David V napisał:
Třeba včera mě vezl známý z volejbalu v čerstvě dovezeném Superbu s naftou. Nastartoval a při rozjezdu to hned studený dost osolil a pak ještě několikrát. Pak se rozpovídal, že mu to dovezl jeho známý, kam jezdí co 2 roky měnit olej a připravit na technickou. Vyměnil to za 10 let starou Oktávku, se kterou se údajně bojí jezdit do zahraničí, protože už je prý stará. Myslím, že takového člověka nějaký "dobrý pocit" motoru absolutně nezajímá a stav auta posuzuje primárně podle roku výroby. A nás, co to zajímá, už to dávno děláme a víme, že o spolehlivosti auta rok výroby nemusí nic říkat. K uvedenému se připojuji, do auta leju olej předepsané specifikace za naprosto běžnou cenu a měním jej po roce, kdy najedu 10-12 tkm (předpis výrobce je 20 tkm). Považuji to s ohledem na moje použití auta za nejlepší řešení, jak finančně, tak s ohledem na motor. Pokud bych dělal řidiče (dlouhé trasy s ustálenou jízdou), olej bych nechal stejný, jen bych prodloužil interval na těch 20 tisíc, co doporučuje výrobce. Přes 20 tkm bych ale nešel.
Přesně tak to vychází mně. Najedu tou "zatracovanou" naftou za rok 30-35tkm, měním po 20tkm, takže zhruba 3x za 2 roky... Hranice 300tkm již pokořena, zdá se, že v pořádku... ťuk, ťuk..