0
powrót
 

diskuze k tématu: Jaký zvolit benzínový motor pro druhou generaci Hyundai i30?

kategorie zaszeregowania tematu: korejská vozidla
mariov2
ilość wystąpień30
data registracji17.01.2014
Wtorek 23.01.2018 14:35, Vice informaci...
Benzínová 1,4 je zvláště pro kombi nebo jiný provoz než dojíždění do práce sólo, zoufale slabá. Zvláště na dálnici nebo mimo město.

Benzínové 1,6 CVVT/GDI bez přeplňování se musí v případě požadavku na výkon poctivě vytáčet, ale alespoň to k něčemu už je.

Benzínové turbo 1,6 nejede tak jak slibuje, je spíše příjemným, byť poněkud rozežranějším GT než sporťákem. Málo rozšířená motorizace, snad se ozve někdo z uživatelů.

Dvoulitr se moc nevyskytuje a nic o něm nevím.

LPG dlouhodobě všechny tyto motory nemají rádi.

U ojetiny ke spotřebě bych volil zlatý střed, populárnější a jednodušší než okrajovou a složitější motorizaci. Atmosférická 1,6ka.
reagować
BobanHTP
ilość wystąpień2404
data registracji19.08.2015
Wtorek 23.01.2018 14:45, 1.4 je úsporná a tichá a hlavně spolehlivá
Chtěl jsem dodat, že benzínová 1.4 je vlastně fajn motor, protože je tichý a na okreskách umí být úsporný stejně jako malé turbomotory, které ale budou vyžadovat kdoví jaký servis při větším nájezdu.
Motor není na závodění, ale pro ježdění do práce, nákupy a rozvoz dětí do školy úplně stačí, zvládne i Chorvatsko, jde o 6kvalt, tekže pokud nejedete do kopce, využijete šestku v plné míře...
Za mě pořád lepší volba než novodobý 1.0 TSI 70kw, který nemá rád rozjezdy, vozík a pod 2000 nebo větčí zátěži vyloženě hrčí
reagować
Fanda
ilość wystąpień551
data registracji28.09.2008
Cztwartek 25.01.2018 19:25, RE: 1.4 je úsporná a tichá a hlavně spolehlivá
BobanHTP napisał:
Chtěl jsem dodat, že benzínová 1.4 je vlastně fajn motor, protože je tichý a na okreskách umí být úsporný stejně jako malé turbomotory, které ale budou vyžadovat kdoví jaký servis při větším nájezdu.Motor není na závodění, ale pro ježdění do práce, nákupy a rozvoz dětí do školy úplně stačí, zvládne i Chorvatsko, jde o 6kvalt, tekže pokud nejedete do kopce, využijete šestku v plné míře...Za mě pořád lepší volba než novodobý 1.0 TSI 70kw, který nemá rád rozjezdy, vozík a pod 2000 nebo větčí zátěži vyloženě hrčí


Má pravdu! Předsedo.
reagować
LeonST
ilość wystąpień2
data registracji26.01.2018
Piątek 26.01.2018 18:49, Nepřesné řazení
Já osobně jsem korejské auto nechtěl ani ne tak kvůli předsudkům, v zásadě jsou to srovnatelné vozy s konkurencí, ale nic moc zkušenosti v rodině. Švagr měl i20 a byl rozčarovaný z nepružnosti a žravosti motoru (tuším 63 kW), ale hlavně velmi nepřesné řazení - při podřazování z pětky na čtyřku tam zaboha nemohl ten kval dostat. To samé další člen rodiny se zde zmiňovanou i30 s motorem 1,6 88 kW (nešla mu tam šestka) a v porovnání s koncernovými turbomotory jsou to výkonové propadáky na všech úrovních. Upřednostnil bych proti i30 jednoznačně Seat Leon ST s motorem 1.4 TSI (ideálně 110 kW verze s vypínáním válců), mám s ním mimořádně dobrou zkušenost. To je radost s tím autem jezdit
reagować
driver111
ilość wystąpień528
data registracji13.03.2013
Piątek 26.01.2018 22:03, RE: Nepřesné řazení
LeonST napisał:
Já osobně jsem korejské auto nechtěl ani ne tak kvůli předsudkům, v zásadě jsou to srovnatelné vozy s konkurencí, ale nic moc zkušenosti v rodině. Švagr měl i20 a byl rozčarovaný z nepružnosti a žravosti motoru (tuším 63 kW), ale hlavně velmi nepřesné řazení - při podřazování z pětky na čtyřku tam zaboha nemohl ten kval dostat. To samé další člen rodiny se zde zmiňovanou i30 s motorem 1,6 88 kW (nešla mu tam šestka) a v porovnání s koncernovými turbomotory jsou to výkonové propadáky na všech úrovních. Upřednostnil bych proti i30 jednoznačně Seat Leon ST s motorem 1.4 TSI (ideálně 110 kW verze s vypínáním válců), mám s ním mimořádně dobrou zkušenost. To je radost s tím autem jezdit


