0
powrót
 

diskuze k tématu: Spolehlivý malý diesel do combi nižší střední třídy

kategorie zaszeregowania tematu: poradna, jaké auto koupit, automobilky, německá vozidla, japonská vozidla, korejská vozidla, typ vozidla, osobní
niezalogowany użytkownik
ilość wystąpień-
data registracji-
Środa 15.05.2013 15:12, Spolehlivý malý diesel do combi nižší střední třídy
Chci vás poprosit o co nejrozsáhlejší srovnání maloobjemových dieselů v automobilech nižší střední třídy. Srovnat auta typu foccus combi 1,6 td, astra 1,7 td, i30 1,6 td, corolla combi 1,4 d, a další v této třídě. Který z těchto vozů by se hodil pro člověka, který jezdí do 20000 ročně a chce naftu, která je především spolehlivá. Auto s nájezdem do 100 000 km a s cenou do 200 000 kč.
reagować
vlk1
ilość wystąpień19
data registracji11.11.2010
Cztwartek 16.05.2013 10:28, RE: Spolehlivý malý diesel do combi nižší střední třídy
nepřihlášený uživatel napisał:
Chci vás poprosit o co nejrozsáhlejší srovnání maloobjemových dieselů v automobilech nižší střední třídy. Srovnat auta typu foccus combi 1,6 td, astra 1,7 td, i30 1,6 td, corolla combi 1,4 d, a další v této třídě. Který z těchto vozů by se hodil pro člověka, který jezdí do 20000 ročně a chce naftu, která je především spolehlivá. Auto s nájezdem do 100 000 km a s cenou do 200 000 kč.

Myslím si, že pro nižší střední třídu je nafta nesmysl, pokud zrovna nehodláte sebou tahat těžké přívěsy či vozíky. Ty auta nejsou tak těžká, aby potřebovala tak vysoký krouťák. Benzínový motor v těchto autech nebude rozežraný a bude kultivovanější a pružnější. Na tak malý roční nájezd se to nevyplatí a u moderních naftových motorů bych o spolehlivosti moc nemluvil. Navíc je benzín čistčí, tišší, obecně v rámci kompletního spektra splodin šetrnější k životnímu prostředí a neprodukuje mikročástice dehtu, které způsobují rakovinu.Pořídil bych spíše benzín(bez turba), pokud je nejdůležitější spolehlivost. Pokud jde o starší model Hyundai I30 kombi(tenkrát se značil SW), tak bych ji spíše nahradil ve výberu Kia Ceed SW(kombi)-větší, lepší podvozek, lepší bezpečnost, delší záruka atd. Focus a Ceed budou mít z nich nejlepší podvozky co se týká jízdních vlastností. Toyota-bude asi nejspolehlivější, co se týká poruch, ale zase budou poruchy asi o něco dražší než třeba u Focusu.

reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Cztwartek 16.05.2013 10:37, RE: Spolehlivý malý diesel do combi nižší střední třídy
vlk1 napisał:
nepřihlášený uživatel napisał:
Chci vás poprosit o co nejrozsáhlejší srovnání maloobjemových dieselů v automobilech nižší střední třídy. Srovnat auta typu foccus combi 1,6 td, astra 1,7 td, i30 1,6 td, corolla combi 1,4 d, a další v této třídě. Který z těchto vozů by se hodil pro člověka, který jezdí do 20000 ročně a chce naftu, která je především spolehlivá. Auto s nájezdem do 100 000 km a s cenou do 200 000 kč.
Myslím si, že pro nižší střední třídu je nafta nesmysl, pokud zrovna nehodláte sebou tahat těžké přívěsy či vozíky. Ty auta nejsou tak těžká, aby potřebovala tak vysoký krouťák. Benzínový motor v těchto autech nebude rozežraný a bude kultivovanější a pružnější. Na tak malý roční nájezd se to nevyplatí a u moderních naftových motorů bych o spolehlivosti moc nemluvil. Navíc je benzín čistčí, tišší, obecně v rámci kompletního spektra splodin šetrnější k životnímu prostředí a neprodukuje mikročástice dehtu, které způsobují rakovinu.Pořídil bych spíše benzín(bez turba), pokud je nejdůležitější spolehlivost. Pokud jde o starší model Hyundai I30 kombi(tenkrát se značil SW), tak bych ji spíše nahradil ve výberu Kia Ceed SW(kombi)-větší, lepší podvozek, lepší bezpečnost, delší záruka atd. Focus a Ceed budou mít z nich nejlepší podvozky co se týká jízdních vlastností. Toyota-bude asi nejspolehlivější, co se týká poruch, ale zase budou poruchy asi o něco dražší než třeba u Focusu.


