Reno napisał:
David V napisał:
capslock napisał:
Téměř dvoutunové vysoké SUV s automatem, 4x4, 130 kW, 9s na sto za 9 - 11 litrů benzínu je hodně?! To je naopak slušná spotřeba. Tolik brával při eko jízdě chcíplý dvoulitr s manuálem v předchozí generaci.
Zcela souhlasím. Na takové hovado je to naopak velmi slušná hodnota. Že vy se zas na to díváte jako na obyč. jednašestku? Žerou koně, ne obsah motoru.
pamatuješ na naši diskusi o tom, že instalovaný výkon nemá vliv na spotřebu automobilu?:) auto žere protože má šestikvalt, vícestupňová převodovka mu spotřebu sníží, dneska je poměrně rozšířená a tak není divu, že autor píše o tom, že auto žere. na dnešní poměry už se dá i s takovým autem za míň
No jasně, že si tu diskusi pamatuju, jenže ta se týkala atmosfér, a tam to víceméně platí pořád. Turbomotory se paušalizovat nedají, protože záleží, jestli s snimi jezdí úměrně jejich obsahu nebo úměrně jejich výkonu.
Tehdy šlo o to, že atmo 4-válce mají ve stejných modelech relativně malý rozptyl spotřeby bez ohledu na výkon. Ke skoku vždy dojde se zvětšením počtu válců, ale zase pro atmo 6-ti válce se spotřeby pro stejný model liší v desetinách litru na 100 km.
U přeplňovaného benzínu je to složitější, tam to takto jednoduše neplatí, protže mají velký rozptyl spotřeby. Když to člověk bude šimrat, dostane se k hodnotám úměrným atmo 1.6 ve stejně hmotném voze a když tomu bude nakládat, bude spotřeba úměrná nějakému momentově placatému 2,5 litru...