Já ti nevím, máme doma 2 třicítky - jedna v dieslu (81kW) a druhá v benzinu (99 kW) a řazení bez problémů, spíš bych ty dotyčné naučil řadit a pokud to byl problém opravdu s převodovkou tak se to reklamuje, ne?!. A nikde jsem tuto informaci ještě neviděl. Jezdil jsi s GDíčkem? příjemné ježdění, reakce na plyn plynulá a pokud se z toho někdo neosype, dá se točit do skoro 7 tisíc otáček a to je potom krásné svezení, narozdíl od turbodíry u tsiček, navíc nemám obavy, že se mi vysere turbo, nebo poserou rozvody jak u super motorů koncernu. Další věc je že ten diesel je mnohonásobně lepší než kocernový traktor 1.6 s pětikvaltem. A to jsem jezdil hodně dlouho se škodovkami.
reagować
Tycoon
ilość wystąpień62
data registracji05.11.2011
Sobota 27.01.2018 10:03, CVVT vs GDI
Ono není od věci si pročíst specializované fora.
Motory 1.4 a 1.6 CVVT mívaly problém s rozpadajícím se katalyzátorem, jehož úlomky se dostaly zpět do motoru a zničily ho. Navíc do dnešního provozu jsou asi slabé. 1.6 GDI se to netýkalo, takže je to asi jistější volba, i když jako každý přímovstřik bude asi náchylnější na kvalitu benzínu.
reagować
symtriax
ilość wystąpień5
data registracji26.01.2018
Sobota 27.01.2018 17:49, 1,6 CVVT vs. GDI
Nemám sice přímou zkušenost s i30, ale sedmým rokem provozuji sesterský Ceed SW 1,6 CVVT 92 kW, který má víceméně společný základ a srdce s i30. K motoru asi toto....za výkon se stydět rozhodně nemusí, akorát se pro něj zkrátka musí do vyšších otáček. S přibývajícími otáčkami výkon plynule narůstá až někam kolem 6000ot/min. Od zhruba 4000ot/min je k dispozici většina výkonu a auto pak zrychluje poměrně čile. Motor jako takový je relativně tichý, ale trochu mu to kazí mizerně odhlučněná kastle. S řazením jsem problém nikdy neměl, vše funguje hladce a relativně přesně (na poměry aut dané třídy a cenové kategorie).
Co se spolehlivosti týče, tak mám najeto něco přes 110000 km, jezdím do osvědčeného značkového servisu, olej měním cca. po 15000km v rámci garanček (tak nějak mi to vždy vyjde), údržba dle předpisu výrobce a když můžu, tak jezdím Vervu.....do teď nebyl s pohonnou soustavou žádný problém (t´uk ťuk na dřevo). Rozdíl mezi kvalitním a méně kvalitním benzínem je u tohoto motoru velmi poznat - prima palivo znamená mnohem lepší reakce motoru na podněty řidiče, následně to nemusí člověk tolik točit a odměnou je nižší hluk a klidně i o litránek/100 nižší spotřeba. Auto je provozováno stylem 2-3x týdně 15km do práce a zpět v příměstském a městském provozu + o víkendu průměrně 150km delší trasy - průměrná spotřeba v tomto režimu je v létě naměřená 6,8l a v zimě 7,5l.


Když srovnám mé auto se služebním Ceedem 1,6 GDI, který je hatchback a o generaci novější, tak GDI je rozhodně lepší. Přímý vstřik hraje prim, GDIčko je jednoznačně pružnější, lépe se sbírá z nižších otáček a možná i díky evoluci v odhlučnění kabiny novějšího modelu je subjektivně mnohem tišší. Také kvalty jsou poskládané v převodovce trochu lépe, protože u staršího modelu s motorem 1,6 CVVT je šestka o poznání kratší a při dálničních rychlostech zbytečně hlučná. Ke spotřebě se nemůžu zodpovědně vyjádřit - je to služební auto, které nikdo nešetří , ale očekával bych podobné hodnoty jako u CVVT.