Chtěl jsem to napsat též, nicméně pak mě napadlo poradit Fiat Stillo 1.9 JTD, zrovna jeden, jak to tak vypadá, je zde k mání
reagować
Michal03
ilość wystąpień2
data registracji29.03.2013
Cztwartek 16.05.2013 10:48, Chci diesel
Nic ve zlém, ale já jsem prosil o popsání malých dieselů. Nechci být přesvědčován o výhodnosti benzínu. Benzín mám teď a jsem nespokojen. Když naložím rodinu, případně dám na střechu kola, tak to prostě nejede a o spotřebě bych radši ani nemluvil. Chci tedy zkusit diesel a prosím o radu, které motory zhruba 8 let dozadu se povedly.
reagować
vlk1
ilość wystąpień19
data registracji11.11.2010
Cztwartek 16.05.2013 11:04, RE: Chci diesel
Michal03 napisał:
Nic ve zlém, ale já jsem prosil o popsání malých dieselů. Nechci být přesvědčován o výhodnosti benzínu. Benzín mám teď a jsem nespokojen. Když naložím rodinu, případně dám na střechu kola, tak to prostě nejede a o spotřebě bych radši ani nemluvil. Chci tedy zkusit diesel a prosím o radu, které motory zhruba 8 let dozadu se povedly.


V přímém porovnání mohu srovnat jen předchzí KIA ceed 1,6 CVVT SW a 1,6CRDI SW.S kolama na střeše jsem ještě nejel, ale oba jsem jel zatížené v max povolené váze a mohu říct, že jsem rozdíl mezi nimi nepoznal. Dokonce mne překvapilo, že v tu chvíli CVVT nežral onic moc víc než běžně-asi to je díky proměnnému časování ventilů-těžko říct.Při menším zatížení je CVVT mnohem živější. Zato můj známý s Focusem I 1,8TDCI, pořád něco řeší-vstřiky, čerpadlo paliva, nějaká trubka k turbu apod. Ale je to Váš výběr. Hodně štěstí s konkrétním kusem.
reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Cztwartek 16.05.2013 11:11, RE: Chci diesel
Michal03 napisał:
Nic ve zlém, ale já jsem prosil o popsání malých dieselů. Nechci být přesvědčován o výhodnosti benzínu. Benzín mám teď a jsem nespokojen. Když naložím rodinu, případně dám na střechu kola, tak to prostě nejede a o spotřebě bych radši ani nemluvil. Chci tedy zkusit diesel a prosím o radu, které motory zhruba 8 let dozadu se povedly.


Z uvedených aut bych asi nejvíce věřil Astře s motorem 1.7 CDTi. Za 200 Kč tisíc lze pořídit 3 roky starý exemplář s nájezdem do 100 tisíc km. Podobně si vede i Focus s motorem 1.6 TDCi, který zatím taky nemá zásadnější "škraloup".
Nespokojenost s malým benzínem chápu, potýkal jsem se stejným problémem s předchozím vozem. Nedostatek výkonu při naloženém automobilu byl otravný, pro mě dokonce více, než koně navíc zaplacené vyšší spotřebou.
reagować
Paul
ilość wystąpień773
data registracji07.11.2008
Cztwartek 16.05.2013 11:39, proč maloobjemový?
Chápu tazatele, že vzhledem k tomu co vozí, mu nafta může víc vyhovovat. Ale už nechápu, proč chce právě maloobjemový diesel? Spotřeba u plnotučného (+- 2,0) je většinou stejná (při větším zatížení paradoxně menší), servisní náklady taky a o pár korun levnější pojistku neřešme, konkurence je totiž obrovská.

