0
powrót
 

diskuze k tématu: Jak zefektivnit provoz automobilů?

kategorie zaszeregowania tematu:
David V
ilość wystąpień2065
data registracji16.05.2007
Cztwartek 22.08.2013 13:52, To je zvláštní čtení...
aneb bouře ve sklenici vody.
Náklady na palivo tvoří 20% - to je alarmující! Naopak. Abych mohl jezdit, musím poměrně značnou část investovat. Kouím auto za milion a za 3 roky s ním najedu 100 tisíc km. Po 3. letech jsem na hodnotě ztratil 0,5 M, ale na palivu zaplatil třeba 300 tisíc. Není lepší se zaměřit při úsporách na tu významnější částku? 10% snížení spotřeby je technicky poměrně obtížné a ušetřím pouhých 30 tisíc. Nevidím velký rozdíl v tom, jestli za 3 roky přijdu o 800 tisíc nebo o 770.
Nehledě k tomu, že se motoráři můžou snažit sebevíc, ale spotřebu stejně nejvíce ovlivňuje řidič.
A konečně volnoběh. Běžná spotřeba na volnoběh bez klimy a světel je kolem litru za hodinu (dle obsahu a typu motoru). Aby se na litr dalo ujet 25 km, musela by být spotřeba 4 litry/100km, což prakticky nemá skoro nikdo (a to Ford mluví o průměrném motoru). Uvěřitelnější spotřeba je pak 8 litrů/100 km, což by pak odpovídalo volnoběžné spotřebě 2 litry za hodinu. Ano, to je možné, ale pro studený motor se zapnutou klimatizací, kdy:
1) funkce start/stop stejně nefunguje
2) pokud start/stop funguje tak klima nejede, takže se to nedá srovnávat

Pokud chcete šetřit na spotřebě za každou cenu, tak si kupte auto bez klimy. Klima ve městě udělá i litr a klidně 2. Ze start/stopem stejně pořád nepojede a navíc při každém náběhu bude odvádět teplo, které tam přinesly fotony během té přestávky, čímž se spotřeba zvedá a efekt je sporný. Klimu člověk v naší zeměpisné šíři potřebuje úhrnem tak měsíc maximálně 2 za rok, jinak těch 50 kilo tahá zbytečně. Kdo se jí vzdát nechce, nesmí si pak stěžovat na spotřebu. Jsou mezi námi tací, co ji zapínají jen třeba na 5 minut, což podle mě nemá smysl z mnoha důvodů.
reagować
mrož
ilość wystąpień9
data registracji22.08.2013
Cztwartek 22.08.2013 20:54, náklady na provoz
Pokud jsou náklady na palivo 43000/rok, pak u běžného auta za 300000-400000 je to zhruba 40-50% celkových nákladů, a ne 20%. Ostatní náklady jsou ztráta hodnoty (30000-40000/rok), opravy (5000-10000/rok), pojištění (6000). U starších aut klesá ztráta hodnoty, pojištění (není třeba mít havarijní) a rostou náklady za opravy.
Pokud by 43000 bylo opravdu 20%, pak by náklady za rok byly 215000, a to by platilo opravdu jen u luxusních aut s cenou kolem milionu korun. Jaká je průměrná cena firemního auta, o kterých je tento článek?
reagować
Abík
ilość wystąpień93
data registracji20.01.2009
Piątek 23.08.2013 13:57, Průměrné firemní auto!
Když uvádíte u firemního auta průměrný nájezd 18 t. km/rok, tak to znamená, že to některá auta ani nenajezdí. K čemu potom ta firma auta má? To je lepší, když bude uživatelům proplácet náhrady za soukromá auta a ušetří značné množství peněz. Já znám firemní auta s porcemi najetých km tak od 45 t. km, někdy až 90 t. km za rok. To se opravdu najdou firmy, které kupují auta zaměstnancům pouze na dojíždění do práce a hradí jejich provoz?
reagować
stanikk
ilość wystąpień61
data registracji06.05.2013
Piątek 23.08.2013 15:28, Názor
Pokud chce někdo šetřit na palivu, tak musí hlavně používat hlavu a hlavně mít auto s pořádným naftovým motorem, který pokud možno nemá filtr pevných částic.
reagować


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.