0
powrót
 

diskuze k tématu: Lancia Delta 1,6L

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaký typ motoru vybrat, servisní náklady, technické dotazy, italská vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 21.04.2006 08:11, Lancia
Lancie jsou v posledních letech výroby jsou překrásné a originální. Lybra je fascinující a v koutku duše bych si ji jednou možná koupil i když jsem na japonce. Jen se trochu obávám o spolehlivost těchto aut, jelikož jsem slyšel negativní ohlasy na kvalitu zejména motorů. Motory 2,0 vydrží údajně jen 150 000 km a zadřou se. Má se tam dávat olej 10W60 jelikož se značně zahřívají. Linak Lancie vzhledem super.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 21.04.2006 10:41,
S uvedenými radami víceméně souhlasím. Vlastnil jsem 3 dveřový model 1.8 16V VVT r.v.98. Auto jsem si dovezl z Německa. Žlutá, nehavarovaná, v původním stavu, servisovaná, naj.82 tis.km a s čipem řídící jednotky což přidalo asi 20 koní a s laděným výfukem (nádherný zvuk a taky nějaký koník k dobru). Prostě krasavec. Auto jsem vlastnil skoro 3 roky a najezdil asi 50 tis.km. Za tu dobu odešel ovladač blinkrů a ložisko PZ kola. Jinak jen běžná údržba. Nebýt jednoho nadšence značky tak mi říkala pane dodnes. Nabídl za ni peníz, kterému nebylo možné odolat. Nyní střídám služební, vesměs německá auta. Nestěžuju si, je to fajn svezení, ale ten náboj a emoce co jsem zažil u Lancie jim zcela chybí. Škoda že její výroba v roce 99 bez náhrady skončila. S láskou na ni vzpomínám.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 21.04.2006 12:37, RE: bez předmětu
Pavel napisał:
S uvedenými radami víceméně souhlasím. Vlastnil jsem 3 dveřový model 1.8 16V VVT r.v.98. Auto jsem si dovezl z Německa. Žlutá, nehavarovaná, v původním stavu, servisovaná, naj.82 tis.km a s čipem řídící jednotky což přidalo asi 20 koní a s laděným výfukem (nádherný zvuk a taky nějaký koník k dobru). Prostě krasavec. Auto jsem vlastnil skoro 3 roky a najezdil asi 50 tis.km. Za tu dobu odešel ovladač blinkrů a ložisko PZ kola. Jinak jen běžná údržba. Nebýt jednoho nadšence značky tak mi říkala pa...
Musím souhlasit,Lancie stejně jako Alfy,jsou srdcovými záležitosmi a většinou si je nejvíce vychutnají individualisté,jenž se chtějí lišit a v těchto autech jim to jde naprosto samo,bez jákýchkoli úprav na vozidle. Jen mě u Lancií trápí poměrně drahé náhradní díly a horší spolehlivost...ale když jí miluješ,není co řešit )
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 21.04.2006 13:04, RE: bez předmětu
Kukinek napisał:
Musím souhlasit,Lancie stejně jako Alfy,jsou srdcovými záležitosmi a většinou si je nejvíce vychutnají individualisté,jenž se chtějí lišit a v těchto autech jim to jde naprosto samo,bez jákýchkoli úprav na vozidle. Jen mě u Lancií trápí poměrně drahé náhradní díly a horší spolehlivost...ale když jí miluješ,není co řešit )
Motor 2,0i 16V Turbo (kolem 140 kW)je velmi nespolehlivý všude, kde se kdy vyskytnul. Tím spolehlivým autor myslel pětiválecl 2,0i 20V turbo (162 kW), který známe z posledních Fiatů Coupé a Lancií Kappa. Ten však v deltě nebyl. Delta Turbo 16V raději nebrat, pokud nejste expert na Italy. (já bych jí mít mohl, vím co dělat, aby mi tento motor nezakukal, jinak většinou končí při 100 tis s ojnicí skrz blok)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 22.04.2006 17:10, Lancia
Nebrat, velmi velmi drahé díly. Jak je již psáno neexistuje skoro druhovýroba. U mého dvorního automechanika stojí na dvoře 2 Lancie. Majitel jednu již nechce,chtěl jednoduchou opravu přední nápravy. Např. vyměnit vydřené čepy. Nejdou vyměnit je to monolit s ramenem.JEDNO rameno - 13 000 Kč. Tak ji tam zatím nechal ( rok). Druhá má přidřený motor a naťuklou převodovku, je za rozumný peníz neopravitelná.Jinak asi dobré auto,ale puze velmi dobré a velice vybírat. Jinak pryč od toho.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 23.04.2006 20:03, RE: Lancia
Honza napisał:
Nebrat, velmi velmi drahé díly. Jak je již psáno neexistuje skoro druhovýroba. U mého dvorního automechanika stojí na dvoře 2 Lancie. Majitel jednu již nechce,chtěl jednoduchou opravu přední nápravy. Např. vyměnit vydřené čepy. Nejdou vyměnit je to monolit s ramenem.JEDNO rameno - 13 000 Kč. Tak ji tam zatím nechal ( rok). Druhá má přidřený motor a naťuklou převodovku, je za rozumný peníz neopravitelná.Jinak asi dobré auto,ale puze velmi dobré a velice vybírat. Jinak pryč od toho.
