Piątek 07.04.2006 11:48,
US vozy v Evropě
Jeden z mých známých si těsně po Plyšáku dovezl z tehdejší NSR z bazaru minivan, pětilitr s automatikou, prodal ho tam jeden z US-boys, co si ho dovezl z domu a nechtěl platit zpáteční dovoz do států. Auťák nádherný, cena příznivá - vyšel ho na něco málo přes 100 000 tehdejší měny Kčs. Kalvárie začala, když ho chtěl otypovat, homologovat a přihlásit "na čísla". Americká auta mají jiné brzdy, jiné pneumatiky, jiná světla, jinak zapojenou elektriku a spoustu dalších blbinek jinak, než evropská. Důvodem je především jiná rychlost, kterou se může v Evropě a v USA jezdit - tam je povoleno max 80 MPH, což je kolem 130km/h, a na to tam mají dimenzované plochy i materiál brzdových obložení a destiček i pneumatiky, ne jako my, šílení evropané, s maximálními rychlostmi daleko výše. Takže ale úpravy na evropské předpisy ho celkem vyšly na dalších téměř 100 000!!!! Ano, pokud se vůz objedná přímo k odvozu do Evropy, dostane už při montáži evropské konstrukční prvky, pak se homologace dá pořídit za zmíněných cca 25 000. Ale pokud jde o vůz už provozovaný v USA, bude to pravděpodobně mnohem mnohem dražší.
reagować