Arthuro napisał:
Zdravím,jako už ne úplně čerstvý, ale zato stále nadšený majitel tohoto auta (vlastním ho od února tohoto roku) si vám dovolím doporučit a snad se mi povede i odpovědět na pár nechápajících příspěvků, k čemu je to auto vlastně dobré.Toto auto, resp. typ tohoto auta mi "padl do oka" při dovolené v Itálii, od pohledu se mi velmi líbilo, ale, podobně jako diskutují přede mnou, jsem také trošku nechápal, k čemu je to auto vlastně dobré. Jako druhé auto do rodiny, vožení dětí do školy, školky, na nákupy apod. mi přišlo jako zbytečně velké a jako rodinné zase jako malé. Já sám jsem tenkrát vlastnil Mondeo kombi. Poté však, kdy jsem byl okolnostmi donucen absolvovat dovolenou v jižní Dalmácii s Fiatem Panda a to bez jakýkoliv problémů, (někde je tu o tom ode mě článek), jsem přehodnotil své priority ohledně prostoru a výkonu, Mondeo prodal a začal uvažovat o něčem menším a úspornějším, zároveň jsem se však nechtěl vzdát benzínového motoru. I vzpomněl jsem si na onu Lancii Musa a náhodou na německém inzertním portále objevil jednu v blízkosti svého bydliště. Jel jsem se na ní, původně jsem zamýšlel jen nezávazně, podívat a okamžitě jsem propadl jejímu " kouzlu". Nebudu rozebírat design toho auta, je to prostě Lancie, mě se líbí a velmi, každému ale nemusí. Auto je doslova "zvenku malé, uvnitř velké" - na sedačce řidiče (ta mně zajímá nejvíc) je naprosto přirozený posez, nikde nic nepřekáží, nikde nic neomezuje (a to nejsem žádný drobek cca. 180 cm a 100 kg živé váhy), stejně tak u spolujezdce a příjemné překvapení čeká vzadu. Sedačky vzadu jsou mj. posuvné, každá zvlášť, a i v poloze co nejvíce vpředu "si sám za sebe naprosto pohodlně sednu". Kufr potom nabízí, v poloze, kdy jsou sedačky posunuty max. vzad stále ještě přijatelných 390l, což je hodnota, která mi naprosto postačuje i pro rodinné auto (pro srovnání kufr u kombi nižší střední třídy je cca 500l). Pouze na cesty na dovolenou jsem dokoupil zahrádku, abych mohl připevnit box, který jsem již vlastnil. Prostorově tedy velmi chytře vymyšlené auto, pro běžnou 4-členou rodinu naprosto vyhovující a zaparkovat se dá i v mezeře po Fábii či Puntu. Ještě zpět k těm sedačkám, zadním, jejich variabilita nekončí u posunu směrem dopředu či dozadu, je možné naklápět plynule sklon jejich opěradel, sklopit pouze opěradla či celé sedadla jednotlivě (dělení 40:20:40) nebo celé a je možné je i celé z auta vyjmout.Musa, moje, má pod kapotou benzínový motor 1.4i 16v o výkonu 70 kW, (95PS) a hodnotím jej jako optimální - tichý, kultivovaný a přiměřeně výkonný. Spotřeba 6 - 6,5 l / 100km. Výhodou je 6-ti stupňová převodovka.Velmi bohatá je výbava mé Musy: od automatické, dvou zónové klimatizace, přes tempomat, vyhřívání sedaček, parkovacích senzorů a po dešťový senzor a automatické spínání světel…Auto je velmi příjemné na řízení, přehledné, je z něj velmi dobrý výhled, díky posilovači s funkcí „City“ se skvěle parkuje či manévruje ve městě a stísněných prostorách. Není to sice žádný sporťák, zatáčky na hranici adheze s ním „řezat“ nejde, ale ani při klidné, pohodové jízdě, která Muse vyhovuje nejvíc, to není žádná brzda provozu.Bát se není třeba ani servisu či náhradních dílů, jedná se o jinak designovaný a lépe vybavený Fiat Idea a technicky je základem Punto II. generace, takže spotřební materiál bez problémů a za sympatické „Fiatí“ ceny a pokud by byl potřeba nějaký blatník, nárazník či kapota, tak k tomu poslouží havarijní pojistka.Ciao, Arthuro
Musa je vlastně celkem rozšířená Meriva v trochu jiném kabátě a stojím si za tím že pro rodinu je tak malé auto bez kompromisů nepoužitelné. Ovšem každý máme jiné nároky, to je taky pravda.