Osobně doporučuji 1,9 TDI. Když pomineme hrubší chod, tak kombinace spotřeby / spolehlivosti / výkonu je výborná. Ze jmenovaných bych asi šel do Ceeda 1,6 Crdi. Špatnou volbou není ani 1,8 Tdci ve Fordu nebo 1,9 JTD (Fiat, Opel).
reagować
peterson75
ilość wystąpień18
data registracji07.03.2013
Cztwartek 16.05.2013 11:50, RE: Chci diesel
Michal03 napisał:
Nic ve zlém, ale já jsem prosil o popsání malých dieselů. Nechci být přesvědčován o výhodnosti benzínu. Benzín mám teď a jsem nespokojen. Když naložím rodinu, případně dám na střechu kola, tak to prostě nejede a o spotřebě bych radši ani nemluvil. Chci tedy zkusit diesel a prosím o radu, které motory zhruba 8 let dozadu se povedly.


Z vlastní zkušenosti bych Vám doporučil Toyotu Corolla 1.4 D4D, motor má výkon 90 koní, je tichý, kultivovaný a na ten obsah i překvapivě živý. Mám jí od roku 2007 od 0 km a doposud najeto 160 000 km. V motoru jenom pravidelně měním olej a filtry (15000 km) jinak nic, mezi výměnou olej nedoplňuji.
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Cztwartek 16.05.2013 12:08, RE: proč maloobjemový?
Paul napisał:
Chápu tazatele, že vzhledem k tomu co vozí, mu nafta může víc vyhovovat. Ale už nechápu, proč chce právě maloobjemový diesel? Spotřeba u plnotučného (+- 2,0) je většinou stejná (při větším zatížení paradoxně menší), servisní náklady taky a o pár korun levnější pojistku neřešme, konkurence je totiž obrovská.Osobně doporučuji 1,9 TDI. Když pomineme hrubší chod, tak kombinace spotřeby / spolehlivosti / výkonu je výborná. Ze jmenovaných bych asi šel do Ceeda 1,6 Crdi. Špatnou volbou není ani 1,8 Tdci ve Fordu nebo 1,9 JTD (Fiat, Opel).


Já naopak zavržení "plnotučného 2,0" chápu. Dieselový dvoulitr je totiž výrazně těžší než poptávané jednotky, rozdíl se většinou pohybuje okolo 100kg a to už je životnosti nápravy i ovladatelnosti dost poznat (u nižší střední).
Osobně bych doporučil Focus 1,6 TDCi 80kw, nebo při menší potřebě dynamiky zmíněnou Corollu 1,4 D4D. Toyota je jednodušší (nemá např. dvouhmotu), ale jede o poznání hůř než silnější focus, je také uvnitř prostorově skromější a není tak bezpečná. Špatná není ani dvojice Ceed / C30 se silnější variantou 1,6 CRDi.
Výše doporučenou Astru 1,7 CDTi je třeba vyzkoušet - mě by její hlučnost docela obtěžovala.
reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Cztwartek 16.05.2013 12:46, RE: proč maloobjemový?
Pavlik napisał:
Paul napisał:
Chápu tazatele, že vzhledem k tomu co vozí, mu nafta může víc vyhovovat. Ale už nechápu, proč chce právě maloobjemový diesel? Spotřeba u plnotučného (+- 2,0) je většinou stejná (při větším zatížení paradoxně menší), servisní náklady taky a o pár korun levnější pojistku neřešme, konkurence je totiž obrovská.Osobně doporučuji 1,9 TDI. Když pomineme hrubší chod, tak kombinace spotřeby / spolehlivosti / výkonu je výborná. Ze jmenovaných bych asi šel do Ceeda 1,6 Crdi. Špatnou volbou není ani 1,8 Tdci ve Fordu nebo 1,9 JTD (Fiat, Opel).
Já naopak zavržení "plnotučného 2,0" chápu. Dieselový dvoulitr je totiž výrazně těžší než poptávané jednotky, rozdíl se většinou pohybuje okolo 100kg a to už je životnosti nápravy i ovladatelnosti dost poznat (u nižší střední). Osobně bych doporučil Focus 1,6 TDCi 80kw, nebo při menší potřebě dynamiky zmíněnou Corollu 1,4 D4D. Toyota je jednodušší (nemá např. dvouhmotu), ale jede o poznání hůř než silnější focus, je také uvnitř prostorově skromější a není tak bezpečná. Špatná není ani dvojice Ceed / C30 se silnější variantou 1,6 CRDi. Výše doporučenou Astru 1,7 CDTi je třeba vyzkoušet - mě by její hlučnost docela obtěžovala.