reagować
mufik.martin
ilość wystąpień248
data registracji09.05.2007
Poniedziałek 29.01.2018 06:36, RE: Nepřesné řazení
LeonST napisał:
Já osobně jsem korejské auto nechtěl ani ne tak kvůli předsudkům, v zásadě jsou to srovnatelné vozy s konkurencí, ale nic moc zkušenosti v rodině. Švagr měl i20 a byl rozčarovaný z nepružnosti a žravosti motoru (tuším 63 kW), ale hlavně velmi nepřesné řazení - při podřazování z pětky na čtyřku tam zaboha nemohl ten kval dostat. To samé další člen rodiny se zde zmiňovanou i30 s motorem 1,6 88 kW (nešla mu tam šestka) a v porovnání s koncernovými turbomotory jsou to výkonové propadáky na všech úrovních. Upřednostnil bych proti i30 jednoznačně Seat Leon ST s motorem 1.4 TSI (ideálně 110 kW verze s vypínáním válců), mám s ním mimořádně dobrou zkušenost. To je radost s tím autem jezdit


A o kolik je ten Leon 1,4T 110kw dražší? Mě osobně se Lenon líbí, ale problém je, že v základní výbavě vypadá fádně, a to hlavně uvnitř a potom celkově cena toho auta oproti Hyundaii je dost vysoka, což je škoda.
reagować
danet - redakce TipCars
ilość wystąpień562
data registracji16.11.2012
Wtorek 30.01.2018 09:55, RE: 1,6 CVVT vs. GDI
symtriax napisał:
Nemám sice přímou zkušenost s i30, ale sedmým rokem provozuji sesterský Ceed SW 1,6 CVVT 92 kW, který má víceméně společný základ a srdce s i30. K motoru asi toto....za výkon se stydět rozhodně nemusí, akorát se pro něj zkrátka musí do vyšších otáček. S přibývajícími otáčkami výkon plynule narůstá až někam kolem 6000ot/min. Od zhruba 4000ot/min je k dispozici většina výkonu a auto pak zrychluje poměrně čile. Motor jako takový je relativně tichý, ale trochu mu to kazí mizerně odhlučněná kastle. S řazením jsem problém nikdy neměl, vše funguje hladce a relativně přesně (na poměry aut dané třídy a cenové kategorie). Co se spolehlivosti týče, tak mám najeto něco přes 110000 km, jezdím do osvědčeného značkového servisu, olej měním cca. po 15000km v rámci garanček (tak nějak mi to vždy vyjde), údržba dle předpisu výrobce a když můžu, tak jezdím Vervu.....do teď nebyl s pohonnou soustavou žádný problém (t´uk ťuk na dřevo). Rozdíl mezi kvalitním a méně kvalitním benzínem je u tohoto motoru velmi poznat - prima palivo znamená mnohem lepší reakce motoru na podněty řidiče, následně to nemusí člověk tolik točit a odměnou je nižší hluk a klidně i o litránek/100 nižší spotřeba. Auto je provozováno stylem 2-3x týdně 15km do práce a zpět v příměstském a městském provozu + o víkendu průměrně 150km delší trasy - průměrná spotřeba v tomto režimu je v létě naměřená 6,8l a v zimě 7,5l. Když srovnám mé auto se služebním Ceedem 1,6 GDI, který je hatchback a o generaci novější, tak GDI je rozhodně lepší. Přímý vstřik hraje prim, GDIčko je jednoznačně pružnější, lépe se sbírá z nižších otáček a možná i díky evoluci v odhlučnění kabiny novějšího modelu je subjektivně mnohem tišší. Také kvalty jsou poskládané v převodovce trochu lépe, protože u staršího modelu s motorem 1,6 CVVT je šestka o poznání kratší a při dálničních rychlostech zbytečně hlučná. Ke spotřebě se nemůžu zodpovědně vyjádřit - je to služební auto, které nikdo nešetří , ale očekával bych podobné hodnoty jako u CVVT.


