Wtorek 23.01.2018 20:24,
jeep
Dobrý den,
dovolím si drobný postřeh. Vlastnictví jakéhokoliv offroadu je poměrně finančně náročné, zejména pak Jeepu, který primárně volili především lidé, kteří opravdu chtěli vůz i do terénu, tyto vozy pak mají za sebou většinou těžší život než podobně stará X5 či Touareg. Výjimky existují, nicméně spíše bych počítal s terénní minulostí. S tímto se pojí problém koroze, která hlodá pod kryty podvozku a vyžaduje péči. Problém koroze palivové nádrže zní relativně úsměvně (je to přeci plechová banda, tak co), bohužel se však prodává vcelku s čerpadlem za cca 55 tis. Kč. Problém má v podstatě dvě možná řešení koupit novou, modifikovanou plastovou nádrž s čerpadlem či koupit bazarovou za cca třetinovou cenu ovšem bez záruky. Možná, že někdo zná třetí cestu, možná že třeba v Polsku by to někdo uměl levněji (nezjišťoval jsem). Pokud protáčíte panenky, pak nad podobným vozem vůbec nepřemýšlejte, bohužel platí otřepaná fráze o opici a banánech. U srovnatelné konkurence to není bohužel o moc lepší, téměř každý majitel Pajera 3,2 by Vám po cca 250 tkm o čerpadle vyprávěl. Dále je to dnes již poměrně starý dieselový motor a může se přihlásit o vstřikovače, turbo a další věci související s běžným opotřebením.
Převodovka je obecně spolehlivá, nicméně opět platí, že pokud někdo něco v moderní automatické převodovce zanedbá, či ji trvale týrá taháním přívěsu na nebo za hranicí maximální hmotnosti, pak po kilometrovém proběhu jež mají tyto vozy zpravidla za sebou může žádat renovaci.
Spotřební věci typu brzdy, pneumatiky budete měnit častěji.
Pokud se pro koupi ojetého offroadu rozhodnete určitě si nechte dostatečnou finanční rezervu.
Při koupi šťastnou ruku.
reagować