cytat:
reakce na: Dandan, 24.01.2021 22:30 (Moc prosím o radu. Hledám lehc ...)
Dobrý den,
ohledně Renaultu a motoru 1.6 Sce: v podstatě bere olej všem. Není to nic tragického, ani se spotřeba zpravidla nezvětšuje, ale je riskatní vůbec něco takového koupit. Raději ruce pryč holt
Největší katastrofou je 1.2 Tce, který se při krátkých trasách odporoučí do věčných lovišť klidně po 30tis.km. Výměna motoru v záruce nic nevyřeší. Po pravdě i diesel 1.5 Dci by Vám sloužil déle a lépe a to i ve městě, protože v Megane IV je k neutahání.
V benzínu teprve nový motor 1.33 Tce má chlazení svodů a další vlastnosti, které by zvládly i náročný provoz krátkých tras, ale u konkurence máte možnost koupit kombík s atmosférickým nepřímovstřikovým motorem bez stresu, jestli to motor "zvládne". Ono 1.33 Tce je na trhu přes dva roky a nikdo neví, jaký bude po 100tis.km týrání ve městě
Pro mě je Megane srdeční záležitost - je pohodlný, odhlučněný, prostě radost v něm jet
Zde je link na odzkoušené vozy:
https://ojete-vozy.renault.cz/nabidka-vozu/ojete-vozy/?cars_order_asc=1&cars_order_by=0&carlist_page=1&carlist_type=table#o=2&a=1&t=1&pp=20... Pokud alespoň o víkendu jedete delší trasu, tak by to mohlo fungovat, ale olej musíte měnit každý rok/max 15tis.km, jezdit na prémiový benzín(např. OMV 100 MaxMotion) a raději dávat do něj i aditivum, stačí VIF Super.
FIAT
U Fiatu je to Tipo se skvělým motorem 1.4i, má jich několik můj kamarád ve flotile, jezdí třetím rokem kolem komína a nic jim není. Dobré bude akorát nechat "nastříkat" podvozek. Servis není drahý, vlastně Vám na voze nemusí vůbec nic vadit.
HYUNDAI
U korejců máte na výběr i30/ceed poslední generace před faceliftem s už bezproblémovým 1.4 CVVT - pozor musí to být opravdu stávající generace, ne ta předešlá. Vámi uvedená 1.4 103kw je ale přímovstřikový motor s turbem a ten ve městě může trpět.
Najít novou i30 s 1.4 CVVT je skoro nereálné, větší šanci máte sehnat "předváděcí" i30 po faceliftu s rovněž atmosférický nepřímovstřikovým motorem 1.5 Dpi,byť je to nový motor, má předpoklady fungovat, snad
https://clicktobuy.hyundai.cz/skladove-vozyKIA
Můžete také zkusit hledat u značky Kia, kde Ceed se stále prodává s už odzkoušeným 1.4 CVVT, hledal bych předváděcí, skladovky a nebo mírně ojeté vozy.
např.
https://www.kia.com/cz/vozy-ihned/skladove-vozy/#/vyhledavani... U korejců si jen ověřte ceny servisu, jsou poviné a někde i jen výměna oleje stojí přes 4000kč. Na druhou stranu já tolik už platím i za lowcostovou Škodu Rapid
OPEL
Pak je tu možnost sehnat poslední generaci Opel Astra ST, s povedeným atm. motorem 1.4i 74kw. Za mě je to neprávem přehlížený vůz, minimálně bych jej zkusil projet, jestli Vám "nesedne".
FORD
Další příjemným kombíkem do města je Ford Focus III facelift 1.6 Ti-VCT 77kw, zkuste projet, spolehlivý robustní vůz, který se dobře řídí.
VW
Z mých zkušeností si troufán tvrdit, že koncernové přímovstřikové turbomotory 1.2 TSI, 1.0 TSI zvládnou i městský provoz. Je dobré jen měnit olej pravidelně každý rok/max 15tis.km a jezdit na kvalitní benzín, případě dávat do něj aditivum, stačí VIF Super.
Pak se nabízí VW Golf Variant VII 1.2 TSI nebo Seat Leon ST 1.2 TSI, případně i s motorem 1.0 TSI, který má dokonce lepší rozjezdovou adaptaci(nereptá při rozjezdu tolik).
S Golfem VII chybu neuděláte, do města je lépe mít menší kola R16, protože má typicky tvrdý "německý" podvozek.
DACIA
Jako alernativu bych také vyzkoušel novou skladovku Dacii Duster 1.0 TCe. Motor je to nepřímovstřikový, vůz ma odolný podvozek, nerezový výfuk, může snad vadit jen menší kufr, ale úplně malý také není
https://skladove-vozy.dacia.cz/duster/?filters=fuel:benzin&order=final-price&limit=30... Velká škoda, že potřebujete kombík, jinak bych Vám všemi deseti doporučil nové Sandero Stepway 1.0 Tce! Nové Sandero totiž už vůbec není malé, podvozek má stejný jako Škoda Scala, což stále nemůžou rozchodit její majitelé na Škoda foru
Tož držím palec!