0
powrót
 

diskuze k tématu: Kdy měnit motorový olej?

kategorie zaszeregowania tematu:
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Środa 09.10.2013 13:00, Lidé jsou různí
Třeba včera mě vezl známý z volejbalu v čerstvě dovezeném Superbu s naftou. Nastartoval a při rozjezdu to hned studený dost osolil a pak ještě několikrát. Pak se rozpovídal, že mu to dovezl jeho známý, kam jezdí co 2 roky měnit olej a připravit na technickou. Vyměnil to za 10 let starou Oktávku, se kterou se údajně bojí jezdit do zahraničí, protože už je prý stará. Myslím, že takového člověka nějaký "dobrý pocit" motoru absolutně nezajímá a stav auta posuzuje primárně podle roku výroby.
A nás, co to zajímá, už to dávno děláme a víme, že o spolehlivosti auta rok výroby nemusí nic říkat.
K uvedenému se připojuji, do auta leju olej předepsané specifikace za naprosto běžnou cenu a měním jej po roce, kdy najedu 10-12 tkm (předpis výrobce je 20 tkm). Považuji to s ohledem na moje použití auta za nejlepší řešení, jak finančně, tak s ohledem na motor. Pokud bych dělal řidiče (dlouhé trasy s ustálenou jízdou), olej bych nechal stejný, jen bych prodloužil interval na těch 20 tisíc, co doporučuje výrobce. Přes 20 tkm bych ale nešel.
reagować
donald
ilość wystąpień30
data registracji09.05.2007
Środa 09.10.2013 13:54, Výkonová specifika
Vůbec jsem nepochopil, co autor myslel slovy, že ani vyšší výkonová specifikace nepomůže. V USA běžně používají mot. olej nízké výkonové specifikace, mění ho častěji (6 - 8 tisíc km) a ono to funguje. V každém případě není dobré olej dojet až na doraz. Nikdy nevíte, v jakém je pak olej stavu, resp. můžete si to odborně změřit, ale zkouška není levná.
reagować
Paul
ilość wystąpień773
data registracji07.11.2008
Środa 09.10.2013 14:33, RE: Výkonová specifika
donald napisał:
Vůbec jsem nepochopil, co autor myslel slovy, že ani vyšší výkonová specifikace nepomůže. V USA běžně používají mot. olej nízké výkonové specifikace, mění ho častěji (6 - 8 tisíc km) a ono to funguje. V každém případě není dobré olej dojet až na doraz. Nikdy nevíte, v jakém je pak olej stavu, resp. můžete si to odborně změřit, ale zkouška není levná.


Asi tak, proto má spousta benzínových aut určených primárně pro americký trh v Evropě problém s předčasným opotřebením, zakarbonováním, přidíráním... Long life interval má, nebo by měl smysl u aut, která jezdí hodně, t.j. min 30 000 km rok, ale zárověň by takové auto mělo mít dostatečně velkou olejovou náplň a dimenzovanou filtraci. Jinak rok nebo 15 000 km, podle toho co nastane dřív a basta! Finanční stránku věci to nezhorší. Je rozdíl naúčtovat litr oleje Long za 800 Kč, nebo za třetinu normální olej stejné specifikace.
reagować
mink
ilość wystąpień1
data registracji27.09.2011
Środa 09.10.2013 15:51, Výměna oleje
Když jsem kupoval Ignise, tak měl v motoru místo oleje jakousi prapodivnou hmotu, která vznikla tím, že původní majitel natáhl interval výměny a za 100 000 km, ho vyměnil jen 3x. Teď měním olej po 10 - 13 tis km (jak to vyjde) a motor funguje jak nový .
Takže pár let s nezodpovědným přístupem k oleji se přežít dá, ale asi záleží na odolnosti konkrétního kusu.
reagować
Koloss
ilość wystąpień639
data registracji19.09.2008
Środa 09.10.2013 18:26, RE: Výměna oleje
mink napisał:
Když jsem kupoval Ignise, tak měl v motoru místo oleje jakousi prapodivnou hmotu, která vznikla tím, že původní majitel natáhl interval výměny a za 100 000 km, ho vyměnil jen 3x. Teď měním olej po 10 - 13 tis km (jak to vyjde) a motor funguje jak nový . Takže pár let s nezodpovědným přístupem k oleji se přežít dá, ale asi záleží na odolnosti konkrétního kusu.


Myslím, že bych měl problém koupit auto, které má místo oleje "prapodivnou hmotu". Tenhle kus to sice asi přežil, ale to může být jen zdání a problémy jsou na cestě.
reagować
Pepe
ilość wystąpień1136
data registracji09.05.2007
Środa 09.10.2013 19:20, RE: Lidé jsou různí
David V napisał:
Třeba včera mě vezl známý z volejbalu v čerstvě dovezeném Superbu s naftou. Nastartoval a při rozjezdu to hned studený dost osolil a pak ještě několikrát. Pak se rozpovídal, že mu to dovezl jeho známý, kam jezdí co 2 roky měnit olej a připravit na technickou. Vyměnil to za 10 let starou Oktávku, se kterou se údajně bojí jezdit do zahraničí, protože už je prý stará. Myslím, že takového člověka nějaký "dobrý pocit" motoru absolutně nezajímá a stav auta posuzuje primárně podle roku výroby. A nás, co to zajímá, už to dávno děláme a víme, že o spolehlivosti auta rok výroby nemusí nic říkat. K uvedenému se připojuji, do auta leju olej předepsané specifikace za naprosto běžnou cenu a měním jej po roce, kdy najedu 10-12 tkm (předpis výrobce je 20 tkm). Považuji to s ohledem na moje použití auta za nejlepší řešení, jak finančně, tak s ohledem na motor. Pokud bych dělal řidiče (dlouhé trasy s ustálenou jízdou), olej bych nechal stejný, jen bych prodloužil interval na těch 20 tisíc, co doporučuje výrobce. Přes 20 tkm bych ale nešel.


