anonym napisał:
Tady je každý chytrej jak radio !!! Samé co ? kdo ? jak ? Zeptejte se chlaďaře jaká je životnost kompresoru . Za jak dflouho začnou hadice propouštět a co se má každý rok na soustavě dělat ! Jsme jen češi každej to ojede a do auta nevrazí ani korunu , pak se to nemá srát ! Na novém to je přece v pohodě !
Přesně tak, tady každej chytrej jak rádio. Jak často měníš chladivo v ledničce, u které běží kompresor i 12 hodin denně nepřetržitě po dobu několika let?
Jestli zpuchří hadice, tak na to výměna chladiva 1x za 2 roky nemá vliv, to stejné, co se týče poruch kompresoru. Je to uzavřený oběh, takže by k žádné zásadní degradaci média nemělo docházet, pokud zařízení pracuje správně. Pokud časem dojde k netěsnosti, tak to není způsobeno provedenými/neprovedenými výměnami chladiva, ale nedostatečným dimenzováním soustavy. Pokud se v tomto pletu, tak prosím nějakého chlaďaře, ať mi napíše v čem se pletu. Rád si poslechnu názor odborníka.
A o kvalitě vozového parku: mam starý auto, tím pádem bylo levný, a proto, když na něm sem tam potřebuju něco vyměnit (rozvody, tlumiče), není mi za těžko zajet do autorizovaného servisu, kde na to mají normovaný čas a mám to se zárukou. Ovšem servisní prohlídky, včetně výměn kapalin dělám sám a má to několik důvodů:
- nemusím čekat až mají volno
- ušetřím za balastní práce, jako je kontrola gumiček stěračů, což zvládám zkontrolovat v garáži
- při těchto činnostech celkem detailně shlédnu stav auta, takže si všimnu dalších věcí, které budou potřeba řešit (opotřebené kotouče, destičky) a dopředu se připravím
- koupím si olej, jaký chci a nestane se mi, že bych měl přes rysku
- to, že na tyto činnosti záruku nemám mě netrápí, protože jsem je už dělal tak často, že jsou pro mě rutinou
- docela mě to baví