gablenz napisał:
Ale tady se bavíme snad o sportovním náčiní, ne? A ne o autě pro strýčka Antonína s bolavými zády nebo o autě pro V.H., který nemá rád mikrovibrace... Ten Fiat je technicky slabý... Mini má hodnotu. Ta cena je sice vysoká, ale v téhle verzi, s trochou péče, garáží...atd může časem být sběratelská záležitost, která nebude na ceně padat. A takové základní Porsche Neporsche stojí nějakých 1 600 000... Tady bych plakal..., kdybych musel investovat. Ale to Mini ve špičkové verzi zase není až tak špat...
Přesně tak. Je důležité jak moc je model skutečně sportovním náčiním. Vezmě třeba příklad Škodovky. Varianty RS jsou spíše lehce (o trošku větší brzdy a tvrdší podvozek) laděné a dostaly slušný motor, ovšem samotné auto konstrukčně (převisy karoserie, výška auta atd.) není vhodné na jakékoli sportovní vyžití, spíše se jedná o rychlou verzi rodiného vozu, nebo kombíku. Motor pak zbytek auta o dost převyšuje a vznikají tak komické situace, kdy na rovině auto zrychlí jako čert a v zatáčce je problém auto nasoukat do utažené zatáčky přecházející do esíčka, kdy auto přesunuje kufrovitý žok za zadní nápravou a celé to zezadu vypadá, jako když Halina Pawlovská tancuje sambu. Pak jsou auta, které si o ladění, nebo vyladění říkají (třeba MINI) tím, že mají kolo v každém rohu, nízkou stavbu a rozpočet nového majitele není tak sledovaná položka, aby musel budoucí majitel řešit jestli auto rychlé a mrštné bez kompromisu, nebo rychlé s velkým kufrem a tedy kompromisem...