Wtorek 12.03.2013 09:20,
Ještě drobnost chybí
Doplnil bych, že krom stáří, stavu a počtu kilometrů je dost podstatné, co je to za auto, protože některé vozy si drží cenu lépe a některé jsou propadáky. Nechci to úplně paušalizovat, ale auta (ryze) japonské produkce si drží cenu velmi dobře, stejně tak mnohý německý vůz má menší pokles hodnoty, než vozy vyráběné např na jihu Evropy. Třeba Škodovky jsou docela zvláští kapitolou, neboť si drží cenu i přes obrovskou nabídku.
Takže ekonomická rozvaha by měla přijít hned na začátku správnou volbou vozu. Navíc jsem se nejednou setkal s tím, že se vozidla odprodávala nakonec za ceny hluboko pod reálnou tržní cenou.
Prostě jsou věci, na které je můj selský rozum krátký. Patří k nim:
- nákup naftové motorizace i na malé plánované nájezdy a rovněž pro malá auta (dlouho se to nevyplácí - jestli vůbec)
- prodej po skončení leasingu (kdy má auto ještě slušnou spolehlivost, aby se dalo levně provozovat) a nákup nového opět na leasing
- prodej za ceny pod úrovní volného trhu
reagować