Nechápu kde jste přišel na ten nesmysl s cenou 13.000 Kč za ramena?
Z druhovýroby totiž JEDNO stojí cca 1.300Kč, originál cca 2.500 Kč.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 24.04.2006 10:02, RE: Lancia
Honza napisał:
Nebrat, velmi velmi drahé díly. Jak je již psáno neexistuje skoro druhovýroba. U mého dvorního automechanika stojí na dvoře 2 Lancie. Majitel jednu již nechce,chtěl jednoduchou opravu přední nápravy. Např. vyměnit vydřené čepy. Nejdou vyměnit je to monolit s ramenem.JEDNO rameno - 13 000 Kč. Tak ji tam zatím nechal ( rok). Druhá má přidřený motor a naťuklou převodovku, je za rozumný peníz neopravitelná.Jinak asi dobré auto,ale puze velmi dobré a velice vybírat. Jinak pryč od toho.
Vzhledem k tomu, že auto je na podvozku Fiatu Tipo, tak s rameny nebude nejmenší problém. Vůbec spousta dílů je s Tipem společná. Problém může nastat pouze s karosářskými díly, ale je u nás spousta firem, které se specializují na italské vozy a není pro ně problém cokoliv (i staršího) z Itálie přivést.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 25.04.2006 09:36, RE: Lancia
Michal napisał:
Vzhledem k tomu, že auto je na podvozku Fiatu Tipo, tak s rameny nebude nejmenší problém. Vůbec spousta dílů je s Tipem společná. Problém může nastat pouze s karosářskými díly, ale je u nás spousta firem, které se specializují na italské vozy a není pro ně problém cokoliv (i staršího) z Itálie přivést.
Jo 13000 a takhle vznikají fámy alá jeden servisák a paní povídala...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Sobota 29.04.2006 09:31, RE: Lancia
Pavel napisał:
Nechápu kde jste přišel na ten nesmysl s cenou 13.000 Kč za ramena?
Z druhovýroby totiž JEDNO stojí cca 1.300Kč, originál cca 2.500 Kč.
Dobře vzdávám se.třeba mi lhal,ale nějak jste nereagovali na přidřený motor.Tak teď se předveď.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 11.10.2006 15:34, RE: Lancia
Jan napisał:
Dobře vzdávám se.třeba mi lhal,ale nějak jste nereagovali na přidřený motor.Tak teď se předveď.
Přidřený motor můžu mít i v Golfu, záleží jak se o to auto kdo stará.
Ano je pravda že motory v Lanciích jsou náchylné na údržbu co se týče kvalitního oleje ale pokud někdo je ochoten vrazit do něj pár stovek ročně může mu motor šlapat líp jak v Mercedesu.
Ano takto vznikají fámy ten kdo o tom ví nejmíň vždy nejvíc napovídá.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 27.12.2007 22:53, Best Of Lancia
PV napisał:
Lancie jsou v posledních letech výroby jsou překrásné a originální. Lybra je fascinující a v koutku duše bych si ji jednou možná koupil i když jsem na japonce. Jen se trochu obávám o spolehlivost těchto aut, jelikož jsem slyšel negativní ohlasy na kvalitu zejména motorů. Motory 2,0 vydrží údajně jen 150 000 km a zadřou se. Má se tam dávat olej 10W60 jelikož se značně zahřívají. Linak Lancie vzhledem super.
