cytat:
reakce na: jiri h., 03.11.2019 14:49 (Dobrý den,počítal jsem, že roč ...)
Ahoj, sympatická i20 55kw nemá toho moc, v čem by ji nepřekonala ojetina segmentu C, která je ve všech ohledech robustnější, počínaje motory, konče konstrukcí. Kdysi jsem takhle přesně uvažoval a koupil Fábii kombi Elegance s tím, že si ji nechám "na dojetí", jenže slabý motor a po pěti letech provozu i časté opravy mě daly jasně najevo, že tady pšenka nepokvete.
Pak jsem koupil vlastně stejně starý Focus II facelift 1.6 Duratec a nestačil jsem se divit jak obrovský rozdíl je výdrží podvozku, ale i ostatních dílů v segmentu C. Inu od kompatku se už očekává, že musí něco vydržet a že nejezdí jen po městě.
Proto bych se velmi přimlouval k těmto ojetinám:
- Suzuki Vitara 1.6 VVT >> vyšší posed, nadstandardní spolehlivost, skvělý a spolehlivý motor
- Ford Focus III 1.6 Ti-VCT cca 2015+ >> bytelný podvozek a spolehlivý motor
- Honda Civic 1.4/1.8 IVTEC >> auto, které bude sloužit ještě tvým dětem
- Toyota Auris 1.3/1.6 VVT >> opět vůz, co se dědí v rodině
- Opel Astra 1.4 74kw 2015+>> univerzální vůz deklasující motorem i kvalitou i prostorem i20
55kw
- Hyundai i30 1.4/1.6i >> daleko bytelnější vůz vyrobený v ČR a ne v Turecku jako i20, zkus se projet a uvidíš. Motory jsou spolehlivé, technika drží.
- Kia Ceed 1.4 CVVT >> opět, kdo jej má, včetně mého kamaráda, nedá na ní dopustit.
- Škoda Rapid 1.2 TSI / 1.0 TSI >> jde sice o přímý vstřik, ale jinak velmi spolehlivý motor. Výhodou je nejen dynamika, ale i spotřeba, ikdyž v kopcích je každý benzín krátký na diesel.
Praktičnost Rapidu je skvělá, většina vozů má pětiletou záruku a je z čeho vybírat.
Pokud ale toužíš po skoro novém a menším autě, pak bych zvážil
- Renault Clio Grandtour 0,9Tce >> nenech se zmást, tohle je spolehlivé pohodlné auto, kde motor je nepřímostřikový a obecně s dobrou spolehlivostí plus nemá filtr pevných částic.. Antikorozní ochrana deklasuje konkurenci.
V kopcích by se hodil všemi deseti spíše diesel, ale chápu, že údržba je někdy až likvidační