Přesně tak to vychází mně. Najedu tou "zatracovanou" naftou za rok 30-35tkm, měním po 20tkm, takže zhruba 3x za 2 roky... Hranice 300tkm již pokořena, zdá se, že v pořádku... ťuk, ťuk..
reagować
petaoldova
ilość wystąpień20
data registracji24.02.2012
Poniedziałek 30.12.2013 18:11, Raději dříve než pozdě....
Záleží na způsobu provozu auta, to souhlasím, spousta moderních automobilů je schopna podle jízdního stylu (krátké trasy, vyšší zátěž) přibližně odhadnout jaké budou cca vlastnosti oleje a tento přibližný údaj na diagnostice zobrazit- výměny oleje po 30 000km považuji za zhovadilost, sama jsem nikdy nepřekročila výměnu oleje po 15 000km (obvykle spíše po 10 000km) nebo 1 roce (i kdybych na olej měla mít najeto pouze 4000km, tak rok nepřetáhnu- máme více aut a některé mnoho nenajezdí), podle toho co nastalo dříve, raději investuji pár stovek do oleje možná zbytečně, než později řešit nákladnou opravu motoru a dodržuju doporučení výrobce co se týče specifikace (nejlépe i značku, pro alfu kupuji selénii, jak doporučuje výrobce, která je sice trošku dražší, ale ne tak dramaticky abych jí autu nedopřála), stejně tak dodržuji intervaly rozvodů 5 let nebo kilometrový proběh doporučený výrobcem- nemá smysl riskovat prasknutí rozvodového řemene, jenom proto, že ještě nejsou najety patřičné km, přecijen materiál řemene (guma) časem také chátrá a nemá ty vlastnosti co nový- raději dám pár stovek navíc, než pak zabrečet... (nejsem zrovna movitá, ale mám přítele automechanika, takže neplatím práci a materiál mám se slevou 20-40%, tak nemám důvod autíčkům nedopřávat kvalitní a včasný servis)
reagować
roman.hrdlicka
ilość wystąpień22
data registracji30.10.2013
Poniedziałek 30.12.2013 22:44, RE: Výměna oleje
Koloss napisał:
mink napisał:
Když jsem kupoval Ignise, tak měl v motoru místo oleje jakousi prapodivnou hmotu, která vznikla tím, že původní majitel natáhl interval výměny a za 100 000 km, ho vyměnil jen 3x. Teď měním olej po 10 - 13 tis km (jak to vyjde) a motor funguje jak nový . Takže pár let s nezodpovědným přístupem k oleji se přežít dá, ale asi záleží na odolnosti konkrétního kusu.
Myslím, že bych měl problém koupit auto, které má místo oleje "prapodivnou hmotu". Tenhle kus to sice asi přežil, ale to může být jen zdání a problémy jsou na cestě.


A to může být se vším. Proto říkám, že problém, když majitel nezná skutečně najetý kilometry a pak nevymění to, co je potřeba. Takhle známýmu vyletěl klíňák, protože měl auto stočený a nevyměnil ho včas. Proto kupuju auta s dohledatelným nájezdem, i když mi hodně "odborníků"radí, jak je to zbytečný. Raději dám 500 za cebii než platit motor.
reagować
driver111
ilość wystąpień528
data registracji13.03.2013
Wtorek 31.12.2013 16:06, RE: Výměna oleje
roman.hrdlicka napisał:
Koloss napisał:
mink napisał:
Když jsem kupoval Ignise, tak měl v motoru místo oleje jakousi prapodivnou hmotu, která vznikla tím, že původní majitel natáhl interval výměny a za 100 000 km, ho vyměnil jen 3x. Teď měním olej po 10 - 13 tis km (jak to vyjde) a motor funguje jak nový . Takže pár let s nezodpovědným přístupem k oleji se přežít dá, ale asi záleží na odolnosti konkrétního kusu.
Myslím, že bych měl problém koupit auto, které má místo oleje "prapodivnou hmotu". Tenhle kus to sice asi přežil, ale to může být jen zdání a problémy jsou na cestě.
A to může být se vším. Proto říkám, že problém, když majitel nezná skutečně najetý kilometry a pak nevymění to, co je potřeba. Takhle známýmu vyletěl klíňák, protože měl auto stočený a nevyměnil ho včas. Proto kupuju auta s dohledatelným nájezdem, i když mi hodně "odborníků"radí, jak je to zbytečný. Raději dám 500 za cebii než platit motor.


Ale ten motor můžeš platit i když si to projedeš Cebii, jasně znáš kilometry, ale nevíš co na tom původní majitel opravdu udělal. To koupil auto a jezdil aniž by to dal někam do servisu pro jistotu prevntivně prohlídnout? To nemusí být jen tím, že je auto stočené (klíňák), ale může to být i nějakým defektem materiálu. Je to o prevenci. Každé auto co jsem koupil, byť měly servisní historii, tak putovalo na velký servis, tj oleje, brzdy rozvody, příp tlumiče atd v podstatě co se najde. Vždy počítám s určitou částkou po koupi na servis. Pak mám v auto jistotu, protože potřebuju, aby jezdila a nestála v servisu. Tudíž spoléhat se na to, že to předchozí majitel opravdu udělal, je pěkná blbost a zatím se mi tyto prvotní servisy po koupi vždy vyplatily.
reagować

Kdy měnit motorový olej?

Je dobré držet se doporučení výrobce, nebo raději měnit dříve?
09.10.2013, aktualności
hodnocení článku: 76% (13x)
přečteno: 58230x


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.