Vůz mám zatím pár měsíců,ale už jsem si na něj stašne zvykl,vše v autě je poruce.Nechtěl jsem auto,které má každý pátý na cestě.Tak jsem koupil lancii.Jinak k vozu,těd jsem do auta investoval do přednich brzd,předchozí majitel přeřušil signalizaci brzd,tak jsem kupoval desky za 1500 sadu a kotouče 3000/2ks,koutouče už byli 5 mm pod min ůrovní.Mám 2.0 16v,tak nevím jak to stojí na slabší obsahy.Ceny některých dílů budou vyžší.Auto má krásný zvuk,myslel jsem že bude živější,ale ten 3dveřový cvalík má 1320 kg !!!!!!!!!!!
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 13.06.2012 23:36, RE: Lancia
PV napisał:
Lancie jsou v posledních letech výroby jsou překrásné a originální. Lybra je fascinující a v koutku duše bych si ji jednou možná koupil i když jsem na japonce. Jen se trochu obávám o spolehlivost těchto aut, jelikož jsem slyšel negativní ohlasy na kvalitu zejména motorů. Motory 2,0 vydrží údajně jen 150 000 km a zadřou se. Má se tam dávat olej 10W60 jelikož se značně zahřívají. Linak Lancie vzhledem super.
Lancia Delta první generace - Vůz roku roku 1980 - byl sice revoluční konstrukčně, ale jeho podvozkové a dynamické kvality byly zneváženy špatnou kvalitou montáže na socializovaném jihu Itálie, nekvalitním plechem dodávaným v rámci bártru ze SSSR a poměrně vysokými servisními nároky podvozku. Poté přišly verze sportovní, které nedaly šanci žádné jiné automobilce a Lancia se stala dosud nejúspěšnější značkou v rally všech dob. Rychlostí, odolností i kvalitou. Kdo by nechtěl auto, které vypadá jako nedostižný soutěžní speciál?
Druhá generace Delty i přes to, že se jednalo naopak o velmi spolehlivé a nenáročné vozy s velmi rozumnými servisními a provozními náklady a minimem servisních prostojů, jednak vzhledově vůbec nepřipomínala legendu světových rallye, navíc úroveň jízdních vlastností a dynamika jízdy klesla ve jménu spolehlivosti a nenáročnosti. Jedinou výjimkou se stala verze HF s dvoulitrovým turbomotorem z Delty Evoluzione, ale pohon pouze předních kol i přes 35% samosvorný diferenciál skvělý motor výrazně limitoval.
Motorizace 1.6 16v s elektronickou Marelli je prakticky nesmrtelný motor, který umí naběhat statisíce kilometrů bez problémů a má velmi rozumnou spotřebu paliva. Verze 1.8 jsou již citelně žíznivější, přičemž 113koňové provedení jede prakticky stejně jako 103koňová 1.6. To 1.8 16v VVT131 koní jede o něco lépe, ale spotřeba paliva již koketuje s desetilitrovou hranicí. Asi nejméně zdařilá je 2.0 16v/144 koní díky elektronice Bosch... Naopak 2.0 Turbo 16v/186-193 koní je super volbou - spotřeba paliva kolem 10 litrů je myslím celkem přijatelná s přihlédnutím k vynikající dynamice. Přitom spolehlivost této varianty je překvapivá a například elektronika Marelli IAW 4W je bezproblémová, přitom nadčasová a dodnes moderní. Bohužel u pětidvěřového provedení HF je velmi malý zavazadelník (rezerva je našroubována na levou stranu kufru) a krut karoserie je vlivem velmi těžkého a robustního agrgátu opravdu velký. Proto od roku 1995 do r. 1999 byla k dospozici HF již jen jako HPE (třídveřové kupé), která byla výrazně tužší v krutu i ohybu.