Tak pokud chce někdo programově chrochtu, tak beru, že hlučnost má "vyřešenou".
reagować
Tommmm
ilość wystąpień1
data registracji16.05.2013
Cztwartek 16.05.2013 13:12, RE: Chci diesel
Michal03 napisał:
Nic ve zlém, ale já jsem prosil o popsání malých dieselů. Nechci být přesvědčován o výhodnosti benzínu. Benzín mám teď a jsem nespokojen. Když naložím rodinu, případně dám na střechu kola, tak to prostě nejede a o spotřebě bych radši ani nemluvil. Chci tedy zkusit diesel a prosím o radu, které motory zhruba 8 let dozadu se povedly.


Tak do aut nizsi stredni tridy se radi i velice oblibena Octavia. S rozpoctem budete asi muset sahnout po 1,9, ale nevidim rozdil mezi 1,6 az 1,9 ... tech par korun na povinnem asi nebude argumentem.

Jinak by me celkem zajimalo co znamena "mam benzin ... nejede to"? Co to bylo za vuz a motorizaci?
reagować
peterson75
ilość wystąpień18
data registracji07.03.2013
Cztwartek 16.05.2013 13:57, RE: proč maloobjemový?
Pavlik napisał:
Paul napisał:
Chápu tazatele, že vzhledem k tomu co vozí, mu nafta může víc vyhovovat. Ale už nechápu, proč chce právě maloobjemový diesel? Spotřeba u plnotučného (+- 2,0) je většinou stejná (při větším zatížení paradoxně menší), servisní náklady taky a o pár korun levnější pojistku neřešme, konkurence je totiž obrovská.Osobně doporučuji 1,9 TDI. Když pomineme hrubší chod, tak kombinace spotřeby / spolehlivosti / výkonu je výborná. Ze jmenovaných bych asi šel do Ceeda 1,6 Crdi. Špatnou volbou není ani 1,8 Tdci ve Fordu nebo 1,9 JTD (Fiat, Opel).
Já naopak zavržení "plnotučného 2,0" chápu. Dieselový dvoulitr je totiž výrazně těžší než poptávané jednotky, rozdíl se většinou pohybuje okolo 100kg a to už je životnosti nápravy i ovladatelnosti dost poznat (u nižší střední). Osobně bych doporučil Focus 1,6 TDCi 80kw, nebo při menší potřebě dynamiky zmíněnou Corollu 1,4 D4D. Toyota je jednodušší (nemá např. dvouhmotu), ale jede o poznání hůř než silnější focus, je také uvnitř prostorově skromější a není tak bezpečná. Špatná není ani dvojice Ceed / C30 se silnější variantou 1,6 CRDi. Výše doporučenou Astru 1,7 CDTi je třeba vyzkoušet - mě by její hlučnost docela obtěžovala.[/quote

