0
powrót
 

diskuze k tématu: A zase ta spotřeba - Kia Rio 1,2 CRDi

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, vše o spotřebě, korejská vozidla
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 24.05.2012 06:34, Chyba lávky
Tak koukám, že odpověď není vůbec přesná. Paní má auto , které koupila loni, ale je z roku 2006 ! Takže v autorizáku nic nevyreklamuje, maximálně z majitelky budou tahat peníze. Doporučení s STK bych bral, je to začátek a dá se s emisním protokolem pracovat, ale lepší by bylo hledat nějaký dobrý neznačkový servis. Škoda,že nepíše , kolik má auto najeto, ale i to u ojetiny může být zavádějící. Rozhodně toto auto není spořínek jako TDi, ale do těch 6 litrů, s popisovaným stylem ježdění, by se měla vejít.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 24.05.2012 08:21, RE: Chyba lávky
Roman AX napisał:
Tak koukám, že odpověď není vůbec přesná. Paní má auto , které koupila loni, ale je z roku 2006 ! Takže v autorizáku nic nevyreklamuje, maximálně z majitelky budou tahat peníze. Doporučení s STK bych bral, je to začátek a dá se s emisním protokolem pracovat, ale lepší by bylo hledat nějaký dobrý neznačkový servis. Škoda,že nepíše , kolik má auto najeto, ale i to u ojetiny může být zavádějící. Rozhodně toto auto není spořínek jako TDi, ale do těch 6 litrů, s popisovaným stylem ježdění, by se měla vejít.
Dobrý den, auto má najeto 85 tis. km, a děkuji za postřeh
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 24.05.2012 08:44, Tak nevím...
Ale řekl bych,že v roce 06 se do Ria montoval pouze obsah 1.5litr,čtyřválec s výkonem 81kW.A info ze servisu jsou klasicky nepoužitelné,jako ze všech servisů napříč značkami.Nic nového.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 24.05.2012 09:16, Spotřeba
První věc je metodika kterou výrobce (podle nařízení EU) měří spotřebu, tenhle systém měření spotřeby má k realitě hodně daleko. Další věc je použití ve městě, až 80% řidičů jezdí ve městě totálně blbě, tedy rychlé rozjezdy na semaforech, brzdění těsně před semafory a podobné lahůdky, kdy ač se vám to nezdá pouze střídáte brzdu a plyn. To na těchto kuřatech dopovaných kesonovou nemocí má enormní vliv na spotřebu. Další věcí mohou být použité pneumatiky, větší rozměr než povoluje výrobce (poměrně častý nešvar), použití zimních pneu místo letních, případně univerzálních. Možnosti jsou pouze 3, prvně by mělo přijít napojení na diagnotiku a nové nastavení ŘJ, včetně výmazu chyb, pak by měla následovat v článku zmíněná kontrola na STK a nakonec důkladná optická kontrola vedení nafty, jestli se někde neobjevuje únik. Ovšem všechny tyhle věci vám slušný servis zajistí sám. Přístup autorizovaného servisu je opět totálně špatně a je to zřejmě pouze snaha vyhnout se práci, případně reklamaci
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 24.05.2012 10:35, skutečné kilometry a vstřiky
Samozřejmě záleží kde se s tím autem jezdí, ale i kdyby to bylo hlavně město, nebo jen dálnice vysokou rychlostí, tak by snad spotřeba neměla být u malého dieselu tak vysoká. Řekl bych max. 7,5 litru. V diskuzi uvedené najeté kilometry jsou celkem nízké, zajímalo by mě jestli jsou nějak doložené. Ale i tak by mohly být špatné vstřiky. Stačí párkrát natankovat špatnou naftu. Rozhodně by to chtělo diagnostiku poku možno v diesel servisu, případně test emisí.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 24.05.2012 10:50, RE: skutečné kilometry a vstřiky
Paul napisał:
Samozřejmě záleží kde se s tím autem jezdí, ale i kdyby to bylo hlavně město, nebo jen dálnice vysokou rychlostí, tak by snad spotřeba neměla být u malého dieselu tak vysoká. Řekl bych max. 7,5 litru. V diskuzi uvedené najeté kilometry jsou celkem nízké, zajímalo by mě jestli jsou nějak doložené. Ale i tak by mohly být špatné vstřiky. Stačí párkrát natankovat špatnou naftu. Rozhodně by to chtělo diagnostiku poku možno v diesel servisu, případně test emisí.