Lancia Delta Nuova 836 je luxusní verzí Fiatu. Má velmi pohodlná sedadla z vynikajících materiálů, bohatou výbavu čítající obvykle automatickou digitální klimatizaci se solárním řízením, centrální zamykání, Lancia code, determická skla atd. Má i lepší, i když na české díry poměrně tvrdé odpružení a celkové zpracování na mnohem vyšší úrovni než levnější Fiaty. V nabídce prakticky nebyl žádný vysloveně nepovedený model. Výtky by se mohly týkat morálně zastaralého motoru 1.9 TD a TDS, ale v jeho prospěch hovoří jeho relativní spolehlivost (v rámci tehdejších turbodieselů) a schopnost jezdit prakticky na jakékoli palivo.
Motorizace 1.6 16v je skutečně povedená z hlediska kompromisu mezi dynamikou, spolehlivostí, životností a spotřeby paliva (ostatně - vyrábí se dodnes a používají či používaly ji i vozy jiných značek). Největší senzací asi bude verze 2.0 16v Turbo HF, jejíž cena na trhu ojetin je ale stále poměrně vysoká - z naprosto pochopitelných důvodů...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 14.06.2012 00:08, RE: bez předmětu
Martin Vaculík napisał:
Motor 2,0i 16V Turbo (kolem 140 kW)je velmi nespolehlivý všude, kde se kdy vyskytnul. Tím spolehlivým autor myslel pětiválecl 2,0i 20V turbo (162 kW), který známe z posledních Fiatů Coupé a Lancií Kappa. Ten však v deltě nebyl. Delta Turbo 16V raději nebrat, pokud nejste expert na Italy. (já bych jí mít mohl, vím co dělat, aby mi tento motor nezakukal, jinak většinou končí při 100 tis s ojnicí skrz blok)
Tento omyl, který píšete zcela evidentně bez jakýchkoli osobních zkušeností, je na českém internetu velmi oblíbeným klišé. Myslím si, že jeho původcem je jakýsi pan Vacilík, zřejmě také na slovo vzatý "odborník"., který v životě neoptevřel ani kapotu. Takže jak se věci mají: přesně opačně, než píšete! 16v turbomotor je právě a přesně ten, s nímž Lancia získala celkem 6 titulů mistra světa v rallye. Je to přesně ten velmi robustní, spolehlivý, úžasně dynamický a překvapivě jednoduchý motor. Bohužel těžký s velkým momentem setrvačnosti... Je postaven pouze na kvalitě a robustnosti jednotlivých komponentů a přesném dílenském zpracování. Jinak je doslova primitivně jednoduchý. A možná proto tak dobrý.
Jeho největším plusem je sktečnost, že krom Themy a Kappy se obvykle (Delta Integrale, Delta II, Coupé 16v TB, AR 155 Q4) kombinoval se špičkovou a spolehlivou elektronikou Magneti-Marelli IAW 4W.
Ač mi prošlo rukama dpbrých 50 těchto motorů, ANI V JEDNOM PŘÍPADĚ neprošla ojnice skrz blok, a to ani po 500 000 km. Kde se tento nesmysl vzal: obvyklý problém všech turbomotorů je teplotní citlivost. Studený olej s příliš vysokou viskozitou a vysokým tlakem nevytvoří dostatečně pevnou nosnou celistvou plochu. Když v -15 °C hlupák nastartuje takový motor a prožene jej několikrát na plný plyn, odejdou krom turba i hlavní ložiska motoru (obvykle vzápětí). Přitom stačí jen počkat, až se olej zahřeje na provozní teplotu, a můžete motoru nakládat, jak je libo. Tato vlastnost je společná VŠEM turbomotorům (i atmosférákům s vyšším kompr. poměrem) bez rozdílu značky a původu. U Fiatů byl ale trochu problém v tom, že výrobce měl již v polovině 80. let min, století velmi vysoké nároky na přesnost uložení kliky (max. přípustná ovalita 0,007 mm!!!). A pokud jednou na motoru odejdou hlavní lágry, je zpravidla klika nepoužitelná a za 72 000 Kč (!!!) se musela koupit nová pro opravu motoru. Na to se samozřejmě čeští šetřiví a vševědoucí diletanti vykašlali, vydřenou kliku obrousili i o několik milimetrů a použili originální ložiska. Výsledkem takové prasečiny byly obrovské vůle v uložení klikového mechanismu, které v krajním případě mohly být i příčinou, že ojnice proletěla vanou. Ale s tím Lancia neměla vlbec nic společného! Příčinou byl český/německý diletatnt, nikoli výrobce! Takto zpras... opravená auta pak šla z ruky do ruky a každému ten motor kleknul, každý zjistil, že oprava toho motoru ho vyjde na cca 100 000 Kč a tak motor opět nechal zpras... opravit po českoněmecku a prodal dál.... a tak stále dokola...