Když srovnám 1,6 co má Focus a 1,4 v Corolle, tak máte pravdu, Dynamicky je Focus na tom líp, ale rozdíl není zase tak velký jak by se mohlo zdát a ke všemu motor ve Fordu trpí větším turboefektem, což je docela nepříjemné. Za těch 160000 km co jsem s Toyotou najel se pohybuje spotřeba kolem 5 litrů. Bezpečnost nemohu posoudit a jsem za to rád, ale tvrdit, že není tak bezpečná bych si nedovolil. Prostorově máte pravdu Focus na tom bude líp.
reagować
Roman AX
ilość wystąpień134
data registracji09.12.2011
Cztwartek 16.05.2013 16:15, Odpovědi
Já bych docela rád věděl, jak fungují někteří zdejší přispěvatelé v zaměstnání. Na dotaz na maloobjemovou naftu nabídnou benzín. Jsou zde notoričtí obhájci benzínu, tak ty jejich příspěvky chápu jako folklór, to s radou nemá nic společného, ale snad není problém držet se zadaného téma a napsat něco k věci. A já sám mám Clio dCi a jezdím s ním cca 5 tisíc ročně. Nízká spotřeba, motor i ve 200 tisících tahá pěkně. Kam se hrabe benzín, který mám. To svezení i při tak malém nájezdu je prostě lepší než 1,4 55 kW v benzínu.
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Cztwartek 16.05.2013 20:34, RE: proč maloobjemový?
peterson75 napisał:
Pavlik napisał:
Paul napisał:
Chápu tazatele, že vzhledem k tomu co vozí, mu nafta může víc vyhovovat. Ale už nechápu, proč chce právě maloobjemový diesel? Spotřeba u plnotučného (+- 2,0) je většinou stejná (při větším zatížení paradoxně menší), servisní náklady taky a o pár korun levnější pojistku neřešme, konkurence je totiž obrovská.Osobně doporučuji 1,9 TDI. Když pomineme hrubší chod, tak kombinace spotřeby / spolehlivosti / výkonu je výborná. Ze jmenovaných bych asi šel do Ceeda 1,6 Crdi. Špatnou volbou není ani 1,8 Tdci ve Fordu nebo 1,9 JTD (Fiat, Opel).
Já naopak zavržení "plnotučného 2,0" chápu. Dieselový dvoulitr je totiž výrazně těžší než poptávané jednotky, rozdíl se většinou pohybuje okolo 100kg a to už je životnosti nápravy i ovladatelnosti dost poznat (u nižší střední). Osobně bych doporučil Focus 1,6 TDCi 80kw, nebo při menší potřebě dynamiky zmíněnou Corollu 1,4 D4D. Toyota je jednodušší (nemá např. dvouhmotu), ale jede o poznání hůř než silnější focus, je také uvnitř prostorově skromější a není tak bezpečná. Špatná není ani dvojice Ceed / C30 se silnější variantou 1,6 CRDi. Výše doporučenou Astru 1,7 CDTi je třeba vyzkoušet - mě by její hlučnost docela obtěžovala.[/quote Když srovnám 1,6 co má Focus a 1,4 v Corolle, tak máte pravdu, Dynamicky je Focus na tom líp, ale rozdíl není zase tak velký jak by se mohlo zdát a ke všemu motor ve Fordu trpí větším turboefektem, což je docela nepříjemné. Za těch 160000 km co jsem s Toyotou najel se pohybuje spotřeba kolem 5 litrů. Bezpečnost nemohu posoudit a jsem za to rád, ale tvrdit, že není tak bezpečná bych si nedovolil. Prostorově máte pravdu Focus na tom bude líp.


Rozdíl v bezpečnosti je jasný a markantní - výsledek testu EURO NCAP kdy Corolla získala 2* a Focus II dostal plných 5* hovoří za vše. Dokonce o generaci novější Corolla má "jen" 4*. Neříkám, že tyto testy jsou dogma, ale v současnosti jako jediné poskytují objektivní srovnání pasivní bezpečnosti v konkrétně dané situaci.
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Cztwartek 16.05.2013 20:39, RE: proč maloobjemový?
David V napisał:
Pavlik napisał:
Paul napisał:
Chápu tazatele, že vzhledem k tomu co vozí, mu nafta může víc vyhovovat. Ale už nechápu, proč chce právě maloobjemový diesel? Spotřeba u plnotučného (+- 2,0) je většinou stejná (při větším zatížení paradoxně menší), servisní náklady taky a o pár korun levnější pojistku neřešme, konkurence je totiž obrovská.Osobně doporučuji 1,9 TDI. Když pomineme hrubší chod, tak kombinace spotřeby / spolehlivosti / výkonu je výborná. Ze jmenovaných bych asi šel do Ceeda 1,6 Crdi. Špatnou volbou není ani 1,8 Tdci ve Fordu nebo 1,9 JTD (Fiat, Opel).
Já naopak zavržení "plnotučného 2,0" chápu. Dieselový dvoulitr je totiž výrazně těžší než poptávané jednotky, rozdíl se většinou pohybuje okolo 100kg a to už je životnosti nápravy i ovladatelnosti dost poznat (u nižší střední). Osobně bych doporučil Focus 1,6 TDCi 80kw, nebo při menší potřebě dynamiky zmíněnou Corollu 1,4 D4D. Toyota je jednodušší (nemá např. dvouhmotu), ale jede o poznání hůř než silnější focus, je také uvnitř prostorově skromější a není tak bezpečná. Špatná není ani dvojice Ceed / C30 se silnější variantou 1,6 CRDi. Výše doporučenou Astru 1,7 CDTi je třeba vyzkoušet - mě by její hlučnost docela obtěžovala.
Tak pokud chce někdo programově chrochtu, tak beru, že hlučnost má "vyřešenou".