Na tom autě bude evidentně něco špatně - s o dost těžším naftovým autem o obsahu 2,2 se nedostanu přes 9 ani při jízdě jen po městě. Únik paliva by byla ta nejmenší komplikace. Spíš bude protejkat nějakej vstřik...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 24.05.2012 15:36, RE: skutečné kilometry a vstřiky
Pepe napisał:
Na tom autě bude evidentně něco špatně - s o dost těžším naftovým autem o obsahu 2,2 se nedostanu přes 9 ani při jízdě jen po městě. Únik paliva by byla ta nejmenší komplikace. Spíš bude protejkat nějakej vstřik...
Ono to funguje tak, že do horších vstřiků posílá řídící jednotka víc nafty, aby byl zachován výkon a chod motoru. V této fázi dojde logicky ke zvýšení spotřeby, kouřivosti a běh motoru není takový jaký by měl být. Později když už je překročena určitá mez únosnosti ŘJ výkon omezí aby nedošlo k vážnému poškození motoru. Vím že zkušení mechanici co řeší common rail, ale i PD poznají vadné vstřiky i jen poslechem. Samozřejmě určit které vstřiky jsou vadné už musí diagnostika. Co jsem viděl, tak u Renaultů a Fordů s common railem a horšími vtřiky některé motory opravdu dost kouří i na běžné přidání plynu. Bohužel, když tam jsou Densa, tak je to pro mnohé na mašli.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 24.05.2012 16:28, Jsem zmaten...
Kia Rio je z loňského podzimu, přitom z roku 2006, motor 1.5 přitom 1.2nafta(pro fandy nové rio je1,1 nebo 1,4nafta), prý najela 85tisíc za půl roku(no nemám zkušenosti s naftou ale já s benzínem bych při takovém nájezdu byl už čtyřikrát na prohlídce v Kia servisu)...nejsem si jistý ale nedávno už tu byl jeden článek na téma Kia a spotřeba a byl podobně zmatený...tak ať si paní v Boleslavi jde opět hrát karty na počítači a pro ostatní....pojďme číst a psát kvalitnější články!!!
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 24.05.2012 16:46, RE: Jsem zmaten...
AnthoniusS napisał:
Kia Rio je z loňského podzimu, přitom z roku 2006, motor 1.5 přitom 1.2nafta(pro fandy nové rio je1,1 nebo 1,4nafta), prý najela 85tisíc za půl roku(no nemám zkušenosti s naftou ale já s benzínem bych při takovém nájezdu byl už čtyřikrát na prohlídce v Kia servisu)...nejsem si jistý ale nedávno už tu byl jeden článek na téma Kia a spotřeba a byl podobně zmatený...tak ať si paní v Boleslavi jde opět hrát karty na počítači a pro ostatní....pojďme číst a psát kvalitnější články!!!
Nemusíte být zmaten. Stačí jen pořádně číst a na to už upozorňuji v první reakci. Bohužel David V je to samé, taky nečte. Takže ještě jednou : KIA Rio rok výroby 2006, koupená loni na podzim. Najeto 85000. Nevím, co na tom nechápete ?
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 24.05.2012 17:30, RE: Jsem zmaten...
Roman AX napisał:
Nemusíte být zmaten. Stačí jen pořádně číst a na to už upozorňuji v první reakci. Bohužel David V je to samé, taky nečte. Takže ještě jednou : KIA Rio rok výroby 2006, koupená loni na podzim. Najeto 85000. Nevím, co na tom nechápete ?
No přeci to, že se nedodávalo s 1.2CRDi, ale 1.5CRDi...
Jinak já bych se zaměřil na další možnost:
Autorka dotazu nezmínila, kde přišla ke spotřebě 10l, jestli je to jen spotřeba odečtená z PP nebo dle doplnění paliva a ujeté vzdálenosti.
