David V napisał:
Oba příspěvky mají svou pravdu. Ono je závodit a závodit. S žádným autem jsem neměl průměrnou (řekněme na 2 nádrže) přes 10 litrů. A taky je závodit a závodit. Pouhá jízda rychle na dálnici není žádný závodění. To rychlý výjezd serpentinami je na palivo daleko náročnější.
K té Fábii: docela by mě ten jízdní režim zajímal. Plné auto + střešní box nebo kola + klimatizace + jízda proti větru na IV. převodový stupeň, protože to V - ka neutáhne. Možná by se tomu dalo věřit. Ale pro běžnou dálniční 1...
Je to přesně tak jak píšeš. Bylo to s plným autem při maximálním využívání "výkonového" potenciálu toho motoru, primárně určeného pro městský provoz. Ke slovu zamozřejmě přišlo i využití IV. převodového stupně při jízdě do stoupání, kdy V. už nejevila ochotu zrychlovat v reálném čase. Nebyla to "prase" jízda z až tak pohledu porušování dopravních předpisů (či chování vůči ostatním na cestě), ale spíš v rámci chování ke schopnostem motoru. Spotřeba HTP v běžném dálničním a předvídavém režimu 130+- se této hodnotě rozhodně vymyká.
Nepíšu to sem proto, že by ch se snad chtěl touto zkušeností chlubit (ono služební vozík nekrvácí z vlastního..), ale jako adekvátní protipól k nechápavé reakci na obdobnou spotřebu u italského dvouhrnku.