Davide, je vidět, že se v dieselech moc nevyznáš, jinak bys toto nemohl napsat. Motor 1,6 TDCi je moderní a relativně velmi tichý motor (podobně jako moje DCi). Naproti tomu 1,7 CDTi je stará mrcha na kterou pouze naroubovali CR vstřikování - je hlučná (a to řádově více proti TDCi) a výkonová charakteristika také nic moc v porovnání s Fordem.
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Cztwartek 16.05.2013 20:47, RE: Chci diesel
Tommmm napisał:
Michal03 napisał:
Nic ve zlém, ale já jsem prosil o popsání malých dieselů. Nechci být přesvědčován o výhodnosti benzínu. Benzín mám teď a jsem nespokojen. Když naložím rodinu, případně dám na střechu kola, tak to prostě nejede a o spotřebě bych radši ani nemluvil. Chci tedy zkusit diesel a prosím o radu, které motory zhruba 8 let dozadu se povedly.
Tak do aut nizsi stredni tridy se radi i velice oblibena Octavia. S rozpoctem budete asi muset sahnout po 1,9, ale nevidim rozdil mezi 1,6 az 1,9 ... tech par korun na povinnem asi nebude argumentem. Jinak by me celkem zajimalo co znamena "mam benzin ... nejede to"? Co to bylo za vuz a motorizaci?


Já ten rozdíl vidím, protože octavia za dané peníze bude suverénně nejstarší nebo v nejhorším stavu - drží si nesmyslně vysokou cenu. Navíc srovnávat 1,9 TDI PD s moderní "malorážkovou" konkurencí moc nejde - točivý moment mají stejný, výkon také, spotřebu má konkurence "o fous" lepší, hlučnost a otravné vibrace má konkurence diametrálně menší (snad s výjimkou 1,7 CDTi od Opelu), konkurence má motory mnohem lehčí.....
reagować
David V
ilość wystąpień2067
data registracji16.05.2007
Cztwartek 16.05.2013 21:30, RE: proč maloobjemový?
Pavlik napisał:
David V napisał:
Pavlik napisał:
Paul napisał:
Chápu tazatele, že vzhledem k tomu co vozí, mu nafta může víc vyhovovat. Ale už nechápu, proč chce právě maloobjemový diesel? Spotřeba u plnotučného (+- 2,0) je většinou stejná (při větším zatížení paradoxně menší), servisní náklady taky a o pár korun levnější pojistku neřešme, konkurence je totiž obrovská.Osobně doporučuji 1,9 TDI. Když pomineme hrubší chod, tak kombinace spotřeby / spolehlivosti / výkonu je výborná. Ze jmenovaných bych asi šel do Ceeda 1,6 Crdi. Špatnou volbou není ani 1,8 Tdci ve Fordu nebo 1,9 JTD (Fiat, Opel).
Já naopak zavržení "plnotučného 2,0" chápu. Dieselový dvoulitr je totiž výrazně těžší než poptávané jednotky, rozdíl se většinou pohybuje okolo 100kg a to už je životnosti nápravy i ovladatelnosti dost poznat (u nižší střední). Osobně bych doporučil Focus 1,6 TDCi 80kw, nebo při menší potřebě dynamiky zmíněnou Corollu 1,4 D4D. Toyota je jednodušší (nemá např. dvouhmotu), ale jede o poznání hůř než silnější focus, je také uvnitř prostorově skromější a není tak bezpečná. Špatná není ani dvojice Ceed / C30 se silnější variantou 1,6 CRDi. Výše doporučenou Astru 1,7 CDTi je třeba vyzkoušet - mě by její hlučnost docela obtěžovala.
Tak pokud chce někdo programově chrochtu, tak beru, že hlučnost má "vyřešenou".
Davide, je vidět, že se v dieselech moc nevyznáš, jinak bys toto nemohl napsat. Motor 1,6 TDCi je moderní a relativně velmi tichý motor (podobně jako moje DCi). Naproti tomu 1,7 CDTi je stará mrcha na kterou pouze naroubovali CR vstřikování - je hlučná (a to řádově více proti TDCi) a výkonová charakteristika také nic moc v porovnání s Fordem.


