mufik.martin napisał:
Vedel by nekdo jak takoveto palivo zkousne napriklad velmi choulostive 2.0 TDCI od forda 2004? Vim, ze stary mercedes 200, 250 a 300D jede na vsechno co hori, ale co modernejsi commonraily a treba TDI rotacka a PD atd? V lete a v tetpeljsich mesicich by nebylo treba ani upravovat motor na predehrev.....udajne olej vice maze motor (coz je ok) ale zase ma vice spalin a ty se usazuji v motoru...takze je tu nekdo kdo dokaze zodpovedet tuto utazku?
Do moderních motorů nesmí ani průměrná nafta z "JZD", nebo z podezřelých benzínek, natož stolní olej.
Staré, ale poctivé motory s tím nemají problém. Fabia SDi si dá také ráda říct, v TP má dokonce povolenou řepku jako alternativní palivo.
Člověk musí být trochu dobrodruh, jelikož se občas doma při slévání trochu maže :)
cca deset našich zákazníků se Ssangyong Musso 2,9TD (licenční motor Mercedes s radiálním čerpadlem) to prostě lijí do nádrže bez přidání nafty a jezdí bez jakýchkoli potíží !!!! V LÉTĚ !!!! jeden jezdí s Fiat Brava. Je pravda, že jsou to domácí kutilové co toho moc nenajezdí - pár km do práce a zpět, prostě "jezdí kolem komína". Kdo jezdí hodně, nechává si auto předělat podobně jako benzínové auto na LPG, ale to už stojí nějaké peníze. V zimě to různě pančují, když mrzne a namají namícháno, tak tuhne a legrace/jízda končí :)