Takže první by měla být, pokud se jedná o spotřebu odečtenou jen z PP, kontrola dle dotankování. Je docela možné, že se jedná jen o chybný údaj zobrazovaný PP. A je otázkou, na základě čeho se zobrazuje údaj o spotřebě, což já nevím ;)
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 24.05.2012 17:41, RE: Jsem zmaten...
rohYpnol napisał:
No přeci to, že se nedodávalo s 1.2CRDi, ale 1.5CRDi...
Jinak já bych se zaměřil na další možnost:
Autorka dotazu nezmínila, kde přišla ke spotřebě 10l, jestli je to jen spotřeba odečtená z PP nebo dle doplnění paliva a ujeté vzdálenosti.
Takže první by měla být, pokud se jedná o spotřebu odečtenou jen z PP, kontrola dle dotankování. Je docela možné, že se jedná jen o chybný údaj zobrazovaný PP. A je otázkou, na základě čeho se zobrazuje údaj o spotřebě, což já nevím ;)
a ještě doplním, velmi záleží na způsobu provozování. Pokud by se jednalo o časté krátké popojíždění v zimě, tak ta spotřeba vůbec není nereálná.
Dál neznám konkrétní průběh křivek výkonu/toč. momentu, ale jak autorka zmiňuje, že drží motor pod 2 tis. ot., to může klidně vést k rozežranosti. Turbo plně nezabírá a motor neustále podtáčí a trápí. Naopak by se měla pohybovat OD 2tis. ot. výš, pokud je motor v zátahu!
V odpovědi je správně popsáno, že předpokládá vysokou spotřebu vlivem poruchy, ale já bych po přečtení dotazu na zkušenost tazatelky moc nevsázel. Bez urážky.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 24.05.2012 18:11, RE: Jsem zmaten...
rohYpnol napisał:
a ještě doplním, velmi záleží na způsobu provozování. Pokud by se jednalo o časté krátké popojíždění v zimě, tak ta spotřeba vůbec není nereálná.
Dál neznám konkrétní průběh křivek výkonu/toč. momentu, ale jak autorka zmiňuje, že drží motor pod 2 tis. ot., to může klidně vést k rozežranosti. Turbo plně nezabírá a motor neustále podtáčí a trápí. Naopak by se měla pohybovat OD 2tis. ot. výš, pokud je motor v zátahu!
V odpovědi je správně popsáno, že předpokládá vysokou spotřebu vlivem poruchy, a...
Přesně tak,každý motor potřebuje pravidelně vyhnat pavouky.Někteří řidiči si myslí,jak své motory šetří neustálou jízdou v nízkých otáčkách,ale opak je pravdou.Akorát si vychovají rozežraného lenocha.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Cztwartek 24.05.2012 23:37, RE: skutečné kilometry a vstřiky
Pepe napisał:
Na tom autě bude evidentně něco špatně - s o dost těžším naftovým autem o obsahu 2,2 se nedostanu přes 9 ani při jízdě jen po městě. Únik paliva by byla ta nejmenší komplikace. Spíš bude protejkat nějakej vstřik...
Souhlas,máme 2,4 JTD a nevyšší spotřeba byla zatím 9litrů, jinak jezdíme cca kolem 6litrů, ale jednou sme se dostali i na 4.7 litru.... takže asi fakt někde bude zakopanej pes...
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Piątek 25.05.2012 00:15, Rok výroby
Pánové, máte pravdu, ten rok výroby byl pro mě neviditelný...
Jasné, že na reklamaci se to uhrát nedá, nicméně si myslím, že vodítko to je.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 28.05.2012 20:05, kdo chce kam
Já Vám to říkal, nekupujte toho korejce, je fo fake! buch a šup ho, ale každý si na ty kamna musí sáhnout sám, aby věděl že pálí ...njn reklama je mocná věc.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Wtorek 29.05.2012 12:22, motor
škoda času se zabývat takovými dotazy, ženská ani neví v čem jezdí, žádná 1,2 CRDi se do RIA nikdá nedávala, podle mně tam ani netankuje naftu a má 1,4 benzin a pak je 10 litrů spotřeba při neekonomickém stylu jízdy klidně možná. Jestli ji 10 litů opravdu žere nafťák, pak opět škoda času odpovídat, to je snad nabíledni, že je to rozbitý...
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.