To nezastírám, nicméně dotaz byl směřován na spolehlivost a ne hlučnost a CDTi na tom zas tak špatně nejsou.
reagować
Petr S
ilość wystąpień1250
data registracji28.11.2008
Cztwartek 16.05.2013 22:44, RE: proč maloobjemový?
Pavlik napisał:
peterson75 napisał:
Pavlik napisał:
Paul napisał:
Chápu tazatele, že vzhledem k tomu co vozí, mu nafta může víc vyhovovat. Ale už nechápu, proč chce právě maloobjemový diesel? Spotřeba u plnotučného (+- 2,0) je většinou stejná (při větším zatížení paradoxně menší), servisní náklady taky a o pár korun levnější pojistku neřešme, konkurence je totiž obrovská.Osobně doporučuji 1,9 TDI. Když pomineme hrubší chod, tak kombinace spotřeby / spolehlivosti / výkonu je výborná. Ze jmenovaných bych asi šel do Ceeda 1,6 Crdi. Špatnou volbou není ani 1,8 Tdci ve Fordu nebo 1,9 JTD (Fiat, Opel).
Já naopak zavržení "plnotučného 2,0" chápu. Dieselový dvoulitr je totiž výrazně těžší než poptávané jednotky, rozdíl se většinou pohybuje okolo 100kg a to už je životnosti nápravy i ovladatelnosti dost poznat (u nižší střední). Osobně bych doporučil Focus 1,6 TDCi 80kw, nebo při menší potřebě dynamiky zmíněnou Corollu 1,4 D4D. Toyota je jednodušší (nemá např. dvouhmotu), ale jede o poznání hůř než silnější focus, je také uvnitř prostorově skromější a není tak bezpečná. Špatná není ani dvojice Ceed / C30 se silnější variantou 1,6 CRDi. Výše doporučenou Astru 1,7 CDTi je třeba vyzkoušet - mě by její hlučnost docela obtěžovala.[/quote Když srovnám 1,6 co má Focus a 1,4 v Corolle, tak máte pravdu, Dynamicky je Focus na tom líp, ale rozdíl není zase tak velký jak by se mohlo zdát a ke všemu motor ve Fordu trpí větším turboefektem, což je docela nepříjemné. Za těch 160000 km co jsem s Toyotou najel se pohybuje spotřeba kolem 5 litrů. Bezpečnost nemohu posoudit a jsem za to rád, ale tvrdit, že není tak bezpečná bych si nedovolil. Prostorově máte pravdu Focus na tom bude líp.
Rozdíl v bezpečnosti je jasný a markantní - výsledek testu EURO NCAP kdy Corolla získala 2* a Focus II dostal plných 5* hovoří za vše. Dokonce o generaci novější Corolla má "jen" 4*. Neříkám, že tyto testy jsou dogma, ale v současnosti jako jediné poskytují objektivní srovnání pasivní bezpečnosti v konkrétně dané situaci.


