Dan napisał:
Pokud už chce autor psát o nějakém autě, měl by si o něj zjistit všechny informace. V článku jsou dohromady smíchány obě generace Delty. Technické údaje pod článkem patří ke druhé generaci. Nejlépe je to vidět ve výčtu použitých motorů, kde chybí 1.3, 1.5, 1.6T zmíněné v textu, ale jsou vypsány motory Delty Nuovy. A hranatá Delta se jako třídvéřový hatchback nevyráběla. Právě třídvéřových hatchback 2g se značil HPE, toto označení nemá nic společného s motorem.
Omlouvám se za technické charakteristiky, jsou skutečně od prvního pohledu z druhé generace, již z tipo-delty. Původně jsem vytvořil článek o deltě jako celku, který pak musel být krácen jen na 1g, což již jsem žel nedělal já, a tak to takhle dopadlo. Jinak však vše uvedené v článku je dle mého nejlepšího vědomí a svědomí, přednosti, nedostatky, historie, doporučený či nedoporučený motor, i ty ceny dílů. U těch však opět při krácení vypadlo, že jsou na HF Integrale.
Deltu znám takřka do posledního šroubku, při psaní však člověk vždy váhá, jak moc do hloubky jít, aby to nebylo pro řadového čtenáře únavné. V každém případě chci obhajovat nedoporučitelnost motoru 1,6 Turbo, který velmi trpí podpalováním výfukových ventilů. Je to velice logický následek nevymezených vůlí - zanedbané údržby. Jenže u takto levných aut Češi seřizují ventily jen v případě, že to zvládnou sami se základním nářadím a podle nějakého návodu. Pokud se vůle tak, jako u motorů Fiat (dále některých renaultů, dieselů Isuzu atd.), vymezují podložkami, které v dílně po dědovi samozřejmě nenajdete, anžto jde o přesné kalibry objednávané od Fiatu, tak vůle nikdo nevymezuje. U DOHC motoru se rychle zmenší na nulu, ventil začně podfukovat a rychle se podpálí.