatím-co na většině komůrkových vznětových motorech je po mnoha kilometrech vždy značné riziko prasknutí hlavy válců (snad vyjma motorů PSA XUD), motory s přímým vstřikem se tomuto moru díky nižšímu tepelnému namáhání zdárně vyhýbají. Naopak nevýhodou motorů série L je nižší kultura chodu, což také není u motorů TDi nic nového. Přesto bych však osobně v roveru volil buď motor série K (V případě 400/45), nebo motor honda 2,0i OHC s vyvažovacími hřídeli (model 600). Díly na rover dováží firma Unipart, jejíž nabídku najdete na intuitivní internetové adrese. Tomáš Dusil.