Dobrý den, budeme rádi, když o svém Ceedu napíšete samostatnou recenzi: https://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost Děkujeme
reagować
Lukess
ilość wystąpień2
data registracji30.01.2018
Wtorek 30.01.2018 11:52, mám 1,6 CVVT
Podrobný článek najdete ve světě motorů, vyšel cca před rokem. Občas se objevily problémy viz výše s katalyzátorem, motor 1,6 CVVT však zazlobil hlavně pokud došlo k přestavbě na plyn.
Svižností a tichostí je GDI určitě lepší (vyzkoušeno v rámci předv. jízdy), o problémech na rozdíl od přímovstřiků koncernu jsem nikde neslyšel. Doporučuji projet všechny motorizace včetně 1,4. Jel jsem s cw první generace a ve 3 chlapech to jelo bez problémů i po dálnici.
Konkrétně teď k 1,6 CVVT 88 kW.
Motor se ohřívá velmi rychle. není problém jezdit po městě na 4. RS kdy se sbírá i od 1,5 tis. otáček bez dunění či cukání. Spíše jezdím na trojku. nejsem novinářský prase, abych to neustále podtáčel pod 2 tisíce. Při jakékoliv ustálené jízdě o motoru nevíte. Je více slyšet při akceleraci.
Na dálnici sice motor točí více viz údaje níže, ale hluk motoru není nijak výrazný a zanikne v šumu svistu od pneumatik, kdy podběhy nejsou úplně nejlépe odhlučněny. Na druhou stranu na novém povrchu a hladkém asfaltu nevíte ani o odvalujících gumách, hrubý asfalt je už trochu utrpení.
Ještě bych uvedl, že na tempomat zvládne jet ustáleně třeba 140 i ve stoupácích po D1 ve 3 lidech. Jakmile však musíte přibrzdit, tak zpětně vůz nabírá do kopce rychlost velmi pomalu a ani podřazení na 5. rs nijak nepomůže. Po rovnice i z mírného kopce však nad 130 zrychluje obstojně i na 6.rs.
Na okreskách je nejlepší na předjíždění 3.rs, ten je na sílu a zrychlení je znát. Čtyřka je něco mezi, 5. a 6. už jsou rychloběžky.

Spotřeba: dlouhodobě Praha v zimě 7,3
Na okreskách do 5 litrů, záleží na akceleraci. Max 5,5 l.
Ustálená jízda po rovině, 80 km/h na 5. RS 3,8 l
Dálnice, letní pneu Hankook: Pha - Boleslav průměr 131 km/h, 3.650 ot., celkově 6,5 l /100 km(tachometr přeměřuje o 6 km)
Dálnice zimní pneu Hankook: Pha - Hradec Králové průměr 140 km/h, 3.900 ot., celkově 7,8 l/100 km.
reagować
Alkantpan
ilość wystąpień19
data registracji08.12.2008
Środa 31.01.2018 23:32, RE: CVVT vs GDI
Tycoon napisał:
Ono není od věci si pročíst specializované fora.Motory 1.4 a 1.6 CVVT mívaly problém s rozpadajícím se katalyzátorem, jehož úlomky se dostaly zpět do motoru a zničily ho. Navíc do dnešního provozu jsou asi slabé. 1.6 GDI se to netýkalo, takže je to asi jistější volba, i když jako každý přímovstřik bude asi náchylnější na kvalitu benzínu.


K tomu katalyzátoru - aktuální zkušenost se sesterským Ceedem 1.4 benzín 80kW z roku 2010. Při servisu přední nápravy nabídnuta kontrola stavu katalyzátoru a při té příležitosti zjištěn rozpadající se katalyzátor a olej plný pevných částic. Naštěstí zachyceno zavčasu. Oprava? Náhrada za neznačkový náhradní díl, oprava v neautorizovaném servisu vyšla na cca 20000Kč. A cena originálního náhradního dílu? Dle zjištění 52400Kč bez DPH jen za katalýzátor. Skoro až neuvěřitelná suma za náhradní díl do "obyčejného" auta. Jen podotknu, že motor má za sebou cca 140 tisíc km a normální život v brněnském provozu, sem tam nějaká dálnice, nějaký víkendový výjezd na chalupu....



