0
powrót
 

diskuze k tématu: Kia Rio 1,25 VVT: Takové obyčejné auto

kategorie zaszeregowania tematu: korejská vozidla
Koloss
ilość wystąpień639
data registracji19.09.2008
Poniedziałek 15.06.2015 14:49, kroutící moment
Už jsem to tady psal vícekrát - kroutící moment je u atmosférického benzínu přímo úměrný objemu a odchylky nastávají jen dobrým (nebo špatným) laděním sání/plnění válců. Tedy když jde o slušný dvoulitr, tak jeho maximální krouťák bude kolem 200 Nm. Takže pozastavení se nad kroutícím momentem 121 Nm u motoru s objemem 1,25 litru je známkou neznalosti.

Výkon 62 kW u takto malého motoru je jen typickou známkou poslední doby, když se výrobci honí za papírovými hodnotami bez ohledu na reálné vyžití. Nikdo nebude jezdit s tímto motorem v otáčkách u omezovače a tak bude skutečně využitelný výkon někde mezi 40-50 kW.
reagować
kancelarskakrysa
ilość wystąpień6
data registracji01.06.2010
Piątek 26.06.2015 10:20, Moment
Pane Klossi, to co říkáte je trochu zjednodušené.

1) Není kroutící moment (při krutu jde o snahu o deformaci materiálu účinkem síly kolmé k ose materiálu), ale točivý moment. je to boužel tradiční chyba i mnoha novinářů. Je to podobné jako zaměňování sekund za vteřiny apod.

2) Točivý moment je veličina, která je závislá na střední pístové rychlosti a tlaku ve válci. Je to tedy hodnota, kterou lze ovládnout
2a) Správým časováním ventilů
2b) Vhodným proůběhem hoření (a tedy i správným vsřikem paliva)
2c) Vypláchnutím spalovacího prostoru

reagować
Koloss
ilość wystąpień639
data registracji19.09.2008
Piątek 26.06.2015 12:06, RE: Moment
kancelarskakrysa napisał:
Pane Klossi, to co říkáte je trochu zjednodušené. 1) Není kroutící moment (při krutu jde o snahu o deformaci materiálu účinkem síly kolmé k ose materiálu), ale točivý moment. je to boužel tradiční chyba i mnoha novinářů. Je to podobné jako zaměňování sekund za vteřiny apod.2) Točivý moment je veličina, která je závislá na střední pístové rychlosti a tlaku ve válci. Je to tedy hodnota, kterou lze ovládnout 2a) Správým časováním ventilů 2b) Vhodným proůběhem hoření (a tedy i správným vsřikem paliva) 2c) Vypláchnutím spalovacího prostoru


Tak jsme si přečetli nějaké to poučování a jaký má být výsledek? Komunita lidí, kteří se zajímají o auta, si většinou nehraje na slovíčka, ale podstatné pro ni je sdílení srozumitelných informací.

Takže ohledně ladění kroutícího momentu motoru máte pravdu, řeší se to nastavením mnoha parametrů. A výsledek je ten, že dobře naladěná atmosférická benzínová 1.6 má kroutící moment lehce pod 160 Nm, spatně naladěná má třeba jen 140 Nm. Dobře naladěný dvoulitr bude mít 195 Nm, třílitr se bude blížit 300 Nm. To není žádný zákon, i když by se to papírově asi dalo nějak odvodit, ale je to odpozorovaná realita.
reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Piątek 26.06.2015 12:48, RE: Moment
kancelarskakrysa napisał:
Pane Klossi, to co říkáte je trochu zjednodušené. 1) Není kroutící moment (při krutu jde o snahu o deformaci materiálu účinkem síly kolmé k ose materiálu), ale točivý moment. je to boužel tradiční chyba i mnoha novinářů. Je to podobné jako zaměňování sekund za vteřiny apod.2) Točivý moment je veličina, která je závislá na střední pístové rychlosti a tlaku ve válci. Je to tedy hodnota, kterou lze ovládnout 2a) Správým časováním ventilů 2b) Vhodným proůběhem hoření (a tedy i správným vsřikem paliva) 2c) Vypláchnutím spalovacího prostoru



Hele a ta závada, co měly tradičně 120-ky, že jim upadlo za jízdy zadní kolo, byla způsobena tím, že se hnací hřídel utočila nebo ukroutila?
reagować
tomaskrtek
ilość wystąpień982
data registracji18.03.2008
Piątek 26.06.2015 13:48, RE: Moment
David V napisał:
kancelarskakrysa napisał:
Pane Klossi, to co říkáte je trochu zjednodušené. 1) Není kroutící moment (při krutu jde o snahu o deformaci materiálu účinkem síly kolmé k ose materiálu), ale točivý moment. je to boužel tradiční chyba i mnoha novinářů. Je to podobné jako zaměňování sekund za vteřiny apod.2) Točivý moment je veličina, která je závislá na střední pístové rychlosti a tlaku ve válci. Je to tedy hodnota, kterou lze ovládnout 2a) Správým časováním ventilů 2b) Vhodným proůběhem hoření (a tedy i správným vsřikem paliva) 2c) Vypláchnutím spalovacího prostoru
Hele a ta závada, co měly tradičně 120-ky, že jim upadlo za jízdy zadní kolo, byla způsobena tím, že se hnací hřídel utočila nebo ukroutila?