Která Corolla měla 2*?
Corolla z roku 2002 měla 4*
Focus o kterém mluvíš je o 2 roky mladší.
reagować
Pavlik
ilość wystąpień1328
data registracji09.10.2008
Piątek 17.05.2013 12:28, RE: proč maloobjemový?
Petr S napisał:
Pavlik napisał:
peterson75 napisał:
Pavlik napisał:
Paul napisał:
Chápu tazatele, že vzhledem k tomu co vozí, mu nafta může víc vyhovovat. Ale už nechápu, proč chce právě maloobjemový diesel? Spotřeba u plnotučného (+- 2,0) je většinou stejná (při větším zatížení paradoxně menší), servisní náklady taky a o pár korun levnější pojistku neřešme, konkurence je totiž obrovská.Osobně doporučuji 1,9 TDI. Když pomineme hrubší chod, tak kombinace spotřeby / spolehlivosti / výkonu je výborná. Ze jmenovaných bych asi šel do Ceeda 1,6 Crdi. Špatnou volbou není ani 1,8 Tdci ve Fordu nebo 1,9 JTD (Fiat, Opel).
Já naopak zavržení "plnotučného 2,0" chápu. Dieselový dvoulitr je totiž výrazně těžší než poptávané jednotky, rozdíl se většinou pohybuje okolo 100kg a to už je životnosti nápravy i ovladatelnosti dost poznat (u nižší střední). Osobně bych doporučil Focus 1,6 TDCi 80kw, nebo při menší potřebě dynamiky zmíněnou Corollu 1,4 D4D. Toyota je jednodušší (nemá např. dvouhmotu), ale jede o poznání hůř než silnější focus, je také uvnitř prostorově skromější a není tak bezpečná. Špatná není ani dvojice Ceed / C30 se silnější variantou 1,6 CRDi. Výše doporučenou Astru 1,7 CDTi je třeba vyzkoušet - mě by její hlučnost docela obtěžovala.[/quote Když srovnám 1,6 co má Focus a 1,4 v Corolle, tak máte pravdu, Dynamicky je Focus na tom líp, ale rozdíl není zase tak velký jak by se mohlo zdát a ke všemu motor ve Fordu trpí větším turboefektem, což je docela nepříjemné. Za těch 160000 km co jsem s Toyotou najel se pohybuje spotřeba kolem 5 litrů. Bezpečnost nemohu posoudit a jsem za to rád, ale tvrdit, že není tak bezpečná bych si nedovolil. Prostorově máte pravdu Focus na tom bude líp.
Rozdíl v bezpečnosti je jasný a markantní - výsledek testu EURO NCAP kdy Corolla získala 2* a Focus II dostal plných 5* hovoří za vše. Dokonce o generaci novější Corolla má "jen" 4*. Neříkám, že tyto testy jsou dogma, ale v současnosti jako jediné poskytují objektivní srovnání pasivní bezpečnosti v konkrétně dané situaci.
Která Corolla měla 2*? Corolla z roku 2002 měla 4* Focus o kterém mluvíš je o 2 roky mladší.


Promiň, máš pravdu, klepl jsem včera omylem o model vedle. Nicméně Focus II je na tom pořád o 1* lépe (předpokládám tedy, že se bavíme o II, protože 1,6 TDCi se do první generace nemontoval).
reagować
smazaný uživatel
ilość wystąpień
data registracji
Środa 03.07.2013 21:40, Re:
Dobrý den. Co se týká dnešních moderních naftových motorů všeobecně - jsou velmi citlivé na kvalitu paliva, která je u nás bohužel dosti mizerná. Dříve, než by musely, potom odchází vstřikovače systému Common-Rail a někdy také vysokotlaká čerpadla (přijde ale čas, kdy oprava nebo výměna těchto dílů potká každý motor). Dalším hřebíčkem do rakve jsou dlouhé servisní intervaly (osobně doporučuji max. 15 tis. km). V dnešní době lze těžko odlišit, který motor je skutečně spolehlivý a který nikoli, jelikož automobilky je mezi sebou sdílí. Nějakou vážnou závadou netrpí ani jeden vůz vašeho výběru, pověst nejspolehlivějších mají ale diesely z Japonska.
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.