reagować
danet - redakce TipCars
ilość wystąpień562
data registracji16.11.2012
Cztwartek 01.02.2018 13:07, RE: mám 1,6 CVVT
Lukess napisał:
Podrobný článek najdete ve světě motorů, vyšel cca před rokem. Občas se objevily problémy viz výše s katalyzátorem, motor 1,6 CVVT však zazlobil hlavně pokud došlo k přestavbě na plyn.Svižností a tichostí je GDI určitě lepší (vyzkoušeno v rámci předv. jízdy), o problémech na rozdíl od přímovstřiků koncernu jsem nikde neslyšel. Doporučuji projet všechny motorizace včetně 1,4. Jel jsem s cw první generace a ve 3 chlapech to jelo bez problémů i po dálnici.Konkrétně teď k 1,6 CVVT 88 kW. Motor se ohřívá velmi rychle. není problém jezdit po městě na 4. RS kdy se sbírá i od 1,5 tis. otáček bez dunění či cukání. Spíše jezdím na trojku. nejsem novinářský prase, abych to neustále podtáčel pod 2 tisíce. Při jakékoliv ustálené jízdě o motoru nevíte. Je více slyšet při akceleraci.Na dálnici sice motor točí více viz údaje níže, ale hluk motoru není nijak výrazný a zanikne v šumu svistu od pneumatik, kdy podběhy nejsou úplně nejlépe odhlučněny. Na druhou stranu na novém povrchu a hladkém asfaltu nevíte ani o odvalujících gumách, hrubý asfalt je už trochu utrpení.Ještě bych uvedl, že na tempomat zvládne jet ustáleně třeba 140 i ve stoupácích po D1 ve 3 lidech. Jakmile však musíte přibrzdit, tak zpětně vůz nabírá do kopce rychlost velmi pomalu a ani podřazení na 5. rs nijak nepomůže. Po rovnice i z mírného kopce však nad 130 zrychluje obstojně i na 6.rs.Na okreskách je nejlepší na předjíždění 3.rs, ten je na sílu a zrychlení je znát. Čtyřka je něco mezi, 5. a 6. už jsou rychloběžky.Spotřeba: dlouhodobě Praha v zimě 7,3Na okreskách do 5 litrů, záleží na akceleraci. Max 5,5 l.Ustálená jízda po rovině, 80 km/h na 5. RS 3,8 lDálnice, letní pneu Hankook: Pha - Boleslav průměr 131 km/h, 3.650 ot., celkově 6,5 l /100 km(tachometr přeměřuje o 6 km)Dálnice zimní pneu Hankook: Pha - Hradec Králové průměr 140 km/h, 3.900 ot., celkově 7,8 l/100 km.


Dobrý den, sepiště prosím Vaše zkušenosti s vozem do samostatné recenze: https://www.tipcars.com/#vlozit-zkusenost Děkujeme
reagować
Tycoon
ilość wystąpień62
data registracji05.11.2011
Cztwartek 01.02.2018 19:41, RE: CVVT vs GDI
Alkantpan napisał:
Tycoon napisał:
Ono není od věci si pročíst specializované fora.Motory 1.4 a 1.6 CVVT mívaly problém s rozpadajícím se katalyzátorem, jehož úlomky se dostaly zpět do motoru a zničily ho. Navíc do dnešního provozu jsou asi slabé. 1.6 GDI se to netýkalo, takže je to asi jistější volba, i když jako každý přímovstřik bude asi náchylnější na kvalitu benzínu.
K tomu katalyzátoru - aktuální zkušenost se sesterským Ceedem 1.4 benzín 80kW z roku 2010. Při servisu přední nápravy nabídnuta kontrola stavu katalyzátoru a při té příležitosti zjištěn rozpadající se katalyzátor a olej plný pevných částic. Naštěstí zachyceno zavčasu. Oprava? Náhrada za neznačkový náhradní díl, oprava v neautorizovaném servisu vyšla na cca 20000Kč. A cena originálního náhradního dílu? Dle zjištění 52400Kč bez DPH jen za katalýzátor. Skoro až neuvěřitelná suma za náhradní díl do "obyčejného" auta. Jen podotknu, že motor má za sebou cca 140 tisíc km a normální život v brněnském provozu, sem tam nějaká dálnice, nějaký víkendový výjezd na chalupu....


Ono je to sice obyčejné auto, ale ceny náhradních dílů tomu neodpovídají. Jezdil jsem občas služebním Ceedem první generace, bylo to celkem spolehlivé, ale když už se nějaký díl měnil, tak na těch fakturách byly neskutečně vysoké částky. Nedovedu si představit, že by to soukromý majitel měl zaplatit.
reagować
driver111
ilość wystąpień528
data registracji13.03.2013
Piątek 02.02.2018 22:09, ceny náhradních dílů
Mrkni na kelly, ty ceny náhradních dílů jsou klišé, které se neustále opakuje,že jsou na hyundai drahé a když porovnám i30 II s OIII - oba benziny 16gdi x 1.2 tsi, tak díly jsou si +- podobné, někde je o něco levnější škoda, jinde zase hyundai, takže si to chce projít ceny a dá se vybrat - díval jsem se na chladiče, světla, spojky, brzdy...
reagować


Copyright © EBM system k.s., 2005 – 2024, wszelkie prawa zastrzeżone.