Pavlik napisał:
Paul napisał:
Chápu tazatele, že vzhledem k tomu co vozí, mu nafta může víc vyhovovat. Ale už nechápu, proč chce právě maloobjemový diesel? Spotřeba u plnotučného (+- 2,0) je většinou stejná (při větším zatížení paradoxně menší), servisní náklady taky a o pár korun levnější pojistku neřešme, konkurence je totiž obrovská.Osobně doporučuji 1,9 TDI. Když pomineme hrubší chod, tak kombinace spotřeby / spolehlivosti / výkonu je výborná. Ze jmenovaných bych asi šel do Ceeda 1,6 Crdi. Špatnou volbou není ani 1,8 Tdci ve Fordu nebo 1,9 JTD (Fiat, Opel).
Já naopak zavržení "plnotučného 2,0" chápu. Dieselový dvoulitr je totiž výrazně těžší než poptávané jednotky, rozdíl se většinou pohybuje okolo 100kg a to už je životnosti nápravy i ovladatelnosti dost poznat (u nižší střední). Osobně bych doporučil Focus 1,6 TDCi 80kw, nebo při menší potřebě dynamiky zmíněnou Corollu 1,4 D4D. Toyota je jednodušší (nemá např. dvouhmotu), ale jede o poznání hůř než silnější focus, je také uvnitř prostorově skromější a není tak bezpečná. Špatná není ani dvojice Ceed / C30 se silnější variantou 1,6 CRDi. Výše doporučenou Astru 1,7 CDTi je třeba vyzkoušet - mě by její hlučnost docela obtěžovala.[/quote
Když srovnám 1,6 co má Focus a 1,4 v Corolle, tak máte pravdu, Dynamicky je Focus na tom líp, ale rozdíl není zase tak velký jak by se mohlo zdát a ke všemu motor ve Fordu trpí větším turboefektem, což je docela nepříjemné. Za těch 160000 km co jsem s Toyotou najel se pohybuje spotřeba kolem 5 litrů. Bezpečnost nemohu posoudit a jsem za to rád, ale tvrdit, že není tak bezpečná bych si nedovolil. Prostorově máte pravdu Focus na tom bude líp.