Dvacetiventil je bohužel již komerčním produktem a jeho životnost i vytrvalost je niží než u 16v. Kombinoval se s průměrným turbodmychadlem, kvůli čemuž dostal variabilní sací vačku (aby se eliminovalo horší turbo). Rovněž elektronika Bosch Motronic, s níž se výhradně kombinoval je - budeme-li hodně moc tolerantní - hodně podprůměrná a poruchová. Kromě závad elektroniky, které jsou typicky pro Bosch velmi časté, se přeplňovaný pětiválec potýká s praskáním svodů, je náchylný na teploty mnohem víc než čtyřválec a snad jsem neviděl jediný 20v TB, který by přežil 300 000 km, tedy hranice, které se 16v TB dožívá zcela běžně. Ale pokud koupíte na jihu Evropy třeba pěknou Kappu 20v TB po člověku a ne zvířeti, můžete s ní zažít velmi příjemné desítky i stovky tisíc kilometrů. Je to v lidech, ne v těch motorech...
reagować
Integrale
ilość wystąpień10
data registracji13.06.2012
Cztwartek 12.02.2015 16:25, Nesmysly od A do Z...
A který 2.0 motor máte konkrétně na mysli? Lampredi 2.0 8v, 2.0 8v turbo, 2.0 16v, 2.0 16v turbo nebo Pratola Serra 2.0 20v VVT, 2.0 20v VIS nebo 2.0 20v turbo?
Pokud byste libovolný z těchto motorů rozebral, zjistíte, jak moc podléháte nesmyslným dogmatům. Pro tyto motory jsou typické vlastnosti: robustnost, kvalitní materiály, pečlivost. Je to naprosto ukázková čistá strojařina nejvyšší třídy. Kvalitnější motory prostě nenajdete, není tam nic odfláknutého, není tam žádná chyba, není tam nic špatně. Prostě NESMYSLY!
Každý motor jde zadřít. Stačí, když nebude správně a dostatečně mazán, chlazen nebo používán v souladu s návodem k obsluze. Ručím Vám za to, že uvedené motory jsou naprostá špička z hlediska strojařiny. Kdo tvrdí opak, v životě neviděl jediný z těch motorů rozebraný a nemá žádné zkušenosti, které by jej k podobným nesmyslům opravňovaly. Řekl bych, že podle těchto řečí poznáte hlupáka.
Jsou nepovedené motory, jsou nepovedená auta a každá automobilka "umí" jednou za čas stvořit dokonalý nepovedenec. U některých kusů člověk přemýšlí, zda je to někde vyšší mocí dáno, protože se na nich odporoučí úplně všechno, zatímco jiné kusy téhož typu/modelu/značky fungují naprosto perfektně.
Lancia Delta II je ve všech benzinových 16v verzích naprosto spolehlivé a bezproblémové auto. Nejpovedenější varianty jsou 1.6 16v/105 koní a 2.0 turbo 186-193 koní. Ten turbomotor je při stejném režimu překvapivě méně žíznivý, než 1.8 16v či 2.0 16v. Zase je trochu háklivější na olej a rozvody se u něj dělají častěji.
Krom bezesporu nekvalitních plastů, jak již bylo uvedeno, bych přidal ne zrovna nejlepší poměr hmotnosti a tuhosti pětidveřových verzí. Zadní náprava má malé propérování, překvapivě dobře však vede kola díky uložení ve valivých ložiskách místo silenbloků (v silenblocích je uložená celá robustní nápravnice). Nevýhodou tohoto řešení je výrazné pronikání hluku od nápravy do interiéru.
Téměř totožnou technicku s Deltou sdílí Fiat Coupé, který byl vyráběn u Pininfariny a tím pádem je také překvapivě kvalitně vyroben.
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.