0
powrót
 

diskuze k tématu: Jak funguje hybridní systém pohonu?

kategorie zaszeregowania tematu:
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Niedziela 25.09.2005 12:39, suprekondenzatory
Videl jsem odkaz na hybrid postaveny studenty v Americe a misto akumulatoru to krmili kondikama. Vyrabejis e kondenzatory 5000 Faradu a videl jsem odkaz i na 80 000F, takze treba tudy povede cesta, jak se zbavit akumulatoru
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Poniedziałek 03.04.2006 17:18, RE: suprekondenzatory
vrgada napisał:
Videl jsem odkaz na hybrid postaveny studenty v Americe a misto akumulatoru to krmili kondikama. Vyrabejis e kondenzatory 5000 Faradu a videl jsem odkaz i na 80 000F, takze treba tudy povede cesta, jak se zbavit akumulatoru
Ano, superkondenzátory ano, ale pouze na velmi malé provozní napětí a VELMI VELMI MALÝ odběr proudu, jako zálohovací zdroje pro CMOS paměti a podobně. Každý elektrikář potvrdí, že výkon elektrického motoru je snadno vypočítatelný jako hodnota napětí na motoru krát hodnota proudu protékajícího motorem krát účinnost. Nedovedu si představit elektromotor, rozjíždějící bratru 1,5 tuny těžký automobil s nějakou slušnou hodnotou zrychlení (řekněme na 50km/h za 5 - 6 vteřin), a pracující na napětí těchto kondenzátorů - běžně se vyrábějí na 5 Voltů, a ten potřebný výkon je kolem 30kW - proud tedy vychází na hodnotu 6000 Ampérů, z Coulombova zákona je náboj 1Coulomb přenesen proudem 1 Ampér za 1 sekundu, a kondenzátor nabitý nábojem 1 Coulomb na napětí 1 Volt má kapacitu 1 Farad, a z toho všeho vyplývá, že na odběr 6000 A při napětí 5 V po dobu 5 s je nutná kapacita 6000 Faradů. Ať to radši někdo přepočítá, jestli jsem správně posunul všecky desetinné čárky, ale už hodnota proudu 6 kA mi nahání hrůzu, železniční lokomotiva odebírá asi 1000 A, a ty kabely uvnitř jsou silné asi jako zápěstí, a tady nám vychází hodnota 6 x větší...
Druhá cesta je jako u vn rozvodů zvýšit napětí a tím zmenšit nutný proud, ale zase potřebujeme silnou vn izolaci, a kondenzátory na vyšší napětí jsou přiměřeně větší, těžší a objemnější, tedy celkově hůře vyrobitelné a umístitelné do omezených prostorů vozidla. Doteď jsem hovořil o dnešní dostupné technologii. Až někdo chytrý vymyslí technologii, umožňující skladování elektřiny v čemkoliv účinnějším, než jsou běžné akumulátory, bude vyhráno. Kondenzátory to ale ZATÍM určitě nejsou.
reagować
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 09.08.2006 10:33, RE: suprekondenzatory
EKKAR napisał:
Ano, superkondenzátory ano, ale pouze na velmi malé provozní napětí a VELMI VELMI MALÝ odběr proudu, jako zálohovací zdroje pro CMOS paměti a podobně. Každý elektrikář potvrdí, že výkon elektrického motoru je snadno vypočítatelný jako hodnota napětí na motoru krát hodnota proudu protékajícího motorem krát účinnost. Nedovedu si představit elektromotor, rozjíždějící bratru 1,5 tuny těžký automobil s nějakou slušnou hodnotou zrychlení (řekněme na 50km/h za 5 - 6 vteřin), a pracující na napětí těcht...
Z jiněho soudku, včesku už funguje lineárnní motor, tuším že VUT Brno.
reagować


przep. aktualizację
ten temat obserwujesz

zakończyć obserwację danego tematu


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.