v mém případě to bylo nedotaženou maticí na poloose a absencí závlačky
reagować
kancelarskakrysa
ilość wystąpień6
data registracji01.06.2010
Piątek 26.06.2015 22:24, moment
Ano, odpověděl jste si sám. Takže mít 20 N.m a nemít 20 N.m je rozdíl 40 N.m. A to je hodně znát, co říkáte?
Takže kdyby někdo chtěl s autem s malým motorem pěkně jezdit, tak bude muset točit, tedy pokud to půjde. Tady je malý točivý moment a ještě s nevhodným průběhem, jak autor napsal, tudíž žádná pecka se nekoná. Mít malý litrový motůrek ze Smartu, dal by mu, jak se říká, na prdel. Protože ten má sice menší točivý moment, ale dokáže jej využít ve vhodnějším spektru otáček, tedy posunout špičku blíž k vrcholu výkonu. Musí se pak sice hodně točit, ale alespoň to jede, protože zákonitosti výkonu a točivého momentu nejdou proti sobě.

reagować
kancelarskakrysa
ilość wystąpień6
data registracji01.06.2010
Piątek 26.06.2015 22:25, !
Bod a potlesk ;)
reagować
Koloss
ilość wystąpień639
data registracji19.09.2008
Poniedziałek 29.06.2015 10:33, RE: !
kancelarskakrysa napisał:
Bod a potlesk ;)


Sám sobě publikem?
reagować
tomaskrtek
ilość wystąpień982
data registracji18.03.2008
Środa 01.07.2015 08:56, RE: moment
kancelarskakrysa napisał:
Ano, odpověděl jste si sám. Takže mít 20 N.m a nemít 20 N.m je rozdíl 40 N.m. A to je hodně znát, co říkáte?Takže kdyby někdo chtěl s autem s malým motorem pěkně jezdit, tak bude muset točit, tedy pokud to půjde. Tady je malý točivý moment a ještě s nevhodným průběhem, jak autor napsal, tudíž žádná pecka se nekoná. Mít malý litrový motůrek ze Smartu, dal by mu, jak se říká, na prdel. Protože ten má sice menší točivý moment, ale dokáže jej využít ve vhodnějším spektru otáček, tedy posunout špičku blíž k vrcholu výkonu. Musí se pak sice hodně točit, ale alespoň to jede, protože zákonitosti výkonu a točivého momentu nejdou proti sobě.


´´Takže mít 20 N.m a nemít 20 N.m je rozdíl 40 N.m´´ nevím na jakou školu-jestli vůbec-jste chodil ale mít 20 a nemít dvacet není rozdíl 40 ale stále jen dvacet. to byste musel napsat mít o 20 méně nebo mít o dvacet více, pak je rozdíl skutečně 40.
reagować
Pepe
ilość wystąpień1136
data registracji09.05.2007
Środa 01.07.2015 12:29, RE: moment
tomaskrtek napisał:
kancelarskakrysa napisał:
Ano, odpověděl jste si sám. Takže mít 20 N.m a nemít 20 N.m je rozdíl 40 N.m. A to je hodně znát, co říkáte?Takže kdyby někdo chtěl s autem s malým motorem pěkně jezdit, tak bude muset točit, tedy pokud to půjde. Tady je malý točivý moment a ještě s nevhodným průběhem, jak autor napsal, tudíž žádná pecka se nekoná. Mít malý litrový motůrek ze Smartu, dal by mu, jak se říká, na prdel. Protože ten má sice menší točivý moment, ale dokáže jej využít ve vhodnějším spektru otáček, tedy posunout špičku blíž k vrcholu výkonu. Musí se pak sice hodně točit, ale alespoň to jede, protože zákonitosti výkonu a točivého momentu nejdou proti sobě.
´´Takže mít 20 N.m a nemít 20 N.m je rozdíl 40 N.m´´ nevím na jakou školu-jestli vůbec-jste chodil ale mít 20 a nemít dvacet není rozdíl 40 ale stále jen dvacet. to byste musel napsat mít o 20 méně nebo mít o dvacet více, pak je rozdíl skutečně 40.


To se ho musím zastat, nejspíše to bylo myšleno jako vtip. Kdysi to zaznělo v nějakém humoristicko-satirickém pořadu, ovšem ohledně peněz. Takže originalita nula, navíc bez smajlíků . Já to pochopil hned, neb tuhle parafrázi taky občas používám. No, jestli to ale myslel vážně, tak nic, no...
reagować
Koloss
ilość wystąpień639
data registracji19.09.2008
Środa 01.07.2015 12:36, RE: moment
Pepe napisał:
To se ho musím zastat, nejspíše to bylo myšleno jako vtip. Kdysi to zaznělo v nějakém humoristicko-satirickém pořadu, ovšem ohledně peněz. Takže originalita nula, navíc bez smajlíků . Já to pochopil hned, neb tuhle parafrázi taky občas používám. No, jestli to ale myslel vážně, tak nic, no...


Já to taky znal, takže jsem to nekomentoval, ale popravdě vůbec nevím, proč sem přišel kázat rozumy.
reagować
Pepe
ilość wystąpień1136
data registracji09.05.2007
Środa 01.07.2015 13:52, RE: moment
Koloss napisał:
Pepe napisał:
To se ho musím zastat, nejspíše to bylo myšleno jako vtip. Kdysi to zaznělo v nějakém humoristicko-satirickém pořadu, ovšem ohledně peněz. Takže originalita nula, navíc bez smajlíků . Já to pochopil hned, neb tuhle parafrázi taky občas používám. No, jestli to ale myslel vážně, tak nic, no...
Já to taky znal, takže jsem to nekomentoval, ale popravdě vůbec nevím, proč sem přišel kázat rozumy.


Že by kouzlo anonymity? . Navíc dovede sám sebe pochválit, to nikdo líp neudělá
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.